Pagina 1 van 1

Hoe moet je eigenlijk zelf je auto uitlezen?

Geplaatst: 13.01.2007 - 11:13
door jochemsmolders
Hoi allemaal,

ik zie heel vaak dat iemand een bepaalde foutcode heeft uitgelezen maar ik zie nergens op het forum hoe dit precies moet. Ik weet pas sinds donderdag dat er naast de luchtfilter een kastje hangt om dit te doen. Toen heb ik die stengel in het gaatje twee geplugd omdat ik daarmee het brandstof systeem zou kunnen doormeten? Maar waar zijn die andere gaten voor? (1,3,5,6,7) En ik wist ook niet meer precies hoe ik moest resetten. Binnen drie sec nadat ie klaar was langer dan drie seconden inhouden of zoiets dacht ik maar zeker weet ik dat niet meer. Alvast bedankt voor de reacties.
Groeten Jochem

Geplaatst: 15.01.2007 - 09:06
door YannickvanRooyen

Geplaatst: 25.07.2009 - 21:34
door Diamondnick
Is hier ook een link van die nog up to date is?

Geplaatst: 25.07.2009 - 22:04
door SchoutenCC

Geplaatst: 14.02.2011 - 21:06
door Hugo_Amstelveen
FF een kickje geven........... sorry

Hier heb je dan zeker wel uitlees apparatuur voor nodig ??
Of kan dit ook met een multimeter of iets dergelijks??

Geplaatst: 14.02.2011 - 21:29
door Iroll
Je hebt er alleen pen en papier voor nodig om de codes op te schrijven. Voor de rest niets. De motoren met een Siemens Fenix ecu hebben de mogelijkheid om het brandstofsysteem uittelezen in socket 2. Dat zijn oa de B18U, B20F. De carb. uitvoeringen en turbo's hebben die mogelijkheid niet. Dit Fenix manual is wat jij nodig hebt voor je B18U.

Geplaatst: 14.02.2011 - 21:40
door Hugo_Amstelveen
Iroll schreef:Je hebt er alleen pen en papier voor nodig om de codes op te schrijven. Voor de rest niets. De motoren met een Siemens Fenix ecu hebben de mogelijkheid om het brandstofsysteem uittelezen in socket 2. Dat zijn oa de B18U, B20F. De carb. uitvoeringen en turbo's hebben die mogelijkheid niet. Dit Fenix manual is wat jij nodig hebt voor je B18U.
OK thnx. Ik heb hem gedownload en zal hem voor de zekerheid morgen ff printen.

Heb ik nog ff 1 stomme vraag.............. waar zit die diagnosebox?
Is dat in die bak voor mn voorruit, aan de stuurkant??

Geplaatst: 14.02.2011 - 21:43
door Hugo_Amstelveen
Hugo_Amstelveen schreef: OK thnx. Ik heb hem gedownload en zal hem voor de zekerheid morgen ff printen.

Heb ik nog ff 1 stomme vraag.............. waar zit die diagnosebox?
Is dat in die bak voor mn voorruit, aan de stuurkant??
Sorry............. laat maar.
Al gevonden................ misschien moet ik eerst ff beter lezen en dan pas vragen...................... :oops:

Geplaatst: 14.02.2011 - 22:04
door Iroll
Sorry............. laat maar.
Al gevonden................ misschien moet ik eerst ff beter lezen en dan pas vragen......................
_________________
Ik zeg niets... ](*,)

Geplaatst: 14.02.2011 - 22:28
door Hugo_Amstelveen
ssssssssssttttttt :drinking:

Geplaatst: 14.02.2011 - 23:00
door chrisje
Maar waar kan je dan de foutcode's dan vanaf lezen?

Geplaatst: 15.02.2011 - 09:10
door leip11
volg de procedure en dan staat het er in uitgelegd. in dat kleine bakje zit een ledje hier kan je de codes op uitlezen eerste keer zal wat vervelend zijn maar je bent er snel achter

Geplaatst: 15.02.2011 - 11:52
door Ninja
Ik heb het afgelopen week nog gedaan.

Bij de veerpoot aan de bestuurderkant zit een zwart kastje. Deze kan je openen.
Hieronder zitten 6 gaatjes, een knopje, een ledje en een stekkertje.
Het stekkertje steek je in gaatje 2 (de gaten zijn genummerd).
Daarna het knopje 3 seconden indrukken.
Dan gaat het ledje de code knipperen. hij knippert eerst snel achter elkaar een cijfer dan een tussenpauze en dan weer snel een cijfer.

Met die code kun je in de tabel zien welke fout je hebt.

Het werkt vrij simpel! gewoon even proberen

Geplaatst: 15.02.2011 - 13:57
door chrisje
Aha gewoon via het LEDje dus.

Thnx voor de info :thumbleft:

Geplaatst: 15.02.2011 - 21:02
door Hugo_Amstelveen
Ja gedaan en super gelukt.

Het bleek dat ik een storing had in de kilometerteller......... had er iig geen last van.

Waar ik het voor wilde doen was; mijn auto hield ineens in en het leek wel of hij smoorde ofzo. Achteraf blijkt dat mn katalysator volledig verstopt zat en er al diverse schotjes los waren en verrot waren.

Dus maar weer eens in de diepe buidel getast en mn zweedse makker verwent met een nieuwe kat.
Nu rijd ie weer als een trein en trekt meteen ook een stuk beter.