Pagina 1 van 1

D5 gebrom bij 3000 toeren

Geplaatst: 15.01.2007 - 23:53
door doubleyou7
Bij een grote beurt bleek dat de las naar de katalysator (aansluiting van 1e stuk uitlaat naar kat) behoorlijk gescheurd was. Nadat e.e.a. weer goed aan elkaar was gelast heb ik datgene waar veel V70-rijders last van hebben: gebrom/resoneren van de motor bij 3000 toeren. Daarvoor had ik nergens last van.
Is de oorzaak misschien dat er op de uitlaat een te grote druk zit, m.a.w is de 'pasvorm' misschien verkeerd?

Geplaatst: 16.01.2007 - 13:31
door the fonz
Hier kan ik geen concreet antwoord op geven. Wel ben ik benieuwd naar het antwoord door een kundig iemand. Onze dealer meldde ons eerder al dat het gegrom niet te verhelpen was en op dit forum heb ik ook mogen vernemen dat het gegrom bij de D5 hoort.
Maar wat ik dan raar vind is dat je er nooit last van gehad hebt. Ook niet toen je je V70 net aangeschaft had?

Deze week komt als het goed is de nieuwe filter eronder, ben eens benieuwd of het gegrom dan wegvalt. Anders maar vragen of ze er een gat in maken...

Geplaatst: 17.01.2007 - 22:47
door VolvoRob
Ik heb ook meestal gebrom bij 3000 rpm, en als ik dan doortrek naar 4000 rpm wordt dat gebrom echt een gegil. Is alleen het geval als mijn vrouw ook in de auto zit...... :P

Geplaatst: 17.01.2007 - 23:20
door doubleyou7
Vanavond een vaste trekhaak gemonteerd; klikt off-topic, maar is het niet. Vervolgens gereden en wat bleek: het gebrom bij 3000 tmp is weg.....!!!???
De enige verklaring die ik kan bedenken is dat de achterste ophanging van de uitlaat los is geweest, de rubber nu aan de beugel van de trekhaak is bevestigd en de uitlaat nu iets anders hangt.