Pagina 1 van 2

newby gaat een volvo v70 kopen

Geplaatst: 16.01.2007 - 20:33
door corjanvanderveen
Hallo,

Ik rijd nu nog peugeot 306 break uit 1998, maar ben nu van plan een echte auto te gaan kopen. Ik rijd ongeveer 20.000 km per jaar. Nu wil ik graag lpg gaan rijden. Ik heb ongeveer 15000 euro te besteden en de peug in te ruilen. Het is voor mij geen dagelijkse bezigheid om een auto te gaan kopen, dus een beetje expertise van de echte rijders is dan ook zeeer welkom.

Geplaatst: 16.01.2007 - 21:00
door Rob2u
Heel goede keuze .....

Zoek even verder op dit forum, m.n. onder : "aankoop" en lees de topics over LPG (vooral die van Volvo's bi-fuel en de aftermarket systemen)

Succes met je zoektocht,
Rob.

Geplaatst: 16.01.2007 - 21:12
door NOS
Of een leuke classic 2.5, die motoren doen het goed op LPG

Geplaatst: 16.01.2007 - 21:19
door Barry (Grillmeister)
Keuze genoeg, alleen de oudere modellen van Volvo schijnen het beter te doen op LPG (hier ook lpi en bi-fuel genoemd)

Succes,

Barry

Geplaatst: 16.01.2007 - 21:21
door bart simpson
Als je er nog gas in moet gaan zetten gaat dat bij 20.000km/jaar zomaar niet goedkomen

Geplaatst: 16.01.2007 - 21:23
door NOS
Dan koop je er een met gas ;) :)

Geplaatst: 16.01.2007 - 21:26
door bart simpson
NOS schreef:Dan koop je er een met gas ;) :)
daarbij bestaat het risico op een hoge kilometerstand weer, dilemma's, dilemma's.

Geplaatst: 16.01.2007 - 21:27
door NOS
Och, ik denk meer richting een luxedillema....
Had de topicstarter al wel een idee of nog helemaal niet?

Geplaatst: 16.01.2007 - 21:36
door corjanvanderveen
Ja, ik heb al een idee, een v70 uit 2001 met rond de 200.000 op de teller. deze kost rond de 15 duizend.

Leek mij wel ok. de historie was bekend en de nap is aanwezig. ben alleen huiverig voor de hoge kilometerstand, maar heb gezien dat het zeker wel kan.

Geplaatst: 16.01.2007 - 23:36
door Gast
Als het een (echte) BiFuel is, komt het zeker goed. (verkopers hebben het snel over BiFuel)

Vraag om compressie- en lektest.
Ook klepspeling controle is nooit verkeerd.

Voor menigeen is € 15.000,- toch een hoop geld en als je zekerheid wil (als je de kennis zelf niet hebt) is een ANWB aankoopkeuring misschien een optie.
Volgens mij doet ANWB compressietest (deden ze wel)

Succes

Geplaatst: 17.01.2007 - 14:49
door Gideon_XC90
mogelijk zijn onderstaande exemplaren iets, met inruil binnen budget en ver onder jou kilometerstand

Afbeelding

of

Afbeelding

Dit is zomaar een greep

Geplaatst: 17.01.2007 - 15:15
door corjanvanderveen
Deze had ik al gezien, maar heb via andere gebruikers vernomen dat deze beide aanbieders ook inelkaar gezeten weer maken en verkopen. En dat geeft geen vertrouwen. Daarbij komt ook nog dat ik graag een dakreling wil omdat ik graag mijn schoonmoeder op het dak wil vervoeren :P

Ik ga zaterdag een proefrit maken wil er iemand mee? Het bedrijf zit in Noord Holland

Ik ga sowieso maar vragen om de anwb en de andere tips neem ik natuurlijk mee. Als jullie nog meer dingen hebben waar ik naar moet kijken graag.

Geplaatst: 17.01.2007 - 15:17
door corjanvanderveen
Ik besef me wel dat ik geen overhaaste beslissingen moet nemen, maar heb laatst een weekje de v70 van mijn neef kunnen lenen. En nu weet ik wat ze bedoelen met volvo rijden.....

Geplaatst: 17.01.2007 - 15:18
door the fonz
Beste Cor, ik zou me niet blindstaren op dakroofs. Ik denk dat je deze best via marktplaats ofzo kunt kopen voor een gereduceerde prijs. Indien je een V70 ziet zonder roofs, kun je uiteraard altijd nog roofs ergens uithalen. Daarbij, je schoonmoeder op het dak??? je hebt toch een mogelijkheid tot slepen achter de auto..... :)

Geplaatst: 17.01.2007 - 15:38
door corjanvanderveen
Daarbij, je schoonmoeder op het dak??? je hebt toch een mogelijkheid tot slepen achter de auto..... Smile
_________________

Nee sorry al geprobeerd maar mond paste niet om de kogel. En ik vervoer haar graag in een dak koffer :flasingsmile:

Geplaatst: 17.01.2007 - 18:34
door corjanvanderveen
Is er een reden waarom de meeste auto's op gas zo rond de 2 ton staan aangeboden?

Heeft het te maken met het magische getal of heeft het ook met motorische aspecten te maken?

Geplaatst: 17.01.2007 - 18:38
door bart simpson
corjanvanderveen schreef:Is er een reden waarom de meeste auto's op gas zo rond de 2 ton staan aangeboden?

Heeft het te maken met het magische getal of heeft het ook met motorische aspecten te maken?
Leasemaatschappijen doen ze weg bij max 180.000km (meestal al bij 160.000km) omdat ze dan nog wat opbrengen in de handel alvorens de grote kosten vanaf dat moment verwacht kunnen gaan worden.

Geplaatst: 17.01.2007 - 19:17
door corjanvanderveen
wanneer is de keuze tussen lpg en diesel aan de orde. Er van uitgaande dat ik 20 tot 25 duizend kilometer rijd?

Geplaatst: 17.01.2007 - 19:28
door bart simpson
corjanvanderveen schreef:wanneer is de keuze tussen lpg en diesel aan de orde. Er van uitgaande dat ik 20 tot 25 duizend kilometer rijd?
Bij een gasauto loop je toch het risico op een koprevisie, gas is per liter goedkoper dan diesel maar je verbruikt er nogal wat meer van, je hebt een gastank in de weg liggen (of een reservewiel) een diesel red zomaar 1000km op een tank, is qua techniek erg betrouwbaar.
Beiden zullen als je het bouwjaar op 2000 stelt al snel 40.000km per jaar gedaan hebben (dat zou op basis van nieuwwaardeverschillen tov een benzine het omslagpunt geweest moeten zijn) en 6 tot 7 x 40.000km, is een serieuze hoeveelheid kilometers, daarbij zullen te verwachten grootonderhoudskosten zeker mee moeten gaan wegen, waarom geen benzine met +/- 100.000km's?

Geplaatst: 17.01.2007 - 20:01
door corjanvanderveen
daar heb ik me nooit in verdiept, heb altijd 2e hands diesel gereden. Ik houd er wel van als iets het gewoon doet. Zelf de peugeot heeft me nog nooit laten staan en das een 75 pk diesel! Ik ben nu in staat om een auto te kopen die een langere tijd kan mee gaan. Dat is dan ook precies de reden dat ik voor volvo ga en het feit dat ik voor gas ging is puur Hollands goedkoop denken. Ik ben dan ook blij dat jullie serieus meedenken. Ik ga nog maar eens zoeken op het net.