Tsjirpende Volvo V40 1.9 TD

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plokker
1st Gear member

Ik ben Richard, 27jr en sinds vandaag geregistreerd op dit forum.
Ik heb totaal geen verstand van auto's.
Ik heb vorige week een Volvo V40 1.9 TD europa uit 02-1998 gekocht met 280.000 km op de teller.
Deze auto bevalt me nu al helemaal geweldig en ik wil eigenlijk niet anders meer dan een volvo. Hij heeft alleen een mankementje.

Bij ongeveer 800 toeren maakt de motor een tsjirpend geluid en bij koud weer zoals de laatste 2 dagen heeft ie moeite met starten.
Ook bleef vanavond bij thuiskomst het toerental stationair op 2000 hangen, alsof het gas blijft hangen ofzo..

Nu heb ik op dit forum ongeveer soortgelijke problemen gezien en toen werd er gezegd dat de kleppen gesteld moesten worden, mijn conclusie is dat dit bij mij ook moet gebeuren (mocht iemand een andere conclusie hebben dan hoor ik het graag natuurlijk).

Ik heb op de motor 3 maanden garantie gekregen, valt een dergelijke afstelling daaronder?

Wat kost het afstellen van de kleppen als ik het zelf zou moeten laten doen bij een garage?

Hoelang duurt zo'n operatie (kan ik er op wachten)?

Hopelijk zijn er hier mensen met een antwoord op deze vragen, alvast bedankt.
Ramon&Ramon
7th Gear member

kleppen stellen kost 450 euro bij de dealer
en het geluid zou ik maar snel laten controleren voordat je distributieriem breekt...
Plokker
1st Gear member

distributieriem is nieuw, maar waarom denk je dat gaat breken?
volv40
2nd Gear member

doet namelijk denken aan een drooggelopen spanrol.
Volvo. Als ik Mercedes wil rijden bel ik wel een taxi!
Plokker
1st Gear member

maar de distibutieriem is vervangen en ik neem aan dat dan ook de spanrol vervangen is, ik ga ze toch nog even bellen vanmiddag.
Plokker
1st Gear member

het getsjirp lijkt weg te zijn bij regenachtig weer, slaat volgens mij nergens op maar is toch echt zo.