Pagina 1 van 2

244 TIC...

Geplaatst: 17.01.2007 - 20:17
door jessev40
ik kreeg daarstraks even een update van m'n TENK...en dat kan ik jullie natuurlijk niet onthouden!

binnekort een verslag van aankoop tot nu ... alle aanpasingen ed. mocht daar interesse voor zijn natuurlijk :)

voor technische vragen verwijs ik iedereen graag door naar de 'wonderdokters' van European Tuning :wink: (Marc en Tom)

grt J

Geplaatst: 18.01.2007 - 10:47
door V480-S60
Ziet er goed uit Jesse.
Ik wacht met spanning op de rest van de foto's en het verhaal.

Geplaatst: 18.01.2007 - 19:58
door Jarl
Ziet er erg veelbelovend uit...kijk ook uit naar de rest van de foto's

Geplaatst: 18.01.2007 - 23:45
door Fat Rat
Ik ben ook wel benieuwd wat je gedaan hebt..
Hoe hard "bijt" ze enzo.
en foto's zijn altijd welkom!

Geplaatst: 19.01.2007 - 12:50
door pierre
Gaat al de goed richting op zie ik! Ben benieuwd!

Geplaatst: 19.01.2007 - 18:58
door Battlecruiser
Ziet er ruig uit. Heb je de veerpootbrug losgehaald voor de foto of zo?

Geplaatst: 25.01.2007 - 20:05
door jessev40
Thanx, nee veerpoot brug was eraf ivm plaatsen van de slangen ed, moeten nog even kijken of ie nu nog past, misschien kleine aanpassing.

Hij is nu zo goed als klaar, laatse metertjes worden deze week ingebouwd..

helaas klein probleempje... aangezien het mechanische brandstofpomp en injectie systeem orgineel is geeft deze te weinig brandstof, en met de nieuwe turbo + IC vraagt ie daar wel om, turbo druk gaat nu niet hoger dan 0,6 bar.. en dan gaat ie haperen / stotteren.
nu gaan ze 'm eerst zo afstellen dat ie normaal rijdbaar is.

in de toekomst is het plan om er een electronische injectie + KMS systeem in te bouwen maar dat gaat nog effe duren (.. lees: effe sparen ;) maar dan kunnen we het volle vermogen uit de turbo halen en de boel netjes afstellen, inspuiting, turbodruk enz enz..

maar goed we zijn alweer heel wat verder ;)

als ik 'm heb dan zal ik weer even wat foto's plaatsen, misschien ga ik zaterdag even op en neer om m'n schatje te bewonderen.. wie weet is ie dan al 'klaar'

I'll keep you posted!

grt J

Geplaatst: 23.04.2007 - 15:03
door v700r
Ik zag hem verleden week nog staan bij ET, istie nu al klaar?

Geplaatst: 24.04.2007 - 10:04
door jessev40
Kreeg gisteren avond een telefoontje van Marc.. it's alive! ;) ze hebben 'm gisteren gestart en hij liep weer! maw, ze hebben alles super ingebouwd en alle sensors deden hun werk, nu gaan ze alle bekabeling nog netjes wegwerken en dan een afspraak maken bij kronenburg, die gaan het motormanagement systeem instellen.!

zie hieral wat foto's van het ombouw traject, Marc heeft telkens foto's gemaakt en ze om mijnalbum gezet: http://www.mijnalbum.nl/Album=7J3VSS6A


grt J

Geplaatst: 22.05.2007 - 07:30
door v700r
We zijn nu een maand verder maar je verteld niets meer.

Geplaatst: 28.05.2007 - 18:07
door jessev40
nou sorry hoor ;), intussen bij kronenburg geweest en alles netjes ingeregeld enzo op de vermogens bank geweest resultaat: 241.65 pk bij 351,9 Nm ! en believe me dat gaat als de brandweer! nu alleen nog wat kleine dingen doen, andere olie plug voor de turbo (moest uit VS komen) is nu ook binnen en ik had nog een aluminium skidplate (bodemplaat onder blok) besteld bij IPD (ook uit VS) daar heb ik nogal even op moeten wachten maar die is er nu ook. waarschijnlijk is ie hoop ik / denk ik ergens volgende week klaar!

je kan hier kijken voor wat filmpje (met gsm gemaakt) toen we (Marc, Tom en ik) bij Johan van Kronenburg waren.




Binnekort weer meer, (ook foto's)

grt Jesse

Geplaatst: 29.05.2007 - 11:45
door v700r
Helemaal top!!

Geplaatst: 14.06.2007 - 15:30
door v700r
Koppakking eruit?

Geplaatst: 18.04.2008 - 19:02
door Bartvanrijt
Collegae!

Sinds een week heb ik een Volvo 244 Turbo en wou dit wat moderniseren en onder andere een OMP Ma1600 veerpootbrug bij www.autosportcompany.nl gekocht en zonder zie hij er zo uit:

Afbeelding

En met:

Afbeelding

Maar als je goed kijkt kan m'n olievuldop er niet meer op :scratch: :

Afbeelding

Overigens mocht ik een platte olievuldop monteren en de veerpootbrug erboven dan moet telkens de veerpootbrug eraf om olie bij te vullen. Hopelijk hoef ik niet vaak bij te vullen, mar er zal ook ververst moeten worden.

Wie o wie weet wat er fout is? :?:

Volgens mij heb ik vooralsnog gewoon een standaard 244 Turbo (B21ET)... Tja, strakjes ook nog 242 GT style upper braces en een intercooler.

Groeten,
Bart

Geplaatst: 18.04.2008 - 23:26
door Stinky
tijd voor een domme vraag: als ik straks een 240 estate 2.3i heb en ik wil
die ook met een t.i.c. laten opleuken, kan dat dan en zo ja, wat gaat dat
kosten? wat doet dat voor het dagelijkse woon-werk verbruik?

Geplaatst: 23.04.2008 - 08:18
door Bartvanrijt
Collegae!

Ik ga het met een andere kleppendeksel proberen, want nu zit er een zogenaamde long-neck op.

Groeten,
Bart

Geplaatst: 05.05.2008 - 08:28
door Bartvanrijt
Collegae!

Doordat ik inmiddels een kleppendeksel met korte nek had ontvangen kon ik gisteren m’n OMP Strut Brace (verstelbare stalen veerpootbrug) en IPD 242 GT Style Strut Braces (steun tussen veerpoot en schutbord) monteren, foto’s zie:http://elbart.nl/fotos/main.php?g2_view ... =x77eca0db

Natuurlijk kon er niet weer iets kapot gaan. Loop lekker ontspannen met één hand de bouten aan te draaien en een bout van de veerpoot breekt af… Dus het rijgedrag heb ik nog niet kunnen checken, al zal ik door m’n weinige rijervaring vermoedelijk weinig merken. M’n achterveren moet sowieso nog vervangen worden dus tot op heden heb ik zwaar bochtenwerk vermeden.

Sleutelen aan auto’s is géén succes, van de week wou ik ook mijn spiegelkappen opknapbeurtje geven en het linkerspiegelglas liet zich zonder problemen verwijderen en het rechter bleek op 2 punten verlijmd te zitten, die is dus nu kapot… de gemonteerde voorspeakers bleken achteraf bij het mooie weer toch net te diep te liggen, dus heb ik mijn luidspeakerkapjes moeten verwijderen en de speaker op de deur moeten monteren. Ach ja, beginnerspech?

Groeten,
Bart

Geplaatst: 05.05.2008 - 09:09
door Stinky
mijn vraag was blijkbaar heel erg dom.. (geen reactie enzo)

Geplaatst: 05.05.2008 - 09:24
door Bartvanrijt
Stiky!

Sorry, vindt mijzelf niet over de nodige kennis beschikken, maar zal eens een schot wagen:

Lijkt mij het voordeligste als je een gebruikte B23ET turbo motor met intercooler op de kop kon tikken en de nodige onderdelen overzet en het overbodige verkoopt. Desnoods koop je een hele auto. Mocht je één vinden en enkel dus de turbo en intercooler nodig hebben weet ik mischien wel iemand die de rest van je overneemt.
In meest gunstige geval zou je dat in materiaal een paar honderd euro kosten, maar nieuw schat ik het onbetaalbaar...duizenden euro's.

Maar misschien de vraag eens op www.volvolvo.nl stellen in de subgroep turbo?

Groeten,
Bart

Geplaatst: 05.05.2008 - 09:46
door Stinky
hee bedankt! wat schat je in doet dat voor het vermogen en verbruik?