Pagina 1 van 1

Thermostaathuis

Geplaatst: 18.01.2007 - 19:49
door Black V40 TD '97
Hallo,

Mijn V40 td "97 heb ik sinds 3 maanden en laatst merkte ik dat hij veel koelvloeistof ging verbruiken.
Omdat ik nog in garantie termijn zit ben ik teruggegaan en nu lag het blijkbaar aan het thermostaat huis en deze is nu vervangen.
Komende tijd ga ik vloeistofpeil natuurlijk in de gaten houden.

Over 1.5 week loop garantie af, waar moet ik nog meer op letten ?

PS: Waar zit het thermostaahuis eigenlijk ?

Thanx,

Geplaatst: 18.01.2007 - 21:52
door V40-2.0
Als je de dikke slang vanaf de bovenkant van de radiator volgt richting het blok kom je als het goed is bij het therostaathuis. Heb zelf een 2.0 dus misschien is het bij een diesel iets anders.

Geplaatst: 18.01.2007 - 21:52
door V40-2.0
Als je de dikke slang vanaf de bovenkant van de radiator volgt richting het blok kom je als het goed is bij het thermostaathuis. Heb zelf een 2.0 dus misschien is het bij een diesel iets anders.

Geplaatst: 22.01.2007 - 15:26
door Volmar
Is de koelvloeistof schoon?
Of is het tankje zwart van binnen??
Wat is de km stand?

Even nieuwsgierig....

Geplaatst: 22.01.2007 - 17:45
door Black V40 TD '97
KM stand is 234.000.
Koelvloeistof ziet er wel schoon uit maar idd tankje heeft wel een zwarte aanslag van binnen.

mmm dus toch koppakking waarschijnlijk, komt veel voor bij dit type of niet ?

deze week zeker even terug voor einde garantie termijn

Thanx,

Geplaatst: 22.01.2007 - 19:04
door bert67
Zou idd zeker even teruggaan.
De TD versie staat er om bekend dat hij bij een ton of 2 de koppakking er uit blaast. Waarschijnlijk is dat bij jou nog niet gebeurd.

Geplaatst: 22.01.2007 - 19:16
door Plokker
Sorry ik ga een beetje offtopic misschien maar Kun je dat aan zien komen? zo'n koppakking die er uitblaast of merk je dat pas als het te laat is? Wat merk je dan precies?

Geplaatst: 22.01.2007 - 20:29
door Black V40 TD '97
Ja, idd, wat merk je als de pakking er echt "uitvliegt"en kun je dan nog een stuk rijden of sta je meteen aan de kant ?

Gr B.

Geplaatst: 22.01.2007 - 22:36
door LUBERO
Echt uitvliegen doen deze niet ,
is gewoon een slechte keuze geweest om voor deze motoren een metalen pakking te gebruiken

als je bemerkt dat je een olie film in je koeltank heb kun je daar nog een hele tijd mee rijden ,het begon ook met een beetje aanslag in de koeltank tot er na een tijdje olie op het water begint te drijven
heb daar zelf nog een jaar mee rond gereden
het is wel zo dat de rubberen leidngen daar niet goed tegen kunnen

ik had wel geen verbruik op mijn koelvloeistof !!!
dit had ik een paar jaar ervoor wel en dit lag toen aan het thermostaathuis

gr

Geplaatst: 23.01.2007 - 08:58
door Volmar
Je merkt niets aan het rijgedrag.
De pakking slaat namelijk intern door. Maar niet op de cilinders
De kop zit op sommige punten niet meer zo vast als het hoort.
Daarom die doorslag tussen olie en koelvloeistof kanaal intern.

Ik zou er zeker niet lang mee doorrijden.
Afgezien van de olie in de leidingen, komt er dus ook
water bij de olie en dat vinden de kruskaslagers niet lekker.
Ik zou het toch even laten controleren.
Zeker als je koelvloeistof verliest. Ik moest iedere week het tankje
opnieuw vullen.

Tis een veel voorkomend probleem. Heb het ook gehad bij de 180000km
Meteen kleppen laten stellen, distributieriem vervangen etc.
Heb je alles voor de komende 120000km gehad.
Kosten zijn niet veel meer, alles moet er toch af.