Pagina 1 van 2

Ervaringen met Mobility Centre de Jong Rotterdam

Geplaatst: 21.01.2007 - 11:07
door Gteunissen
Ik ben benieuwd of er meer mensen zijn die hun ervaringen m.b.t Mobility centre de Jong willen delen.

Ik heb 2 Volvo's Een 940 estate benzine (uit 1995) en een V70 diesel (2003). Beide auto's gaan regelmatig voor onderhoud naar de dealer. Het is tot op heden nog niet gebeurd dat ik een auto van de dealer meeneem (na onderhoud) en er mankeerd niets aan. Als de remschijven zijn ervangen dan missen er veertjes waardoor de zaken aanlopen of tikjes geven. Rammeltjes waarvoor de auto werd gebracht worden niet opgelost (of ook maar getest) waardoor je nog weer terug kan gaan. Op de rekening staan zaken die niet kunnen (batterijen van de afstandsbediening vervangen en 12 stuks op de rekening aantreffen terwijl er maar 4 in passen.) Binnenkort moet de V70 voor de 160000 beurt. Ik vraag mij af of ik de auto's eigenlijk wel naar de Jong ga brengen.

Geplaatst: 21.01.2007 - 11:08
door Ben
Geen ervaring daar maar dit klinkt niet goed.

Geplaatst: 21.01.2007 - 11:15
door Maarten
als ik jou was zou ik ook maar op zoek naar een ander adresje,er zijn vast nogwel meer betrouwbaarder dealers/garages in de buurt.
succes

Geplaatst: 21.01.2007 - 11:16
door drowel
Ik denk inderdaad dat je dat nog wel een keer kan overwegen... dat is toch niet de service die je bij een volvo hoort te krijgen, als ik jou verhaal zou hoor.

Geplaatst: 21.01.2007 - 13:20
door Hans
Heb je De Jong zelf al om opheldering gevraagd?

Geplaatst: 22.01.2007 - 10:08
door Gteunissen
Hans, ik begrijp je vraag niet helemaal Uiteraard heb ik na iedere beurt gevraagd om een verklaring waarom een bepaald punt gemist is En uiteraard is de rekening verlaagd vanwege de niet geleverde batterijen. De receptie en verkopers zijn uiteraard erg vriendelijk. Maar daar heb ik op dat moment weinig aan.

Geplaatst: 22.01.2007 - 13:57
door Gast
Misschien is het netjes om (schriftelijk?) aan De Jong mede te delen dat je na alle gereclameerde gebeurtenissen jouw vertrouwen is geschonden en dat je besloten hebt naar een ander te gaan.

Als ze niet reageren weet je hoe de vlag er bij hangt.

Geplaatst: 22.01.2007 - 17:36
door New S40
Misschien eens een brief richting Volvo Nederland zelf?

Geplaatst: 22.01.2007 - 23:44
door Fat Rat
Hmm van hun is het dealerschap aan de Hoofdweg ook.
Daar ging mijn vriendin stuurbekrachtigingsolie halen voor mijn 740.
Dat is 15 of 20 jaar dezelfde olie geweest, maar die mafkees van het magazijn kon niet eens terug vinden of de olie die die meegeeft wel de goede is...
Dan score je bij mij behoorlijk minpunten.

Geplaatst: 23.01.2007 - 12:33
door V50 Edition Sport
Mobility center is inmiddels een behoorlijke keten in Rotterdam en omstreken. Die niet alleen het dealerschap van volvo hebben, maar ook van Peugeot en Citroen.
Nou heb ik met de 2 laatste merken te maken gehad. En kan je vertellen dat ik hier verre van tevreden over ben.Beurten die half uitgevoerd worden, service ad bali en ja zelfs de verkopers in de showroom hebben geen tijd voor je als ah kijken ben voor een nieuwe auto.
Het is echter te hopen dat het inmiddels verbeterd is daar, anders zou ik zeggen:

WEG BLIJVEN DAAR!!!

Geplaatst: 05.02.2007 - 20:29
door JB
Die spooknota's zijn nodig na betreding van hun nieuwe winkel. De bouwkosten zijn wat hoog uitgevallen. Die zure oude baas daar (de vriendelijkheid is van zijn gezicht gemept), jut iedereen daar op zo snel mogelijk bagger te leveren. Als ze iets voor erg veel geld gemaakt hebben en niet naar behoren dan kan je het spreekwoordelijke accuzuur krijgen. Ter compensatie, het moet gezegd worden, rijden ze wel je auto door de wasstraat voordat je hem piepend en krakend mag meenemen.
Verder goede ervaringen. De koffie is lekker, de WC maakte een frisse indruk en het gazon ligt er keurig bij.

Geplaatst: 05.02.2007 - 21:29
door Fat Rat
Nou sorry maar ik vind autolak verzieken door zo'n mooie Volvo aan een wasstraat te voeren helemaal geen service.
Bedoel je het nieuwe pand aan de hoofdweg in R'dam?? zal eens aan mijn schoonvader vragen of dat over budget was, hij was van het architectenbureau waar hij werkt betrokken bij de bouw.

Geplaatst: 08.02.2007 - 14:50
door mcwk
Ik heb 2 V50's die allebei in onderhoud zijn bij Volvo de Jong dus ik denk dat ik je wel wat feedback kan geven...

Mijn V50 2.4i heeft veel problemen gehad. Een keer teruggesleept naar NL na stilvallen in Luxemburg (Computer regeleeheid vervangen), vooruit spontaan gebarsten bij de aanslag v/d ruitenwisser en complete kabelboom rechts vervangen omdat deuren en ramen rechts niet meer opengingen en een dynamo die na 2jr al de geest gaf.
Alle reparaties bij Volvo de Jong uitgevoerd....
Ik ben het met je eens dat personeel en receptie vriendelijk zijn en kan ook bevestigen dat ze slordig zijn. Met name de laatste keer toen ze uiteindelijk de kabelboom hebben vervangen. Daar zijn ze drie dagen naar op zoek geweest. Bij elkaar heeft de auto toen 7dgn in de garage gestaan ondertussen moest ik wel voor de leenauto betalen en let op....Auto was 2jr en 3mnd oud. Viel dus allemaal buiten garantie. En trouwens na de auto ruim een week kwijt geweest te zijn begaf de dynamo het, toen was ik hem ook 4dgn kwijt omdat er een verkeerde was besteld. Hierbij bedenk ik me trouwens toen ze de kabelboom vervingen, hebben ze eerste keer verkeerd aangesloten zodat een regeleenheid door kortsluiting kapot ging. Niet mijn fout stond wel op de rekening.
Dus al met al doen ze wel hun best maar een hoop tijd(geld!) en ellende had ook bespaard kunnen worden door minder slordig te zijn.
Ik ga altijd naar de garage in Rdam zuid omdat het dicht bij mijn werk is en ik dat makkelijk vond. Nu verhuizen ze naar barendrecht wat niet echt opschiet. Dichter bij mijn huis is die vestiging aan de hoofdweg maar daar zijn ze een stuk minder vriendelijk.
Zoals al eerder is aangegeven zijn vrijwel alle volvo garages in en om Rdam tegenwoordig van de Jong. Dus ik ben bang dat als ik volvo wil blijven rijden ik mijn toch ergens anders moet gaan zoeken.

Geplaatst: 08.02.2007 - 15:27
door Oceanracer
mcwk schreef: ... als ik volvo wil blijven rijden...
Ik kan mij voorstellen dat je hier aan bent gaan twijfelen! Ook bij een dealer die het allemaal vlot had opgelost, zou ik toch flink de !@#$(censuur) inhebben, van m'n nieuwe auto.

Geplaatst: 08.02.2007 - 15:32
door ccvanmarion
Ik heb geen ervaring met de Jong. Ik breng mijn auto altijd bij Van der Wulp in Spijkenisse. Op zich heb ik daar nooit te klagen gehad, behalve dan de hoge rekeningen, maar dat is Volvo eigen. De verhalen die ik hier hoor over De Jong, heb ik daar in ieder geval nooit ervaren. Spijkenisse ligt dicht bij Rotterdam, dus misschien kan je daar misschien beter je auto brengen.

Geplaatst: 08.02.2007 - 18:33
door Fat Rat
ja, of je kan naar hooftman die zit in waddinxveen, woerden, schoonhoven en alphen a/d rijn.
en er zit ook nog een goeie in pijnacker of die buurt.

Geplaatst: 08.02.2007 - 18:41
door NOS
Dat klopt, in Zoetermer zit Van Viet

Geplaatst: 08.02.2007 - 19:28
door Gast
Ai. De jong Rotterdam heeft nu een probleem.
Als mensen nu zijn naam intikken op google, komen ze hier uit.
Geen aanrader dus. Dit gaat hem klanten kosten.
Zelfs die hij nog niet had. :wink:

Geplaatst: 08.02.2007 - 19:41
door sbv
Ben zelf ook nog wat aan het denken om er heen te gaan. De vestging in Barendrecht kan ik bijn aheen kruipen, maar als ik dat zo lees. Mijn vorige Volvo ging altijd in Sneek naar de Volvo garage aldaar omdat mijn ouders daar vlakbij wonen.

Geplaatst: 21.02.2007 - 23:03
door XC30
sbv

Hoe was jouw ervaring met de Dealer in Sneek? Ik ga er binnenkort voor het eerst heen met mijn auto's. De verkopers bevallen mij al goed. De werkplaats moet ik nog afwachten.