Pagina 1 van 2
Service
Geplaatst: 07.04.2005 - 22:26
door Ronnieboy
Wie gaat mij helpen om het service lampje te doen doven
Het gaat hier om een V40 T4 bouwjaar 1998
Groetjes Ron
Geplaatst: 07.04.2005 - 23:09
door ps-amazon
draadje doorknippen?
Geplaatst: 07.04.2005 - 23:18
door Ludo
ps-amazon schreef:draadje doorknippen?
lijkt me niet de goeie optie.
het lampje gaat branden om je te melden dat er een onderhoud dient te gebeuren.
Geplaatst: 08.04.2005 - 07:59
door bart simpson
850Turbo schreef:ps-amazon schreef:draadje doorknippen?
lijkt me niet de goeie optie.
het lampje gaat branden om je te melden dat er een onderhoud dient te gebeuren.
Ja, zo´n lampje heeft een functie, en vaak wordt de vraag gesteld hoe kan ik hem zelf uitzetten, doet men niet aan onderhoud?
Geplaatst: 08.04.2005 - 09:21
door ps-amazon
ok jongens, het advies om het draadje door te knippen was ook niet echt serieus bedoeld, ik neem aan dat jullie dat snappen. Maar de vraag om hulp bij een auto die aangeeft dat er service gepleegd moet worden vind ik ook niet echt serieus......vandaar
Geplaatst: 08.04.2005 - 09:53
door MaVe
service lampje
Geplaatst: 08.04.2005 - 11:25
door Henk
De Volvo dealer kan je lampje zo resetten
Oke, ze kunnen er geld voor vragen :?
Maar ja, voor niks komt toch de zon op??
Er zijn nou eenmaal kosten die "onnodig" zijn,
Indien je je auto niet door een Volvo dealer laat onderhouden,
heb je toch het gevoel dat je goedkoper bent, :roll:
kunnen die ca. 10,- euro's er voor het resetten er dan niet af
Henk.
Geplaatst: 08.04.2005 - 11:43
door dimple
Re: Service
Geplaatst: 08.04.2005 - 12:47
door wurnie
Ik heb 't zelf nog niet nodig gehad, maar 't volgende schijnt te werken.
*Zet de auto op contact
*druk het knopje van de dagteller in, houdt het knopje ingedrukt
*zet de auto van het contact af
*na 10 seconden laat je het knopje weer los (of na 'n piepje, dat zou ook kunnen)
*na enkele seconden volgt er een melding (waarschijnlijk een piepje) en het lampje gaat uit, je service-interval is gereset.
(mocht 't niet werken, probeer dan om het knopje in te drukken voordat je 'm op contact zet. misschien was 't dat wel.......lastig he alzheimer :roll: )
of 't echt werkt weet ik niet, maar dit heb ik gelezen tijdens wat speurwerk op internet. 't is in elk geval gratis, dus makkelijk geprobeerd.
succes
greetings, Werner
Geplaatst: 08.04.2005 - 23:33
door Ronnieboy
Het gaat mij om het principe, niet om geld te verdienen omtrent het niet laten uitvoeren van een kleine of grote beurt bij een erkende volvo garage ( die je een poot uitdraait )
Geplaatst: 09.04.2005 - 09:57
door bart simpson
Ronnieboy schreef:Het gaat mij om het principe, niet om geld te verdienen omtrent het niet laten uitvoeren van een kleine of grote beurt bij een erkende volvo garage ( die je een poot uitdraait )
Wat een mooie stelling van Ronnieboy.
Duidelijk een man van principes (je weet dus alles al en alleen dat niet?)
Geplaatst: 09.04.2005 - 14:28
door TheCrewBroer
Nou nou, laat het onderhuids gedoe maar achterwegen hoor
Ik snap heel goed dat men het iritante lampje uit wil. :evil:
Zelf heb ik dat probleem ook en een erkende dealer is nou eenmaal duurder.
Voor de niet leasers onder ons gaan we natuurlijk naar een goedkope garage waar het nou eenmaal lastiger is. Mijn garage houder waar ik overgens al 10 jaar ben verkoopt vele merken en door mij nu ook Volvo.
Afijn mijn servers lampje brand ook hoor terwijl het nog geen duizend km geleden is geweest voor een grote beurd.
Kort om we laten de boel echt wel na kijken, zo niet dan komt de rekening achteraf vanzelf wel :shock:
BDW bedankt voor de tip als ik straks thuis ben ga ik het ook proberen uit te zetten.
Hans
Geplaatst: 09.04.2005 - 14:56
door bart simpson
TheCrewBroer schreef:Zelf heb ik dat probleem ook en een erkende dealer is nou eenmaal duurder.
Voor de niet leasers onder ons gaan we natuurlijk naar een goedkope garage waar het nou eenmaal lastiger is. Mijn garage houder waar ik overgens al 10 jaar ben verkoopt vele merken en door mij nu ook Volvo.
Met alle respect voor jouw garagist, het bestaat niet dat die alle ins en outs van alle merken kent, laat staan het juiste speciaalgereedschap heeft en de juiste testapparatuur.
Ik geloof niet dat die garagist jouw Volvo 100% goed kan servicen, hij heeft b.v. al niet alle technische kennis of de informatie voor een re-call.
Een dealer stelt doorgaans sneller de juiste diagnose en zal alleen daardoor al snel goedkoper zijn.
Geplaatst: 09.04.2005 - 15:04
door TheCrewBroer
Bart,
Na 10jaar ervaring met mijn garagehouder weet ik gelukig beter
Niet iedereen gelooft... en dat respecteer ik
Maar jou uitspraak verwerf ik natuurlijk :twisted:
Hans
Geplaatst: 09.04.2005 - 15:40
door bart simpson
TheCrewBroer schreef:Bart,
Na 10jaar ervaring met mijn garagehouder weet ik gelukig beter
Niet iedereen gelooft... en dat respecteer ik
Maar jou uitspraak verwerf ik natuurlijk :twisted:
Hans
Een auto die dealeronderhouden is blijkt doorgaans toch meer waard als een auto die door de garagist op de hoek (of door iemand zelf) onderhouden is, men hecht (ik ook) aan zoiets.
Geplaatst: 09.04.2005 - 17:27
door v40jlt4
Mijn mening: mijn auto, mijn beslissing wie 'm mag/moet onderhouden, mijn lampje dat ik mag uitzetten wanneeer ik het wil.
Een truukje dat mensen verplicht naar de dealer te gaan vind ik niet kunnen. Dat staat los van het feit of het al dan niet verstandiger is 'm naar de dealer te brengen.
Maar belangrijker,.....
Heb je inmiddels de procedure, die hier een paar keer genoemd wordt geprobeert?
Bij mij (V40 2000) werkt het prima en bij vele anderen niet, maar je weet maar nooit!
Janis
reset service lampje
Geplaatst: 09.04.2005 - 17:49
door Henk
Ga hier maar eens zoeken via zoek functie
http://www.prikpagina.nl/list.php?f=785
er is zeker zoveel over geschreven als gas of diesel,
Henk.
Geplaatst: 09.04.2005 - 18:59
door TheCrewBroer
Bij mij werkt het zo:
1-Zet de auto op contact
2- druk het knopje van de dagteller in, houdt het knopje ingedrukt
3- Start de auto
Na 10 seconden gaat er een piepje en gaat de servers lampje knipperen. Laat je het knopje weer los Je service-interval is gereset.
Mijn V40 komt uit 1999....werkt dus weer anders afijn als het maar werkt.
Bij wie het ook lukt graag melden en hoe het jou gelukt is zo heeft er een ander ook wat aan.
Hans
Geplaatst: 09.04.2005 - 19:12
door bart simpson
v40jlt4 schreef:Mijn mening: mijn auto, mijn beslissing wie 'm mag/moet onderhouden, mijn lampje dat ik mag uitzetten wanneeer ik het wil.
Een truukje dat mensen verplicht naar de dealer te gaan vind ik niet kunnen. Dat staat los van het feit of het al dan niet verstandiger is 'm naar de dealer te brengen.
Het lampje is een zinvolle indicator, niet meer niet minder, net als het advies om de distributieriem bij een bepaalde kilometerstand te vervanger, of een profieldiepteindicator in je banden, niets "truukjes" maar zinvolle adviezen, mocht jij het anders interpreteren zegt dat iets over jouw "heldere" kijk op deze adviezen.
Re: Service
Geplaatst: 09.04.2005 - 19:53
door menjo
wurnie schreef:Ik heb 't zelf nog niet nodig gehad, maar 't volgende schijnt te werken.
*Zet de auto op contact
*druk het knopje van de dagteller in, houdt het knopje ingedrukt
*zet de auto van het contact af
*na 10 seconden laat je het knopje weer los (of na 'n piepje, dat zou ook kunnen)
*na enkele seconden volgt er een melding (waarschijnlijk een piepje) en het lampje gaat uit, je service-interval is gereset.
(mocht 't niet werken, probeer dan om het knopje in te drukken voordat je 'm op contact zet. misschien was 't dat wel.......lastig he alzheimer :roll: )
Dat werkt alleen bij V/S40's van 2000 en later. Bij de modeljaren ervoor moet je toch echt naar de dealer, of naar iemand anders die een service interval resetter heeft.