Pagina 1 van 2

instructie boekje

Geplaatst: 23.01.2007 - 13:34
door Volvo v70 t5
Beste mensen sinds kort heb ik een volvo v70 t5 nieuw model van 2000 gekocht. Dit is een geinporteerde wagen uit italie. Met een italiaans instructieboekje. Weet iemand waar ik een nedelandse/engelse/duitse versie van zoon boekje kan downloaden? kopen? krijgen? Want een paar knopjes kan ik niet uitkomen wat het betekend zoals langs de stc een knopje met de contourlijnen van de auto en dan 3 (geluids?)golven die naar binnen wijzen?? en wat betekende de W van de geartronic automaat? winterstand?

mvg,

john

Geplaatst: 23.01.2007 - 14:06
door Summum
Ik denk dat het mogelijk moet zijn om via de importeur een instructieboekje te bestellen voor jouw auto. Wellicht dat een forumlid je ook wel aan een kopie kan helpen?

Op jouw vragen kan ik vast proberen te antwooorden:

Het knopje met de geluidsgolven heeft te maken met het alarm. Door dat knopje in te drukken voor je de auto verlaat, schakel je de interieurbeveiliging uit. Daardoor voorkom je dat je alarm afgaat als er nog een persoon of huisdier in de auto achterblijft als je de deuren afsluit. Ik heb het ontdekt toen mijn auto op een veerboot stond te loeien. Het alarm was door de bewegingen van de boot afgegaan. Na gebruik van het knopje geen probleem.

De W op de automaat is inderdaad een winterstand. De bak vertrekt dan dacht ik in zijn twee, en schakelt sneller op naar een hogere versnelling.

Veel plezier met je T5, we willen wel graag foto's zien!

Geplaatst: 23.01.2007 - 19:28
door Jan W
John,

Het instructieboekje is -als het goed is- tegen betaling te bestellen bij de lokale Volvodealer.

Wat dat 'geheimzinnige' knopje betreft: schakel dit in vóórdat je de contactsleutel er uit hebt gehaald. Als het goed is, zal er dan een oranje lampje in het schakelaartje oplichten ten teken dat het ultrasoon alarm aan de binnenzijde van de auto is uitgeschakeld. Deze mogelijkheid bestaat inderdaad voor als er zich nog personen en/of dieren in het voertuig bevinden wanneer je de auto afsluit. En natuurlijk ook als de ondergrond waarop de auto staat aan schommelingen onderhevig is -zoals dus een veerpont o.i.d. O ja: schakel het weer uit vóórdat je de auto start.

Verder een versie in het Engels (om de tijd door te komen):
http://apps.volvocars.us/ownersdocs/200 ... m#contents

Greetz,
Jan W

Geplaatst: 28.01.2007 - 16:56
door Volvo v70 t5
OK sorry voor de late reactie!! maar internet lag er hier uit. Bedankt ik ga maandag langs de volvo garage voor de boordcomptter. Verder merk ik nu dat mijn t5 als ie koud is(6 uur of langer heeft stil gestaan) dat hij goed start maar dan belabbert loopt hij blijft wel mooi op 900 toeren hangen en als ik gas geeft gaat het wel over na zoon 3 tot 5 sec.Heeft iemand ideeen wat dit kan zijn ??? het gasklephuis lijkt mij niet( zie stabiele toeren) na deze koude start doet hij het perfect!! Fotos volgen!!!

Geplaatst: 28.01.2007 - 16:58
door NOS
Luchtmassameter kan mischien vuil zijn

Geplaatst: 11.02.2007 - 21:22
door Ze Zmokerrr
Hoi John,

ik weet niet of je al een instructie boekje hebt maar ik de mijne (instructie + RTI nav.) bij de dealer gekocht (11 euri 90).

Geplaatst: 12.02.2007 - 17:48
door JP
Hoi John,

Heb hier nog een Duits boekje liggen. Mag je hebben als je wilt. Hollands boekje kost bij de dealer idd 11,90 euro en is er binnen een week.

Knippert het alarm lampje (rood) in je auto als je 'm op slot zet?

Groet,

JP

Geplaatst: 13.02.2007 - 21:29
door oudegroen
Ik heb het boekje voor mijn, eveneens Italiaanse, V70 via Volvo Nederland weten te bemachtigen. Ik voelde een info-formulier op de site in en vier dagen later lag het in mijn brievenbus; KOSTENLOOS!

Geplaatst: 13.02.2007 - 22:04
door JP
@Oudegroen

Heb je toevallig de url nog?

Geplaatst: 14.02.2007 - 09:52
door FrankM
Even voor de volledigheid:
Als het goed is, zal er dan een oranje lampje in het schakelaartje oplichten ten teken dat het ultrasoon alarm aan de binnenzijde van de auto is uitgeschakeld. [...] En natuurlijk ook als de ondergrond waarop de auto staat aan schommelingen onderhevig is
Met het knopje schakel je de ultrasone binnenbeveiliging uit EN de niveauschakelaar. Dat is de reden dat je dit ook op een veerpont moet doen, maar het betekent ook dat je (als je het knopje indrukt omdat er bijvoorbeeld nog honden in de auto zitten) niet gewaarschuwd wordt als de auto wordt weggesleept. Althans, niet door het alarm - mogelijk wel door de honden.
O ja: schakel het weer uit vóórdat je de auto start.[/quote

Dat gaat automatisch. De schakeling blijft bestaan tot het eerste moment waarop je de auto start.

Gr/F

(NB: voor zover relevant - dit geldt in ieder geval voor MY2006)

Geplaatst: 14.02.2007 - 13:32
door Oceanracer
NOS schreef:Luchtmassameter kan mischien vuil zijn
Jasper, wel een beetje opletten! Het gaat hier om de T5 geen D5!

Geplaatst: 14.02.2007 - 13:49
door Richard
Volvo v70 t5 schreef:OK sorry voor de late reactie!! maar internet lag er hier uit. Bedankt ik ga maandag langs de volvo garage voor de boordcomptter. Verder merk ik nu dat mijn t5 als ie koud is(6 uur of langer heeft stil gestaan) dat hij goed start maar dan belabbert loopt hij blijft wel mooi op 900 toeren hangen en als ik gas geeft gaat het wel over na zoon 3 tot 5 sec.Heeft iemand ideeen wat dit kan zijn ??? het gasklephuis lijkt mij niet( zie stabiele toeren) na deze koude start doet hij het perfect!! Fotos volgen!!!
Kan het zijn dat ie niet genoeg brandstof krijgt dan. Omdat je gas moet geven om hem lekker te laten lopen. Misschien is hier softwarematig iets aan te doen ofzo(met een vraagteken richting de meer autotechnisch onderlegden hier)

Geplaatst: 14.02.2007 - 15:14
door oudegroen
@ JP

www.volvocars.nl

Succes!

Ps. Als je wilt kunnen ze je ook helpen aan een (kopie van) de prijslijst die indertijd gehanteerd werd. Vond ik interessant om de waarde van de opties te toetsen.

Instructieboekje

Geplaatst: 19.02.2008 - 14:37
door menno.b
Als je even je e-mail aan me door geef stuur ik je de Nederlands versie van het instructieboekje op.
Ik heb hem in .pdf bestand op m'n pc staan.

Gr.Menno

Geplaatst: 27.02.2008 - 17:23
door T5je
Heb een vraag waar ik niet uitkom.
Ik heb ook een knopje met die geluidsgolven. In een ander topic gelezen dat dit met alarm te maken zou hebben. Dus in de auto gaan zitten, deuren vergrendeld met afstandbediening en gewacht tot je de klik hoort na ca. 30 seconden. Toen als een gek bewogen maar geen alarm. Auto werd verkocht als fase3 alarm. Geen bakje/kastje aan plafond ontdekt dus geen klasse 3. Merkte wel dat je niet zomaar de deur van binnenuit kunt openen als je afgesloten hebt. Heeft te maken met diefstal las ik ergens.

Nu komtie. Heb vandaag na lezen van dit topic gezien dat je het knopje moet indrukken voordat je contact afsluit. En ja hoor, kwam oranje lichtje in knopje. Maar waarom zit dit erop als ik toch geen alarm op binnenruimte heb??? Denk klasse 1 alarm te hebben.

Hoe zit dit nu? Zit het standaard op alle Volvo's dit knopje en wordt het pas aangesloten als je andere klasses alarm erop zet? Bij een klasse 1 is het echter overbodig. Snap het dus niet. Wie weet het antwoord?

Geplaatst: 27.02.2008 - 20:34
door Rogier64
Hoi T5je, heb je wel een knipperend ledje op het dashboard als je de auto afsluit, ten teken dat het alarm actief is? Indien het een buitenland import betreft zit er meestal geen klasse 3 alarm in. Mogelijk wel een kantelsensor (zit links achter in de bagageruimte bij de Rear Electronic Module) Ook de achterramen en bagageklep zijn niet verbonden met de glasbreuklus (Volvo Guard). Sluit de auto eens af en open vervolgens de portier aan de bestuurderskant met de sleutel. Gaat het alarm af bij openen? Als de portieren klikken (na 30 seconden) zijn ze als extra veiligheid ook niet meer van binnenuit te openen.

Geplaatst: 27.02.2008 - 20:52
door T5je
Rogier64 schreef:Hoi T5je, heb je wel een knipperend ledje op het dashboard als je de auto afsluit, ten teken dat het alarm actief is? Indien het een buitenland import betreft zit er meestal geen klasse 3 alarm in. Mogelijk wel een kantelsensor (zit links achter in de bagageruimte bij de Rear Electronic Module) Ook de achterramen en bagageklep zijn niet verbonden met de glasbreuklus (Volvo Guard). Sluit de auto eens af en open vervolgens de portier aan de bestuurderskant met de sleutel. Gaat het alarm af bij openen? Als de portieren klikken (na 30 seconden) zijn ze als extra veiligheid ook niet meer van binnenuit te openen.
Nee, geen knipperend ledje gezien. Mijn T5 is import uit Duitsland wat dus kan duiden op gemis aan klasse 3 alarm. Zal eens kijken of ik het kantelsensor kan vinden. Waar ongeveer zit dat ding?

De tip afsluiten met ab en openen met sleutel zal ik eens proberen. Maar denk dat er dan niets afgaat. Weet het niet zeker meer maar het zou kunnen zijn dat ik in den beginne geprobeerd heb de deur met mijn sleutel te openen. Was namelijk geen ab gewend. Nooit alarm afgegaan.
Heb wel in afgesloten auto gezeten met afgesloten deuren en ramen na 30 seconden. Klasse 1 dus?

Vraag blijft wel staan waarom de bewegingsdetector uitgeschakeld kan worden terwijl deze er niet inzit??????????

Geplaatst: 27.02.2008 - 20:53
door T5je
@ Menno.b: Ook hier bedankt. Zal het eens doornemen. Mogelijk staat er iets in over bovengenoemd schakelaartje?

Geplaatst: 01.03.2008 - 17:08
door FrankM
Het knopje wordt ook (en tegelijk) gebruikt om de kantelsensor uit te schakelen. Zo kan je bijvoorbeeld op een veerboot mee. Als je inderdaad geen binnensensor hebt, ware het handig geweest als er dan een ander symbooltje op had gestaan.

Gr/F

Geplaatst: 01.03.2008 - 20:09
door Wolfs XC
Volvo v70 t5 schreef:OK sorry voor de late reactie!! maar internet lag er hier uit. Bedankt ik ga maandag langs de volvo garage voor de boordcomptter. Verder merk ik nu dat mijn t5 als ie koud is(6 uur of langer heeft stil gestaan) dat hij goed start maar dan belabbert loopt hij blijft wel mooi op 900 toeren hangen en als ik gas geeft gaat het wel over na zoon 3 tot 5 sec.Heeft iemand ideeen wat dit kan zijn ??? het gasklephuis lijkt mij niet( zie stabiele toeren) na deze koude start doet hij het perfect!! Fotos volgen!!!
Het hoger dan normaal stationair draaien bij een koude start is normaal. Na enkele seconden (bij mijn XC70 2.5T zo'n 10 seconden of zo) zakt ie automatisch terug (650rpm).
Jij zegt dat ie belabbert loopt. Bedoel je daarmee onregelmatig? Als dat zo is dan zou ik daar even naar laten kijken.

Gefeliciteerd met je auto!