....en wat denk je? Het had 1 a 2 graden gevroren en wilde om 13 uur ff met de auto weg........wat start die diesel weer .....WAARDELOOS !
Als er iemand een goei prijs voor geeft dan mag ie m hebben.......wat zal de dagwaarde zijn? Ken ie t kanaal in...rotdiesel.
slecht starten
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33125
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
En al verkocht?
of kan hij het kanaal in?
of kan hij het kanaal in?
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 103
- Lid geworden op: 06.02.2006 - 21:59
- Locatie: NH
hoe en kun je testen of de voorgloeirelais stuk/matig is? Want na het voorgloeien hoor ik maar heel even een geratel....dit hoort toch een tiental sec. te zijn?
V40/1.9D/01-2000/Pioneer DEH7400MP/Caliber CA70
- Volmar
- 3rd Gear member
- Berichten: 285
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 21:45
- Locatie: Beekbergen
Alle diesels van de X40 zijn van Renault.
De 90PK uitvoering heeft vaak problemen met de kleppen.
Als die niet goed zijn gesteld, krijg je problemen met een
koude motor.
Als het een 95PK is, dan zou ik het niet weten, maar grote kans
dat er een gloeibougie stuk is.
90PK: TD op achterzijde, bij de 95PK alleen een D of 1.9D (dacht ik)
Heb zelf de 90PK en die start perfect met dit weer.
De 90PK uitvoering heeft vaak problemen met de kleppen.
Als die niet goed zijn gesteld, krijg je problemen met een
koude motor.
Als het een 95PK is, dan zou ik het niet weten, maar grote kans
dat er een gloeibougie stuk is.
90PK: TD op achterzijde, bij de 95PK alleen een D of 1.9D (dacht ik)
Heb zelf de 90PK en die start perfect met dit weer.
It's only kinky the first time
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
heeft niets met rot diesel te maken maar met gebrekkig onderhoud vaak,of de dealer controleerd de klepspeling niet op tijd,zoals de meeste dealers,
Het slechte starten bij een V40 Diesel is vaak te wijten aan het te strak staan van de kleppen..
Is een duur geintje trouwens,kleppen stellen.
Het slechte starten bij een V40 Diesel is vaak te wijten aan het te strak staan van de kleppen..
Is een duur geintje trouwens,kleppen stellen.
- Volmar
- 3rd Gear member
- Berichten: 285
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 21:45
- Locatie: Beekbergen
Maar bij die beurten wordt vaak niet gekeken naar de klepspeling!!
Spreek uit ervaring.
Mijn garage die ik eerst had, beweerde dat de kleppen niet
gesteld hoefde te worden, dus daarom werden ze nooit gecontroleerd.
En de andere garage die ze voor de eerste keer heeft gesteld heeft
er een rommeltje van gemaakt.
Het is zeker geen rot diesel, die van mij loopt nog steeds fantastisch.
Bij goed onderhoud lopen deze diesels gewoon goed. Heb vroeger dus
ook altijd gevloekt op die diesel.....
Maar sinds ie eindelijk goed is gerepareerd, ben ik zeer tevreden.
Het kost je alleen wel geld, het lost zichzelf niet op.
En piekeren verergert je ellende alleen maar.
Focus je op wat je wil hebben en je brein geeft je de oplossing.
(Geen uitspraak van Dr. Phil, overigens
)
Spreek uit ervaring.
Mijn garage die ik eerst had, beweerde dat de kleppen niet
gesteld hoefde te worden, dus daarom werden ze nooit gecontroleerd.
En de andere garage die ze voor de eerste keer heeft gesteld heeft
er een rommeltje van gemaakt.
Het is zeker geen rot diesel, die van mij loopt nog steeds fantastisch.
Bij goed onderhoud lopen deze diesels gewoon goed. Heb vroeger dus
ook altijd gevloekt op die diesel.....
Maar sinds ie eindelijk goed is gerepareerd, ben ik zeer tevreden.
Het kost je alleen wel geld, het lost zichzelf niet op.
En piekeren verergert je ellende alleen maar.
Focus je op wat je wil hebben en je brein geeft je de oplossing.
(Geen uitspraak van Dr. Phil, overigens

It's only kinky the first time
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
er zijn zelfs dealers die zeggen dat je de kleppen niet kunt stellen,erg hoor.
Het kost wel iets ja,maar ja,er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden,:):):)
Het kost wel iets ja,maar ja,er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden,:):):)
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 103
- Lid geworden op: 06.02.2006 - 21:59
- Locatie: NH
Maar t vreemde is: als ik 's morgens start en ik draai de lichtschakelaar naar de stand van parkeerverlichting ( dus geen dimlicht aan) ...dan start ie wel goed! En de accu is vrij nieuw, dus dat is t niet!
V40/1.9D/01-2000/Pioneer DEH7400MP/Caliber CA70
- menjo
- 7th Gear member
- Berichten: 6186
- Lid geworden op: 18.02.2005 - 17:55
- Locatie: Los Angeles
Kortsluiting. Waarschijnlijk bij de lamp van het dimlicht dus. Had ik ook een keer toen ik zelf de koplampen vervangen had...ajbv40 schreef:Maar t vreemde is: als ik 's morgens start en ik draai de lichtschakelaar naar de stand van parkeerverlichting ( dus geen dimlicht aan) ...dan start ie wel goed! En de accu is vrij nieuw, dus dat is t niet!
Controleer de bekabeling of er ergens gaten zitten (misschien een keer doorgemeten met zo'n prikpen? samen met wat corrosie kan dat voor kortsluiting zorgen) en anders ergens bij de stekkers (corrosie, draadje los).