Pagina 1 van 3
Advies, aankoop V70 T5 bj 2000 145000km
Geplaatst: 24.01.2007 - 00:39
door JP
Na jaren mijn geklaag over knipperende lampjes (Citroen) aangehoord te hebben heeft een vriend mij afgelopen zaterdag meegenomen naar Duitsland om naar een auto te kijken.
De keus is gevallen op een T5 met Geartronic uit september 2000 met 145000km op de teller. Ik krijg er een jaar garantie op en moet er 12.000 euro voor betalen. Auto is in onderhoud bij Volvo dealer (ik word 2e eigenaar) en hier maak ik uit op dat ik ook nog recht heb op 4 jaar Volvo Assistance. De enige opties die er niet opzitten zijn PDC, de 2e achterbank en kinderzitjes. Er zit een set winterbanden bij (zonder velg), de distributieriem is reeds vervangen en de zomerbanden zijn hagelnieuw.
Uiteraard komt er nog wat BPM bij (4000,- euro) wat maakt dat ik deze wagen voor 16.000 euro voor de deur heb staan.
Is dit te mooi om waar te zijn of heb ik hier te maken met wat sommigen geluk noemen. Zijn er nog zaken waar ik bij een T5 met Geartronic even goed op moet letten? (heb uiteraard al gezocht naar de "aankooptips".
Groet,
J-P
Geplaatst: 24.01.2007 - 11:11
door Henk-Jan
Lijkt mij een normale prijs voor NL, kijk eens naar mijn vorige topic. Ik heb echter totaal geen ervaring met auto's uit andere landen halen, maar ben er bij voorbaat al huiverig voor (niet gehinderd door enige kennis overigens).
Als er wat mee is, moet je dan naar Germany crossen?
Geplaatst: 24.01.2007 - 13:45
door NOS
Lijkt mij gewoon een goede deal!
ga je hem zelf importeren, of doet een dealer dat?
Geplaatst: 24.01.2007 - 16:10
door peterenjac
Als je baalt van knipperende lampjes moet je hier eens op het forum kijken.
Volvo kan er ook wat van.
Ik zou voor 16000 euro een nederlandse zoeken,er is toch genoeg.?
Geplaatst: 24.01.2007 - 20:33
door Jan W
'T is natuurlijk een gok.
Even voor een kleinigheidje van Utrecht naar Germanenland rijden is ook zo weer wat.....
Maar: ik denk niet dat je in Nederland snel een loaded T5 met Geartronic met nog géén anderhalve ton voor € 16.000 kan scoren.... Ga bij de handel maar uit van € 17.500 à € 20.000 en bij de Volvodealer voor prijzen van € 20.000 tot 25.000. Het uitgespaarde geld kun je dan reserveren om eventueel -onverhoopt!- technisch malheur van te bekostigen.
Wees wel zeker dat de auto altijd netjes z'n beurten bij een goede Volvotechneut heeft gehad: bekijk de bonnen of laat je de complete werkplaatshistorie eens tonen.
Succes!
Jan W
P.S.
Ik zou de gok wel durven nemen....
Geplaatst: 24.01.2007 - 20:51
door T5Fred
Jan W schreef:Ik zou de gok wel durven nemen....
Ik ook. Lijkt me, als het verder een nette auto is, een prima deal. Let inderdaad op de historie en hou rekening met een stevig brandstofverbruik. De mijne loopt 1:7,5

, maarja dan rennen die 250 paarden wel als een achtelijke

. Suk6 met je (eventuele) aankoop.
Geplaatst: 24.01.2007 - 21:32
door Jan W
T5Fred schreef:
hou rekening met een stevig brandstofverbruik. De mijne loopt 1:7,5
De mijne bij normaal (Nederlands) gebruik tussen 1:8,5 (stad) en 1:10 (tot ongeveer 140 km/h op de teller ), oftewel bijna 12l/100km en 10l/100km. Zuiniger kan ook, maar dan moet je echt met een fluwelen voet gasgeven en lange stukken met constante snelheid rijden.
Maar.....de voorganger -Jeep Cherokee 4.0 litres automaat zonder enige vorm van stroomlijn- presteerde normaal iets tussen de 22l/100km en 18l/100km (oftwel 1:4,5 en 1:5,5).
Zo'n Volvo is dus gerust zuinig te noemen :twisted:
Greetz,
Jan W
Geplaatst: 24.01.2007 - 21:40
door Paul
Onze T5 staat op de boordcomputer al 100.000km tussen de 9.7l/100km en de 10.1 (laatste als ik er mee heb gereden)

Geplaatst: 25.01.2007 - 16:51
door JP
Bedankt voor de reacties.
Heb 'm gekocht. De Duitse Volvo dealer (daar komt ie vandaan) had er nog ff een 2e achterbankje voor me ingezet. Dus ik was direct om ; )
Tja als er iets ernstigs is dat onder garantie valt moet ik er mee naar Duitsland (200km). Maar goed. Nu begint het importverhaal (ga ik zelf doen). Ben benieuwd.
Groet,
J-P
Geplaatst: 25.01.2007 - 18:53
door Jan W
JP:
Proficiat met de aankoop.
Zie ik het goed dat er 17" Almathea's onder zitten?
En is de kleur 465 Cedar Green? Of zie ik het niet goed?
In elk geval: veel succes met de importperikelen!
Greetz,
Jan W
P.S.
Aanvullinkje ten opzichte van gisteren: vandaag gaf de boordcomputer als gemiddeld verbruik 13,4l/100km aan.....(dus 1:7,5 afgerond). Tussen de file's door een beetje haast gehad.....
Geplaatst: 25.01.2007 - 19:13
door JP
Jan W:
Je hebt er oog voor; ja het zijn 17" Almathea's en de kleur is Cedar green. Verbruik zal wel wennen zijn ik diesel nu met een HDI en dan is 1:17 normaal. En de tank vol (54L) voor 50 euro.
Groet,
J-P
Geplaatst: 25.01.2007 - 21:46
door Jan W
Da's inderdaad hééééééél wat anders....
Tachtig à vijfentachtig euro's gaan er zò maar in. Maar je kunt er bij normaal gebruik toch best wel een eind mee komen, hoor.
Qua verbruik is het in elk geval het omgekeerde van mijn situatie toen ik van een Amerikaanse SUV overstapte op het Zweeds staal!!
Greetz,
Jan W
Geplaatst: 27.01.2007 - 00:06
door Rogier64
Wat is de wereld toch mooi met al die V70 T5's. Gefeliciteerd JP, goede keus van je.
Geplaatst: 27.01.2007 - 20:03
door JP
Vandaag naar Krefeld gereden om even te sturen met de nieuwe aanwinst (nee dat had ik nog niet gedaan voordat ik 'm kocht).
Wat een feest! Naast een gratis 2e achterbank (hadden ze liggen van een klant die 'm toch maar niet wilde) lagen de winterbanden er op en waren de boardcomputer en de RTI ook even op Nederlands gezet. Als ik tijd heb haal ik 'm de 6e op en zit er 3 dagen later een Nederlands kenteken op. Jullie begrijpen dat ik eigenlijk niet kan wachten. Tja Volvo for life, ik snap nu wat dat betekend ; )
Groet,
J-P
Geplaatst: 28.01.2007 - 11:57
door Jan W
J-P:
Proficiat!
Je zal er zeker géén spijt van krijgen.....
Greetz,
Jan W
Geplaatst: 28.01.2007 - 12:14
door Hans
Ik zou voor de RDW keuring dat bankje er weer even uit halen
(net als alle andere demontabele extra's)
Mooie auto hoor! Veel plezier ervan!
Geplaatst: 28.01.2007 - 15:08
door cristall
Mooie wagen, en in duitsland ( mijn c70 cabrio komt er ook weg ) meestal goed onderhouden, luxe uitgevoerd, en net wat meer keus dan in ons eigen landje....Veel plezier ermee!
Geplaatst: 29.01.2007 - 00:17
door Blackstone
Mooie T5. De herinneringen aan de import van mijn T5 vorig jaar komen weer boven. Erg spannend en opwindend. En wat een vermogen. Lekker om de auto op te halen de duitse autobahnen te kunnen uittesten met je nieuwe aanwinst. gefeliciteerd en succes met je importperikelen.
Reinoud
Geplaatst: 29.01.2007 - 09:38
door T5Fred
Prachtige wagen man, ook van mij: veel succes en veel veilige kilometers!
JP schreef:Als ik tijd heb haal ik 'm de 6e op en zit er 3 dagen later een Nederlands kenteken op.
Is dat echt zo gebeurt dan?
Geplaatst: 29.01.2007 - 10:28
door Hans
Je hoeft tegenwoordig geen afspraak meer te maken bij het RDW keuringstation. En de douane zit er vaak inpandig. Dus als je op tijd voor de deur gaat liggen op maandagmorgen ben je meteen aan de beurt.
Je kunt thuis alle paperassen reeds invullen want alle papieren kun je op de site van de douane/belasting vinden en uitprinten.
Als je meteen de BPM aftikt na een (uiteraard) goedkeuring heb je twee dagen later je kentekenbewijs op de mat liggen.