Interieur v40 / s40 gelijk?

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
Jeronimo26
Starter

Hallo,

Ik heb momenteel een Volvo S40 phase 1. Nu wil ik een interieur (voorstoelen + achterbank) kopen afkomstig van een v40, pas dit zonder problemen? (ook met de gordels achterin?)

Alvast bedankt!

Vriendelijke groet,

Jeroen.
JoostVolvo
2nd Gear member

Om eerlijk te zijn zou ik het niet weten, maar deze types worden in een adem genoemd. Het zou best kunnen dat ze passen, de voorstoelen geen probleem. De achterbank zou anders kunnen zijn ivm de grote station achterruimte in de V40. Maar als ik een V40 bestudeer tov een S40 zijn het gelijke modellen, alleen een extra bergruimte er op.
Jeronimo26
Starter

Precies, van de voorstoelen had ik ook het idee dat het zonder problemen gaat passen. Alleen die achterbank... Blijf nog even wachten op het verlossende antwoord ;-)

Groet, Jeroen.
Maurice Pierik
4th Gear member

Bij de V40 lijkt de achterbank zowat op die van de S40. Ik weet het echter niet zeker. Als de V40 een middengordelbevestiging boven aan het 2/3 deel heeft zitten, dan wijkt ie daar in af van de S40, waar de middelste gordel op de hoedenplank zit.

Misschien dat je dit kunt ontdekken.

De vloer onder de achterbank is hetzelfde.
menjo
7th Gear member

De kussens hebben andere produktnummers bij de V40 en S40.
Het frame is iig heel anders (vanwege de mideelste gordel), misschien dat hierdoor de kussens ook wat anders zijn, ze zien er idd wel hetzelfde uit.
menjo
7th Gear member

Aha, zie nu dat alleen het kussen met het middenstuk eraan anders is, de rest van de kussens is hetzelfde. Zal dus inderdaad door de middengordel komen lijkt me.
Maurice Pierik
4th Gear member

Ja, zo'n gordel vereist een veel sterkere rugleuning.
Maar wellicht is het mogelijk om de V40 bank in de S40 te zetten. Dan heb je keuze uit twee gordels voor de middelste plek. Een uniek gegeven ;)
Jeronimo26
Starter

Hallo,

Inmiddels het setje gekocht, ziet er hetzelfde uit. Inderdaad het geval is dat de gordel bovenop de bank zit :(

Weet iemand of de bevestiging en de maten van bank wel hetzelfde zijn voordat ik de bank eruit haal?

Zal er verder bijzonder veilig uitzien 2 gordels op het midden :)

Alvast bedankt voor de antwoorden!

Jeroen.
Ben
Executive Member
Contacteer:

Je maakt toch wel foto's van de operatie hé!
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Maurice Pierik
4th Gear member

Ik weet bijna zeker dat de vloer en bevestigingsopunten van de achterbank van de V40 gelijk is aan die van de S40. De vergrendeling (bij het omhoog zetten van de bank... dat weet ik niet zeker.

Als je toch die V40-bank in je S40 zet, dan kom je erachter dat die gekke gordelband verdwenen is als je de bank omklapt....

Een ware 'upgrade'.

Nu nog een achterdeur erin schroeven ;)
Jeronimo26
Starter

Ahhh dat is goed om te horen, blijft er dus maar 1 zichtbare middengordel over... De vergrendeling maakt volgens mij niet zo heel veel uit als dat niet helemaal overeenkomt, als de bank maar goed te monteren is.

Foto's ga ik natuurlijk maken! Is een upgrade van een grijs stoffen interieur naar een half lederen zwart interieur. Van iemand kunnen overnemen :-)

Achterdeur?
As4t
1st Gear member
Contacteer:

Ik sta versteld! Ga je de originele bloemetjes bekleding vervangen door een saaie strakke print? :-) Ik heb zelf ook net een S40 phase 1 aangeschaft en moet ook bijzonder wennen aan de bekleding. Heeft iemand enig idee wat het kost om de stoelen opnieuw te laten bekleden? Iemand nog een goede tip? Ik ben benieuwd naar je foto's. Wat kosten die voorstoelen en achterbank nou?
Jeronimo26
Starter

Haha, jaja tis zonde, ik weet het :P

Helaas bijna nog geen tijd gehad om te klussen maar de achterbank met vulstukken zit erin! Alles past precies en dus helemaal gelijk aan de S40, op de middelste gordelspanner na dan... (deze kan je gelukkig goed wegwerken)

Prijs, tsja verschilt nogal. Zelf betaalde ik 175,- euries voor dit setje en was gelukkig in bijzonder goede staat. Leer niet gekreukt of faal en de geen doorgezakte stoelen, zit als nieuw. Probleem is dat ik de deurpanelen nog niet heb, toch nog een beetje bloemetjesdecoratie!

Foto's, uhmmm, geen tijd gehad?! :roll: :oops:

Maar is echt een eitje om zelf te doen, dop 13 en je draait alles los. Als je een klein beetje handig bent is het 2 uurtjes werk. Wel de accu loskoppelen als je de voorstoelen vervangt i.v.m de airbagstekkers, anders sta je weer bij de dealer voor een reset.

Groet, Jeroen.
As4t
1st Gear member
Contacteer:

Hey Jeroen,

Bedankt voor de info. Valt me trouwens reuze mee die 175 euries. Heb je de stoelen bij een autosloop gekocht dan? Kun je die zijpanelen trouwens niet makkelijk zelf opnieuw bekleden of is het lastig om de juiste stof te vinden. Succes ermee!
Jeronimo26
Starter

Lijkt mij inderdaad zelf makkelijk te doen. Even losjes spannen, verlijmen en nieten...

Interieursetjes worden zo nu en dan op Marktplaats, speurders of op het forum aangeboden. Helaas niet al te veel en helaas al helemaal niet in volleder :-( Zelf had ik mijn setje via Marktplaats...
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”