Pagina 1 van 1

TDi of 2.5D

Geplaatst: 27.01.2007 - 20:32
door Potje
Ik sta op het punt een V70 classic aan te schaffen. Nu voreg ik mij af wat het verschil is tussen een TDi uit 97-98 en een 2.5D uit 99-00?

Ik zag dat het gewicht nogal scheelt (handig met de belasting) maar zijn er ook andere verschillen (motorisch of uitrusting).

Heb 1,5 jaar terug al een 97'er TDi gereden en was helemaal tevreden. Na een jaartje lease heb ik een Fabia Combi TDi gekocht. Ook heerlijke auto waar ik nu al 3 maanden met veel plezier in rij....... maar ik mis de stoelen!

Ben nu bereid 2 jaar terug te stappen en 120000 kilometer meer op de teller te accepteren........

Het bloed kruipt waar het niet gaan kan.

Groet,
Marc

Geplaatst: 27.01.2007 - 20:35
door bart simpson
Er is geen verschil, VAG stond de aanduiding TDi ineens niet meer toe (van de ene op de andere dag) daar zij de rechten er van hebben, de motoren zijn notabene VAG motoren!

Geplaatst: 27.01.2007 - 20:45
door Potje
Hij schijnt namelijk wel zuiniger te zijn (check op Autoweek gedaan). Of is dat alleen vanwege het gewicht?

Geplaatst: 27.01.2007 - 20:46
door bart simpson
Potje schreef:Hij schijnt namelijk wel zuiniger te zijn (check op Autoweek gedaan). Of is dat alleen vanwege het gewicht?
geloof daar zeker niets van, ze zijn identiek

Geplaatst: 27.01.2007 - 22:16
door NOS
In autoweek staan vrij vaaak van dit soort kleine foutjes.....

Geplaatst: 28.01.2007 - 08:52
door Potje
Ja, maar het gekke is dat mijn 97'er TDi ook inderdaad 1558 kilo woog (grmbl, net in de duurdere klasse). Op de RDW site heb ik de beoogde 99'er 2.5D op 1537 kilo gecheckt.....

En het zijn beide praktisch dezelfde auto's...... alleen geen spoiler. ::|

Overigens mbt dat TDi gebeuren: daar is nog een grote rechtzaak over uitgevochten. Die heeft VAG destijds gewonnen en moesten ze vervolgens alles consequent doorvoeren.

Geplaatst: 28.01.2007 - 11:40
door Hathu
Op mijn zoektocht naar een V70 kwam ik ook verschil in gewicht tegen tussen de 1525kg en 1558kg, stond ook op de kentekenbewijzen. Zal wel te maken hebben met wat er allemaal op een aan zit. Mijn tdi classic automaat met alles erop en eraan uit 1998 weegt volgens het kentekenbewijs 1548 kg.

Geplaatst: 28.01.2007 - 19:59
door Potje
Nou, het gekke is dat dus ook letterlijk alleen de spoiler mist. Verder is alles gelijk: zilver, zwart leder, automaat, ECC..... de hele mikmak!

:scatter:

Geplaatst: 28.01.2007 - 20:07
door Hans
kope kope kope kope man

Geplaatst: 28.01.2007 - 22:11
door nikske
ook ik ben van mening dat er motorisch geen enkel verschil is.

Geplaatst: 29.01.2007 - 07:57
door Potje
hans anesthesie schreef:kope kope kope kope man
Mijn idee!
Maar ik koop hem via een tussenhandelaar en die heeft het momenteel erg druk. Ik spreek alleen maar zijn voicemail vol om te vragen wat de stand van zaken is. KANNIETWACHTEN!
[-o<

Geplaatst: 30.01.2007 - 04:58
door silverado
Het motor mgt is wel aangepast.

Geplaatst: 30.01.2007 - 07:42
door nikske
Heeft hier iemand meer details rond? Wat zou er dan veranderd zijn aan dat management?

Geplaatst: 30.01.2007 - 16:17
door Swedishsteel4life
Massa leeg voertuig 1.508 kg

V70tdi comf.line 1997 met spoiler, trekhaak.
Zal waarschijnkijk wel helium in de banden zitten vandaar het lage gewicht.

Geplaatst: 30.01.2007 - 21:16
door Potje
silverado schreef:Het motor mgt is wel aangepast.
Toch zien de cijfers van de motor er wel hetzelfde uit. Ik had als lead veel meer het gewicht. Ineens is dezelfde auto 20 kilo lichter. En volgens mij zitten in alle latere Classics ook niveauregeling.

Volgens mij krijg ik morgen meer nieuws.......
\:D/

Geplaatst: 30.01.2007 - 21:22
door bart simpson
die van mij is my. 2000 en weegt 1511kg's, nivoregeling was altijd een optie

Geplaatst: 30.01.2007 - 21:30
door IkeV70
nikske schreef:Heeft hier iemand meer details rond? Wat zou er dan veranderd zijn aan dat management?
Ik ben zo eens een beetje in Vadis aan het neuzen. Het lijkt erop dat de ECU rond 1999 geupgrade is van versie MSA 15.7 naar MSA 15.8. Daarbij zijn kennelijk ook een aantal componenten aangepast. Twee van de verschillen die ik zo snel tegen kom is een andere gaspedaalsensor en een ander type luchtmassameter. De oude heeft een VAF (volume airt flow), de nieuwe een MAF (mass air flow).

Geplaatst: 30.01.2007 - 22:52
door nikske
van VAF naar MAF, eigenlijk logisch dat de software dan ook aangepast moet worden.

Geplaatst: 31.01.2007 - 17:39
door Potje
nikske schreef:van VAF naar MAF, eigenlijk logisch dat de software dan ook aangepast moet worden.
::lol: