Pagina 1 van 1
740 gle 2,3 i station
Geplaatst: 27.01.2007 - 22:29
door janhidskes
Deze volvo station 1986 hangt nogal achter over <nieuwe schroefveren of hulpveren monteren of een ander idee wat het beste is.tevens loopt ie onregelmatig stationair,wordt het dan tijd voor de rubbers van de injecteurs te vernieuwen(343000km) Groet Jan
Geplaatst: 27.01.2007 - 22:41
door volvorider
Gewoon vervangen door rode koni's en nieuwe veren.
Geplaatst: 27.01.2007 - 23:21
door FlyVolvo
Om welk type motor gaat het?
Dit maakt het wat makkelijker om adviezen te geven.
Denk hierbij ook aan het type brandstof.
En eventueel bepaalde weersinvloeden.
Voor wat betreft de vering is dat moeilijk te zeggen, je moet eigenlijk ook de oorzaak weten.
Het kan zijn dat de schokbrekers op zijn, dan zul je deze toch echt moeten vervangen. Een beetje handig iemand kan dit zelf. Zonder enorm speciaal gereedschap. Als de schokdempers nog in orde zijn is het misschien een mogelijkheid om hulpveren te plaatsen. Dit heeft geen zin bij schokdempers die op zijn, omdat dit een heel raar weggedrag geeft. (Week inverend en hard uitverend). De auto wordt dan ook onberekenbaar vind ik zelf.
Om de schokdempers te controleren is het het beste om ze er onderuit te halen en daarna in te drukken. Als ze dan niet meer omhoog komen zijn ze op. En zullen ze vervangen moeten worden.
Afhankelijk van de belading van de auto(i.v.m. Estate en evt. LPG) kun je een keuze maken tussen verschillende schokdempers. Gasgevuld en oliegevuld. Oliegevuld is comfortabeler. Gasgevulde voelen wat harder aan(stugger).
Bij het gebruik van een gastank kun je misschien hulpveren plaasten om het de veren wat makkelijker te maken, maar ikzelf zou dat als laatste optie doen. De schokdempers zijn vaak al het probleem.
Al meerdere auto gezien waar de blauwe Volvo dempers onderuit komen met een lang leven achter de rug.
Succes.