nieuwe v50 inclusief 1l olie

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
immaculatae
2nd Gear member
Berichten: 101
Lid geworden op: 30.12.2006 - 14:34
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bij een van de offertes die ik in huis heb staat vermeld dat er 1 l olie extra wordt meegeleverd bij de auto. Nu heb ik nu een benzine auto die gewoon 1 keer per jaar een grote beurt krijgt en voor de rest geen extra olie nodig heeft. Ligt dat aan een dieselmoter dat ie zoveel olie verbruikt of zit er iets anders achter :?
groet

joep
Sinds 6 april 2006 v50 2.0d, edition 2 Deep Blue solid
the fonz
4th Gear member
Berichten: 753
Lid geworden op: 14.02.2005 - 22:10
Locatie: Obbicht

Als ik kijk naar wat de D5 aan olie nodig heeft, is dat meer dan 1 keer per jaar iets erbij gooien. Het lijkt mij sterk dat een benzinemotor veel minder nodig heeft (daar deze ook meer toeren maakt). Zeker zou ik iets vaker even de olie peilen. Heb ik van het weekend gedaan, was wel door garage 20.000 km gedaan, toch mocht er ong. 1/3 bijgegooid worden.

Wel fijn dat je dan 1L olie erbij krijgt. Als het goed is zit er ook zo een mooi tasje omheen van een nader te noemen merk. Dit tasje is incl. handschoen, tissue en trechter.
Maurice

Vaders: S80 D5 MY2008 Momentum, RTI, 17'' Regor, magic blue pearl...

Zelf: Ibiza 1.9 TDI sport. Hopelijk snel een Volvo...
JW71
2nd Gear member
Berichten: 216
Lid geworden op: 22.12.2006 - 15:36

Olie bijvullen, wat is dat? Dat gebeurt alleen in de garage bij een beurt. Dit is mijn 4-de volvo en mijn eerste diesel en ik heb nog nooit olie bijgevuld. Niet bij de benzine auto's (ook niet toen de teller op bijna 200.000km stond) en ook niet bij de diesel. Toen de auto net nieuw was controleerde ik wel elke 1000km, daarna om de 2000 km. Dat blijkt een niet erg spannende bezigheid. Het olie peil veranderd nagenoeg niet. Ik zal binnenkort weer eens kijken, is alweer 4000 km geleden.
V60 D4 Kinetic
Gebruikersavatar
lancer
6th Gear member
Berichten: 3109
Lid geworden op: 31.05.2006 - 17:06

Toch is het verstandig om te blijven peilen. In het begin is het vrijwel altijd overbodig, maar als de auto meer dan zeg 100000 km gereden heeft, dan _kan_ het toch voorkomen dat de auto wat gaat verbruiken.

Ik heb het meermalen gezien, dat een auto waarin meer dan 100000 km gereden is, opeens droogrijdt. De inspectie van het motorblok is een dure bezigheid. (Ik heb het nu over auto's die alle beurten op tijd gehad hebben)
Gebruikersavatar
C 30 T5
4th Gear member
Berichten: 808
Lid geworden op: 30.12.2006 - 23:41

Die liter olie wordt erbij geleverd, mocht je ooit moeten bijvullen je teminste dezelfde kwaliteit hebt, en houd.
fritsr
1st Gear member
Berichten: 14
Lid geworden op: 13.11.2006 - 18:03

Wordt het oliepeil niet automatisch in de gaten gehouden door de boardcomputer ?

Ik rijd nu volkswagen in afwachting van een v50 (en mijn vrouw audi) en daar is dit al jaren standaard, hoef je nooit te peilen, ideaal. Je krijgt een melding wanneer je moet bijvullen, is trouwens ook wel regelmatig nodig bij de bij de vag tdi.

gr. Frits
JW71
2nd Gear member
Berichten: 216
Lid geworden op: 22.12.2006 - 15:36

Misschien houdt de boardcomputer het oliepeil ook wel in de gaten. Maar dat weet ik niet omdat het, bij mij in ieder geval, nog nooit nodig is geweest om zelf tussen de beurten door olie bij te vullen. De enige vloeistoffen die bijvul zijn brandstof en ruitensproeier vloeistof.
En het klopt, bij VW's en Audi's is dat wel anders.
V60 D4 Kinetic
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”