Werking DSTC
Geplaatst: 31.01.2007 - 21:59
Op nat wegdek spinnen de banden van mijn V70 (140pk benzine) nogal snel door. Een beetje vreemd, want de auto heeft toch DSTC ?
Ik ben bij de dealer geweest en na een proefrit is geconstateerd dat dit een normaal verschijnsel is. Ter illustratie is een service manual er bij gehaald, waarin staat dat de Traction Control (TC) pas ingrijpt als er een bepaald snelheidsverschil is tussen het linker en rechter voorwiel. Ze kunnen dus wel allebei tegelijk doorslippen. Nu heb ik ook even gekeken in de handleiding en daarin staat inderdaad dat DSTC uit 3 delen bestaat: TC (een soort electronisch sperdifferentieel, dat kan dus kloppen), SC (Skid control - tegen doorslippen) en een soort ESP tegen uitbreken.
Volgens mij werkt die SC dus niet. Of is dit toch normaal ?
Hebben andere mensen hier ervaring mee ?
Mij lijkt dat je met een D5 (400nm!) nog veel meer problemen moet hebben dan met de 220nm van mijn motor...
Overigens: in een bocht werkt het systeem uitstekend.
Ik ben bij de dealer geweest en na een proefrit is geconstateerd dat dit een normaal verschijnsel is. Ter illustratie is een service manual er bij gehaald, waarin staat dat de Traction Control (TC) pas ingrijpt als er een bepaald snelheidsverschil is tussen het linker en rechter voorwiel. Ze kunnen dus wel allebei tegelijk doorslippen. Nu heb ik ook even gekeken in de handleiding en daarin staat inderdaad dat DSTC uit 3 delen bestaat: TC (een soort electronisch sperdifferentieel, dat kan dus kloppen), SC (Skid control - tegen doorslippen) en een soort ESP tegen uitbreken.
Volgens mij werkt die SC dus niet. Of is dit toch normaal ?
Hebben andere mensen hier ervaring mee ?
Mij lijkt dat je met een D5 (400nm!) nog veel meer problemen moet hebben dan met de 220nm van mijn motor...
Overigens: in een bocht werkt het systeem uitstekend.