Electrische buitenspiegels doen raar

Er werden er vanaf 2000 meer dan 500.000 van gebouwd in het Belgische Gent.
Plaats reactie
dke
1st Gear member

Hallo,

Bij ons hebben ze tegen de zijspiegel gereden, maar deze is niet stuk. Hij stond wel volledig naar voor. Het probleem is nu dat het electrische buitenspiegels zijn. Deze spegel hebben we terug rechtgezet, maar als we ze nu willen doen dichtklappen gaat er een spiegel toe. Drukken we nogmaals op de knop gaat de ene siegel terug open en sluit de andere, enzovoort , enzovoort. Heeft er nog iemand dit megemaakt en wat kan je er aan doen. e dealer zie dat het een nieuwe buitenspeigel wordt.

Greetz
dke
1st Gear member

niemand ??
FrankM
4th Gear member

Ik meen me te herinneren dat de oplossing in het instructieboekje te vinden is. En als ik het nog goed weet, ging het zo:
Druk op de knop zodat de spiegel waar niet tegenaan gereden is dicht zit - de andere staat nu open. Klap de openstaande spiegel zelf dicht, forceer daarbij niets, maar wees ook niet te zachtzinnig. Druk nu op de knop, als het goed is gaan ze weer beiden open.
Helpt dit?

Gr/F
V60 T6 TE MY20 Inscription (lines: Luxury, Winter, Audio, Inscription Plus, Intellisave Pro, Versatility, Park Assist, Verw. voorstoelen)
V60 T5 PS MY11 Sum+BPP+DSL+SL
S60 2.0T MY06 Sum
Battlecruiser
8th Gear member

O jee, de hele procedure heb ik een jaar of wat hier al eens beschreven, want er is een héél speciale procedure voor.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
Battlecruiser
8th Gear member

Ik heb het alweer gevonden via de zoekfunctie:

--------------------------------------------------
De verkeerd inklappende spiegels heb ik ook 2x gehad. Gelukkig heb ik in Deventer een zeer goede werkplaatschef en van hem heb ik de procedure op papier gekregen.
Spiegelsynchronisatie;

Komt ie dan:

1) één spiegel is ingeklapt en de ander is uitgeklapt
2) zet contact in stand II
3) verwijder zekering voor spiegel van de kant die is ingeklapt:
= modeljaar 99-02: zekering 11c/27 én 11c/35 indien de linkerspiegel is ingeklapt.
zekering 11c/27 en 11c/36 indien rechts.
=modeljaar 03-04: zekering 11c/35 links; zekering 11c/36 rechts.
4) wacht 5 seconden
5) plaats de zekeringen terug
6) de spiegel die is uitgeklapt moet inklappen; beide spiegels moeten zijn ingeklapt.
Bij mij werkte dit laatste niet. Geen nood: gewoon op de spiegelknop drukken en vervolgens moet de spiegel inklappen.
7) Druk nogmaals op de knop en beide spiegels moeten weer tegelijk uitklappen.

O ja, de zekeringen voor de spiegels zitten links van het dashboard. Je kan er bij als je de linkerdeur opent en de klep opentrekt.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
Battlecruiser
8th Gear member

O ja, print dit uit en leg het in je auto, want om de paar maanden gaat het opnieuw gebeuren. Meestal als je niet in de buurt van dit forum bent...
Volvo Rules the Road
dke
1st Gear member

@ FrankM:
dit had ik al eens geprobeerd, maar dit werkt niet. toch bedankt.

@ Battlecruiser S80:
Ok bedankt, dan gaan we dat een van de dagen eens proberen.
Laat wel iets weten als het gelukt is.

Greetz
Battlecruiser
8th Gear member

En?
Volvo Rules the Road
dke
1st Gear member

Is er nog niet van gekomen, is de auto van thuis en ben er nog niet geraakt deze week. Ik laat zeker iets weten.

Greetz
Battlecruiser
8th Gear member

Dan heb je zeker veel geduld...
Volvo Rules the Road
dke
1st Gear member

Sorry voor de late reply, maar had nog geen tijd gehad om het uit te proberen, was al wel thuis geweest hoor.
Heb het van de week kunnen doen en het werkt, ze gaan terug allebei open en toe.
Heel hartelijk bedankt voor de uitleg.

Greetz

Dke
Plaats reactie

Terug naar “S60 my 2000 t/m 2009”