Pagina 1 van 3

Orgineel Xenon (achteraf laten inbouwen)

Geplaatst: 03.02.2007 - 08:26
door asta
Ik ben gisteren bij mijn dealer geweest om navraag te doen wat het mij gaat kosten om nu achteraf (wij zijn 2e eigenaar) in te laten bouwen.
Mijn dealer heeft dit nagevraagd bij de werkplaats en gaven heel eerlijk toe dat zij er niet aan wilde beginnen (gecompliceert met name de hellingshoeksensor).
Nu is mijn vraag hier zijn er mensen die een orginele set hebben laten monteren achteraf op hun auto en wat is hun ervaring en natuurlijk hoeveel pegels heeft dit gekost?
Nogmaals, ik wil alleen een orginele set en geen ombouwsetjes!

Alvast bedankt voor eventuele reacties.

o ja, wellicht handig:
Volvo s40 bj mrt 2006, 2.4 (140pk) automaat.

Geplaatst: 03.02.2007 - 10:02
door Paul
Ik heb 2 originele xenonkoplampen voor je, kan je testen of het meteen werkt. Enige wat je nodig hebt zijn 2 xenonlampen

Geplaatst: 03.02.2007 - 11:41
door asta
Ja ok laat me even weten wat je ervoor wilt hebben?
Maar alleen de koplampen zijn naar mijn idee niet voldoende?
Je schijnt dus ook een hellingshoeksensor nodig te hebben, of zit deze standaard al in het type die ik heb?

Geplaatst: 03.02.2007 - 11:59
door oktaysimsek
klik maar en zie hoe het werkt

Geplaatst: 03.02.2007 - 13:39
door pieter007
je hebt ook nog een module nodig voor de xenon ,

de de 12 volt dat normaal naar je koplamp gaat om te zetten in een vééél hogere spanning (3000V ofzo ?)

dit zit gemonteert aan het rechtse wiel aan de chassis balk (als je de rechter wielkuip eruit haalt zie je deze module zitten)


ook heb je nog een hoge druk koplamp reineging nodig
en ik denk nog wat bekabeling

en idd een helingshoeksensor dat meet hoe scheef je auto staat enz om dan te regelen hoe de koplampen moeten staan


ik weet niet of er nog meer nodig is

Geplaatst: 03.02.2007 - 14:16
door asta
Wellicht heeft iemand een tekening hiervan zodat ik de onderdelen kan opzoeken?

Geplaatst: 03.02.2007 - 17:08
door lancer
De trafo zit toch in het lamphuis?

Geplaatst: 03.02.2007 - 17:14
door asta
oktaysimsek schreef: klik maar en zie hoe het werkt
Ja dat werkt :D maar waat het hier om gaat is wat de diverse onderdelen zijn!

Geplaatst: 03.02.2007 - 17:16
door asta
We hebben in ieder geval losse units voor de lampen, kennelijk zijn deze ook anders dan de standaard verlichting.

- Lampunits
- Voeding i.v.m. het hoge voltage.
- Hellinghoeksensor
- Hogedruk reinigingsset

Geplaatst: 03.02.2007 - 23:17
door Paul
adapter zit gewoon bij de lampunit en die aansluiting is exact hetzelfde dus geen verhaal over dat 100000 wat aansluitingen.

Ja ze staan als set te koop voor 350.
zoek ff op marktplaats naar xenon V50 en anders PM me ff

Geplaatst: 04.02.2007 - 02:34
door pieter007
laats bij een v50 was door een ongeval de behuizing van die module stuk ,
deze zat dus onder de chassisbalk aan het rechtse wiel !!!!

hier stond op geschreven dat ie 1000 V gaf ofzo iets en max 30 watt !!
dit is dan toch de omvormer ?

want op de lamp zelf moet je nog zo'n rood spulletje zetten ... zet dit ook om ofzo ?

Geplaatst: 04.02.2007 - 11:35
door Paul
Raar, maar zo ziet het eruit:
Afbeelding

Afbeelding

En volgens de garage was het exact dezelfde plug als bij normale lampen.

Maar wat jij zegt kan heel goed zijn hoor, heb ik natuurlijk geen verstand van. Maar in de V70 zat die adapter ook gewoon aan de lampunit zoals op dit plaatje.

Geplaatst: 04.02.2007 - 13:50
door pieter007
ik zal strax eens een foto maken van de module

Geplaatst: 04.02.2007 - 14:05
door bart simpson
je mist dan nog steeds de koplampreiniging (daarbij is de hele voorbumper anders)

Geplaatst: 04.02.2007 - 15:42
door pieter007
wat is er dan zo anders aan de bumper ?

hier zijn toch alleen maar gaten in met scheeltjes op
en die scheeltjes klikken op de sproeiers

foto's van die unit

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

en de 2 aansluitingen die eraan zijn
Afbeelding
de bovenkant (plastik gedeelte met de aangegoten module dat gevezen en geklikt in de chassisbalk zit)
Afbeelding


de plug zou natuurlijk hetzelfde kunnen zijn , maar de voltage en wattage dat er zal uitkomen niet (veronderstel ik toch )

waarvoor dient anders die unit op de foto ? die levert 1200V en 35 W max

Geplaatst: 04.02.2007 - 15:49
door bart simpson
@pieter007, je geeft zelf al een deel van het antwoord, al wel eens gekeken waaruit het complete sproeimechanisme bestaat?

Geplaatst: 04.02.2007 - 15:51
door pieter007
ja natuurlijk ,

de 2 sproeiers

die dikke darmen , koppelingsstukken ik veronderstel een andere waterbak
en een pomp om de sproeiers genoeg druk te geven dat ze eruit komen en sproeien , electronice voor dit doen te werken


maar zonder de koplampreineging moet het nog wel te doen zijn denk ik

maar voor de rest is de bumper toch hetzelfde ? de bumper kan je zelf "verbouwen"
door er gewoon de gaten in te zagen

Geplaatst: 04.02.2007 - 16:25
door bart simpson
Alles is te verbouwen, maar topicstarter wilde xenon exact zo als "af fabriek" naast gecompliceerd is het qua noodzakelijke delen niet erg goedkoop (maar dat is xenon af fabriek) ook niet.
In Nederland is het vanaf 2006 niet meer op nieuwe auto's toegestaan om achteraf xenon te monteren als het niet aan alle gestelde eisen voldoet

Geplaatst: 04.02.2007 - 17:07
door pieter007
in belgie ook niet dacht ik

Geplaatst: 04.02.2007 - 19:31
door asta
pieter007 schreef:ja natuurlijk ,

de 2 sproeiers

die dikke darmen , koppelingsstukken ik veronderstel een andere waterbak
en een pomp om de sproeiers genoeg druk te geven dat ze eruit komen en sproeien , electronice voor dit doen te werken


maar zonder de koplampreineging moet het nog wel te doen zijn denk ik

maar voor de rest is de bumper toch hetzelfde ? de bumper kan je zelf "verbouwen"
door er gewoon de gaten in te zagen
Waaaaaaaaaaaah gaten zagen (-;
Ik zal een aantal dingen toch aan de vakman over gaan laten, ik ben welliswaar wel handig maar ieder zijn vak.
Wat mijn dealer aangaf is dat de hellingshoek sensor het grootste probleem is.