Pagina 1 van 2
Hellup, dilemma!!
Geplaatst: 12.04.2005 - 19:34
door Amieke850
Het Volvo850 forum ligt plat, net nu ik het op mijn heupen heb :blob3: en in de mood ben voor een 'nieuwe oude' 850/70.
Zoals jullie kunnen zien heb ik nu een 850GLE 10V 1993, 200dkm.
Ik ben echt gek op die auto maar je weet hoe dat gaat: het gras is altijd groener bij de buren! Nu heb ik opeens erg veel zin in een jongere, snellere sedan met liefst meer opties (o.m. cruise control, electrische ramen, airbags etc.)
Vraag: is het alle moeite wel waard :scratch: om over te stappen op bijv. een 'jongere/ snellere' GLT? Is er echt zoveel verschil tussen 140/ 170 pk? Weegt de ellende van de particuliere verkoop van de GLE (zal niet veel opbrengen) en de kosten van een 'jongere/ snellere' GLT op tegen alle voordelen van deze laatstgenoemde auto? Of zeggen jullie: niet doen [-( , waar begin je aan, blijf lekker zitten waar je zit!
Graag jullie advies!! BVD :love2:
Geplaatst: 12.04.2005 - 19:43
door 855-Champagne
Ik zou dan meteen voor de t5 gaan.
Geplaatst: 12.04.2005 - 19:45
door Jan
Dilemma idd.
Even wachten tot forum weer werkt?? Dan heb je meer reacties!
Verschil GLT - R kan ik wel beoordelen maar deze twee onderling niet.
Ruilen kost altijd veel geld; is het je dat persoonlijk waard??
Succes!
Jan
Geplaatst: 12.04.2005 - 19:46
door Ben
'Mijn' eerste 850 had die 170 pk wel. Mijn 2e 850 niet. En achteraf had ik daar wel een beetje spijt van.
Gewoon gaan rijden Annemieke en er dan een nachtje over slapen. Het wil ook nog wel eens helpen om een proefrit te maken, dan weer terug in de 'ouwe' en vervolgens nóg eens in de beoogde nieuwe. Welke is nou echt het fijnst?
Op zich is 200k geen reden om 'm weg te doen. Op 't 850 forum roepen ze dan dat ie pas is ingereden. Belangrijk is daarom natuurlijk ook de historie van de auto. Daar zou ik zeker ook naar kijken. En waarom geen estate? Vind ik persoonlijk veel mooier.
Maar leuk dat je het hier in de :grouphuuug: gooit

Geplaatst: 12.04.2005 - 20:17
door volvorider
Met 170pk heb je zo meer vrienden bij CJB.
Geplaatst: 12.04.2005 - 20:34
door Reitse
Als je jonger, sneller en wilder wilt, zoek een Turbo, ik denk dat je dan echt een verschil gaat voelen... Maar bedenk wel waar je aan begint, de technische hoek is goed gevuld met lekkende turbo's maar ook met tuningsplannen...
Geplaatst: 12.04.2005 - 21:46
door Jan
""Als je jonger, sneller en wilder wilt, zoek een Turbo, ik denk dat je dan echt een verschil gaat voelen... Maar bedenk wel waar je aan begint, de technische hoek is goed gevuld met lekkende turbo's maar ook met tuningsplannen... ""
De GLT is van mijn zoon, de R van mij. De zoon is echt wel jonger dan ik!
Km's zijn het punt niet, onderhoudshistorie wel. Of bedoelt Reitse misschien toch dat je je in een R jonger voelt. Dat klopt wel!
Goed vergelijken in elk geval....
Jan
Geplaatst: 12.04.2005 - 22:08
door ps-amazon
"ze wil jonger en sneller"......'t duurde even voordat ik in de gaten had dat het over auto's ging........
zelf ben ik gegaan voor ouder; ga eens in een mooie Amazon rijden, dan wil je nooit meer terug in dat confectiewerk
Geplaatst: 13.04.2005 - 13:57
door Amieke850
Thnxxsss mensen... haha, 'jonger-sneller-wilder': ai-ai-kreun....
Met 'jonger' bedoel ik dus een enigszins 'jongere' 850/70 dan mijn huidige GLE, en met 'sneller' doel ik op een 850/70 met meer vermogen dan de 140pk van nu. De auto is zwaar en iets meer kracht onder de kap om hem soepeltjes van zijn plek te krijgen lijkt me geen overbodige luxe...
Qua sedan/ estate: persoonlijk ga ik voor een sedan, met die estates word je hier in/ rondom Den Haag 'doodgegooid', bovendien heb ik al zo ontzettend veel moeite om dagelijks in DH Centrum een passende parkeerplaats voor de sedan te vinden... liever niet nog 10 cm. erbij...
Nah, ik ben er nog niet helemaal uit, heb momenteel zo ongeveer een abonnement op Speurders en Marktplaats, het valt me op dat er veel GLT's worden aangeboden, praktisch allemaal van rond '92/'93, met een beduidend hogere km. stand en weinig extra opties. Misschien moet ik nog even sparen en dan gaan voor een goed uitgeruste V70..
Een auto die mij trouwens intrigeert is deze:
Ik koop 'm niet maar ik vind 'm wel heel mooooooiiiiii.....
[Voor belangstellenden:
www.degroene-goes.nl]
Geplaatst: 13.04.2005 - 16:05
door Ben
Die ziet er wel heel chique uit. Daarmee kun je op het Bezuidenhout wel tevoorschijn komen
Het blijft leuk, autoshoppen. Heb je pas een nieuwe, zit je al weer naar andere auto's te kijken.
Geplaatst: 13.04.2005 - 20:51
door Jan
Amieke850 schreef:Thnxxsss mensen... haha, 'jonger-sneller-wilder': ai-ai-kreun....
Met 'jonger' bedoel ik dus een enigszins 'jongere' 850/70 dan mijn huidige GLE, en met 'sneller' doel ik op een 850/70 met meer vermogen dan de 140pk van nu. De auto is zwaar en iets meer kracht onder de kap om hem soepeltjes van zijn plek te krijgen lijkt me geen overbodige luxe...
Qua sedan/ estate: persoonlijk ga ik voor een sedan, met die estates word je hier in/ rondom Den Haag 'doodgegooid', bovendien heb ik al zo ontzettend veel moeite om dagelijks in DH Centrum een passende parkeerplaats voor de sedan te vinden... liever niet nog 10 cm. erbij...
Nah, ik ben er nog niet helemaal uit, heb momenteel zo ongeveer een abonnement op Speurders en Marktplaats, het valt me op dat er veel GLT's worden aangeboden, praktisch allemaal van rond '92/'93, met een beduidend hogere km. stand en weinig extra opties. Misschien moet ik nog even sparen en dan gaan voor een goed uitgeruste V70..
"Jong"
De 91-er GLT (245kkm) rijdt goed en stil; is wel dealer onderhouden door vorige eigenaars.
Mm, als je niet wilt opvallen in Den Haag een estate dus!
Lengte is volgens mij gelijk en zicht met inparkeren beter.
Bij een occasion zie je de extra waarde van de uitrusting vaak niet terug in de prijs; goed weten wat je beslist wil (ECC, cruise-control, elektrisch verstelbare stoelen etc. kleuren wel/niet) en dan kijken of je wat naar wens vindt
Succes!
Jan
Geplaatst: 13.04.2005 - 22:03
door +++t blijft behelpen+++
Wat ik van vroeger onthouden heb,
maar dat is wel wat er over een nieuwe GLT tov van de GLE werd gezegd:
Even doorsparen en de GLE laten staan en dan een GLT kopen, maar dat is wel 10 jaar geleden.
dus dat doorsparen hoeft niet.
maar het belangrijkste is:
hoe goed is hij?
Geplaatst: 13.04.2005 - 22:11
door Amieke850
Ze zeggen weleens: 'begeren is vaak lekkerder dan het hebben'.
Ik kwijl wat af bij al die suggesties [estate, opties, dealer onderhouden..], ik zal mijn abo bij genoemde sites maar even verlengen

en misschien komt mijn a.s. GLT dan wel een keer voorbij zoeven... [zoefen?]. Haha, overigens heb ik al een bod gewaagd op een fraaie sedan maar ik kreeg per omgaande bericht dat er min. € 1.000,-- bij moest.... :oops: ...[terecht overigens!]
Geplaatst: 13.04.2005 - 22:16
door TTT242
Als ik( :twisted: ) zou moeten kiezen tussen en 850GLE en een andere 850 of x70 dan zou ik voor de 70-serie gaan. Maar het probleem is dat jouw wagen nog wel even meekan en dat je er niet zoveel inruilwaarde voor krijgt. Misschien is de beste oplossing nog enkele jaren doorrijden met de GLE en dan iets nieuwers kopen. Just my 2 cents
Geplaatst: 13.04.2005 - 22:58
door thuuR
Nog een oude wijsheid: If it ain't broke: don't fix it!
Oftewel lekker op je gemakje door blijven roffelen in je GLE en ook net zo easy marktplaats e.d. in de gaten blijven houden. Misschien kun je een topdeal maken, misschien komt er niets voorbij van jouw interesse.
Persoonlijk zou ik wel de opstap maken naar een T5, maar niet voor die 30 pk extra een hoop risico lopen dat dure opties stuk gaan. Zoek maar eens op 'verdamper' op het 850 forum :twisted:
Kortom, je weet nu wat je hebt
Gr

Geplaatst: 13.04.2005 - 23:14
door Ludo
thuuR schreef:..... maar niet voor die 30 pk extra een hoop risico lopen dat dure opties stuk gaan. Zoek maar eens op 'verdamper' op het 850 forum
:?:
wat bedoel je hiermee thuuR?.
Geplaatst: 13.04.2005 - 23:43
door thuuR
850Turbo schreef:thuuR schreef:..... maar niet voor die 30 pk extra een hoop risico lopen dat dure opties stuk gaan. Zoek maar eens op 'verdamper' op het 850 forum
:?:
wat bedoel je hiermee thuuR?.
Niet in paniek raken
Nou het vervangen van een airco verdamper van een 850 vereist demontage van het
gehele dashboard. Alleen de kabelboom blijft liggen. In werkplaatsuren gesproken een prijzig klusje dus
Of de ultieme dooddoener als je vol trots zegt dat je nieuwe auto afgeladen met opties is: 'alles wat extra is, kan kapot gaan' :?
Gr

Geplaatst: 14.04.2005 - 17:10
door Walter
gewoon even controleren of de airco het doet bij aanschaf (en kijken of de historie bekend is. Je merkt het verschil wel maar of het geld waard is... Je weet nu wat je hebt!
Geplaatst: 14.04.2005 - 19:23
door Amieke850
Nee, airco, daar heb ik idd al veel over gelezen. Ben gelukkig niet zo'n airco fan, dus die mag wat mij betreft achterwege blijven..
Wel handig trouwens dat nu via
www.rdw.nl heel wat gegevens naar boven te halen zijn.. voorwaarde is natuurlijk wel dat er een kenteken op de foto [Marktplaats; Speurders] zichtbaar moet zijn... zo hier en daar klopt e.e.a. niet, denk aan 'eerste eigenaar' of 'nieuwe APK'...
Ik houd jullie op de hoogte, mocht 't jullie boeien natuurlijk :oops:
Geplaatst: 17.01.2008 - 13:59
door rene 850
je weet nu wat je hebt en wat je krijgt moet je maar weer afwachten.
moeilijk is het zo'n keuze maken.
groetjes rene