Pagina 1 van 2
G3 installatie inbouwen, waar?
Geplaatst: 04.02.2007 - 11:52
door Smiley
Ik ben van plan om in onze 960 3.0 een G3 installatie in te laten bouwen. Hebben mensen die een installatie in hebben laten bouwen tips voor mij omtrent waar doen ze dat voor een redelijke prijs en dan ook goed?
Vraag is dus eigenlijk:
Vertel waar je je G3 installatie hebt laten inbouwen en wat je hebt betaald en of je tevreden bent...
Geplaatst: 04.02.2007 - 15:54
door V480-S60
Hier zullen niet veel mensen met een 960 met G3 installatie zitten.
Maar ik zou altijd naar Lean Mesman in Son gaan. Niet goedkoop maar wel goed. Veel verstand van VOLVO en LPG.
Geplaatst: 11.02.2007 - 12:35
door marc'ss80
je hebt gelijk mesman is niet goedkoop maar wel goed.
ik heb daar mijn gasinstallatie in laten bouwen ,hij is niet goedkoop maar zeer goed in volvo's op gas (g3) zetten.
ook in bijzondere auto's (b.v. s80 t6) turbo's 6cyl enz.
gr,marc
Geplaatst: 11.02.2007 - 12:47
door kreftie
inderdaad aanrader, mesman!
Er zullen wel meer goeie zijn natuurlijk.
Re: G3 installatie inbouwen, waar?
Geplaatst: 11.02.2007 - 13:34
door joost
Smiley schreef:Ik ben van plan om in onze 960 3.0 een G3 installatie in te laten bouwen. Hebben mensen die een installatie in hebben laten bouwen tips voor mij omtrent waar doen ze dat voor een redelijke prijs en dan ook goed?
Vraag is dus eigenlijk:
Vertel waar je je G3 installatie hebt laten inbouwen en wat je hebt betaald en of je tevreden bent...
In Elst schijnt ook een goede inbouwer te zitten. Die schijnt ook contact te hebben met Mesman. Google even op LPG Elst...
Joost.
Geplaatst: 12.02.2007 - 21:12
door Smiley
@ joost,
bedoel je "Lex Vilier" ? (
www.vilier.nl) ik heb al een offerte aangevraagd.
De offertes die ik nu binnen heb liggen tussen de 1995 en 2195, waarbij de laatste wel inclusief een flash-lube systeem is.
Ik heb begrepen dat het een loodvervanger is, maar heb je die echt nodig?
Laatste vraagje, ik heb een beetje gegoogled op het Landi LSI sequentiele gas systeem en las dat het meerverbruik of vermogenverlies bij sequentiele gassystemen bijna te verwaarlozen is t.o.v. benzine. Kan iemand die een dergelijk sequentieel systeem gebruikt dit beamen?
Geplaatst: 12.02.2007 - 21:50
door Fat Rat
Flashlube beschermt ook je kleppen naar wat ik heb begrepen. Weet niet of het ook invloed heeft op wanneer er kleppen gesteld moeten worden.
Geplaatst: 13.02.2007 - 06:26
door joost
Ik heb zelf een systeem van Vialle zonder flashlube, met een ander systeem heb ik geen ervaring.
Joost.
Geplaatst: 13.02.2007 - 15:21
door Ludo
Smiley schreef:Laatste vraagje, ik heb een beetje gegoogled op het Landi LSI sequentiele gas systeem en las dat het meerverbruik of vermogenverlies bij sequentiele gassystemen bijna te verwaarlozen is t.o.v. benzine.
dat klopt, met gasinjectie heb je nagenoeg geen vermogenverlies.
met Vialle LPi heb je zelfs ietsje meer vermogen.
het meerverbruik heb je altijd nog.
als je uiteindelijk toch voor een gasinjectiesysteem kiest, ga dan voor een installatie van eigen bodem.
ervaringen leren dat je met problemen bij Vialle en Prins altijd terug kan vallen op je lpg specialist die een rechstreekse samenwerking heeft met de fabrikant.
bij de italiaanse systemen gaat dat meestal via de importeur...
Geplaatst: 13.02.2007 - 22:40
door Fat Rat
Ik dacht ook ergens hier gelezen te hebben dan verdampersystemen in de 960 nogal last van backfires hebben.
Geplaatst: 14.02.2007 - 06:21
door joost
Met Lpi heb je als het goed is geen backfire meer.
Joost.
Geplaatst: 14.02.2007 - 10:31
door Smiley
is het Vialle LPi systeem ook direct ingespoten (sequentieel)?
En van nederlandse bodem, Vialle is Nederlands? en Landi niet, italiaans meen ik...
Maar goed, de meningen zijn verdeeld merk ik, geen uitgesproken voorkeur. Jammer maakt de beslissing weer moeilijker.
:roll: LPI van Vialle of LSI van Landi :roll: Wie geeft een mening en het liefst onderbouwd... Welk systeem bouwt Mesman in? Denk vialle aan de website te zien...
Geplaatst: 14.02.2007 - 12:17
door Ludo
Vialle (zit in Eindhoven) LPi is het enige systeem dat gas vloeibaar injecteert op de inlaatkleppen.
Landi, Bigas, Prins, Necam, BRC ea hebben gasinjectiesystemen, daar word het gas geinjecteerd in dampvorm.
Vialle heeft een patent op hun systeem waardoor anderen niet hetzelfde systeem op de markt mogen brengen.
op dit gebied zijn ze nog steeds koploper.
Geplaatst: 15.02.2007 - 17:47
door Barry (Grillmeister)
Je moet iig niet bij autohuis van neck zijn in zaandam, tenzij je het e.e.a "zwart" ingebouwd wil hebben...
Geplaatst: 17.02.2007 - 16:00
door Smiley
Ander vraagje, Vialle heeft die ook dat flash-lube nodig of is door de vloeibare inspuiting dat niet nodig?
Geplaatst: 18.02.2007 - 20:10
door joost
Volgens mij kan het er wel bij, maar is het niet per se nodig.
Joost.
Geplaatst: 19.02.2007 - 11:14
door hollander
Zelf heb ik goeie ervaring met Vialle, nawat kleine problemen in het comp programma ben ik even naar eindhoven gereden en daar is de afstelling op de auto gedaan.
Hierna heb ik geen klachten meer gehad en rij ik al een jaar probleemloos op gas.
Succes Peter.
Geplaatst: 20.02.2007 - 08:16
door Smiley
Dank jullie allemaal voor jullie tips, ik ga in april een Vialle installatie inbouwen, waarschijnlijk met Flash-Lube, ik las in een ander draadje dat zelfs bij Vialle dat een positieve invloed schijnt te hebben...
Geplaatst: 26.02.2007 - 01:05
door robbie409
Barry (Grillmeister) schreef:Je moet iig niet bij autohuis van neck zijn in zaandam, tenzij je het e.e.a "zwart" ingebouwd wil hebben...
Vroeger ervaringen mee gehad, toen reed ik nog Citroen Xm V6 met LPG. Van Neck en zijn zonen, dat zijn regelrechte criminelen!!
Geplaatst: 14.03.2007 - 21:28
door Smiley
Nog een laatste vraagje, als ik een Vialle laat inbouwen, krijg ik dan wel de 'G3' op mijn kenteken? Da's namelijk wel een vereiste, scheelt iets te veel centjes per maand...