Pagina 1 van 1
Geen R-versie voor nieuwe V70
Geplaatst: 06.02.2007 - 14:09
door drowel
Dit vond ik net op
www.autoweek.nl
en zag het nog nergens staan.
Er komt geen R-versie van Volvo’s nieuwe V70. De Zweden vinden een topversie met de zescilinder T6-motor van 285 pk voldoende.
Dit meldt het Britse blad AutoCar. Volvo zal zich volgens de Britten dus niet wagen aan een concurrent voor de snelle Duitse stationwagons. Een geblazen variant van de 4,4-liter V8 van Yamaha, die Volvo ook in de XC90 en S80 gebruikt, had de V70 aan het benodigde vermogen kunnen helpen.
In plaats daarvan werkt Volvo aan een C30R, die met een 2,5-liter vijfcilinder turbomotor van minimaal 250 pk de Audi S3 en BMW 130i weerwoord moet bieden. Bovendien komt de T6-motor uit de V70 in een R-versie van de S40 te liggen, aldus AutoCar.
Geplaatst: 06.02.2007 - 14:14
door drowel
hmm... heb het nu toch gevonden ::roll: ::oops:
Geplaatst: 06.02.2007 - 14:27
door Tommeke
Stond idd ook al in het V70 topic

, mja nu ist wel wat makkelijker vinden dan perongeluk erges in het topic
GreetZzZz Tom
Geplaatst: 06.02.2007 - 14:35
door MDA
Jammer jammer jammer.... de 850R en V70R zijn toch wel de mooiste versies van de desbetreffende modellen als je het mij vraagt...
Geplaatst: 06.02.2007 - 15:21
door drowel
Ja, daar ben ik het helemaal mee eens, wat mij betreft komt hij er ook. Maarja, zoveel invloed heb ik niet. Het is ook niet nodig die PK's. Maar het hoort er wel enigszins bij!
Geplaatst: 06.02.2007 - 15:46
door bart simpson
MDA schreef:Jammer jammer jammer.... de 850R en V70R zijn toch wel de mooiste versies van de desbetreffende modellen als je het mij vraagt...
Dat ben ben ik op zich met je eens maar een oude V70 of een 850R hadden een reeele prijs, dat kon je van de laatste R nu niet echt zeggen met richting € 100.000,--
Geplaatst: 06.02.2007 - 16:45
door Paul
Nee dat laatste sloeg nergens op, prijzen gebasseerd op de topmodellen van Audi en BMW...
Werkelijk bizar. Vandaar dat alle tweedehans Rrren uit Duitsland hier in NL rijden... kijk maar eens op
www.autogespot.nl
Geplaatst: 06.02.2007 - 17:09
door MDA
bart simpson schreef:MDA schreef:Jammer jammer jammer.... de 850R en V70R zijn toch wel de mooiste versies van de desbetreffende modellen als je het mij vraagt...
Dat ben ben ik op zich met je eens maar een oude V70 of een 850R hadden een reeele prijs, dat kon je van de laatste R nu niet echt zeggen met richting € 100.000,--
Bedoel je de S60R? die is toch ongeveer 80.000,-- en de V70R toch ook? Of bedoel je een ander model? de aankomende R versies met de T6 motor?
Geplaatst: 06.02.2007 - 17:12
door NOS
Jammer, hoewel ik nu ook maar weinig R'en in het wild tegenkom
Geplaatst: 06.02.2007 - 17:46
door bart simpson
MDA schreef:bart simpson schreef:MDA schreef:Jammer jammer jammer.... de 850R en V70R zijn toch wel de mooiste versies van de desbetreffende modellen als je het mij vraagt...
Dat ben ben ik op zich met je eens maar een oude V70 of een 850R hadden een reeele prijs, dat kon je van de laatste R nu niet echt zeggen met richting € 100.000,--
Bedoel je de S60R? die is toch ongeveer 80.000,-- en de V70R toch ook? Of bedoel je een ander model? de aankomende R versies met de T6 motor?
Een beetje V70 R automaat kost > € 90.000,-- (ƒ 198.500,--) waar een V70R AWD aut in 2000 tuti completi ooit "slechts" ƒ 135.000,-- was..
Geplaatst: 06.02.2007 - 20:02
door Fat Rat
Dat is een vrij absurde prijsstijging, en zo krijg je zo'n excentrieke versie nooit niet rendabel.
Maarja zo'n vette zachte heftige T6 is toch wel heerlijk.
Jammer alleen dat je het aangepaste onderstel moet missen, althans jammer voor de sportievere rijders.
Geplaatst: 06.02.2007 - 21:23
door Maurice Pierik
Het is niet uitgesloten dat Volvo in de tweede fase van de V70 toch met een R-versie komt om de aandacht wat te vergroten.
Dat Volvo kennelijk een T6 wenst te planten in de S40 en een R-versie van de C30 wil, lijkt me geboren uit opkrikken van de belangstelling voor de S40 en het aandikken van het imago van de C30.
Het zijn waarschijnlijk ook modellen waarvan je logischerwijs grotere aantallen van kunt verwachten dan van een V70R. Daarbij denk ik dat het Volvo best veel moeitezal kosten om met de 400 en 500+ pk gekte mee te doen waarin de dure Duitsers nu inzitten. Met name carrosserieverstevigingen lijken me veel extra kosten met zich meebrengen.
Geplaatst: 06.02.2007 - 21:57
door Live
Nee, het is hoogst waarschijnlijk zo,.. autoblad verwijst naar een ander autoblad, geen volvo topman heeft het zelf gezegt??
dus nog niks zeker lijkt me
Geplaatst: 06.02.2007 - 23:58
door MDA
bart simpson schreef:Een beetje V70 R automaat kost > € 90.000,-- (ƒ 198.500,--) waar een V70R AWD aut in 2000 tuti completi ooit "slechts" ƒ 135.000,-- was..
De cataloguswaarde is volgens autoweek voor een V70R automaat (5v sequentieel) 78.000. Dat is nog steeds een berg geld, maar ach...
Waar het volgens mij ook veelal om gaat is aandacht. Dit soort sportieve modellen halen vaak geen geld (netto) binnen. Het zijn de "reclameborden" van het bedrijf. en inderdaad: ik zie volvo niet snel een 4 a 500pk sterke "R" maken die met een M5 of zo kan concureren...
Geplaatst: 07.02.2007 - 00:12
door Paul
Oh het is me gelukt een V70R voor rond de 92k samen te stellen hoor!
Geplaatst: 07.02.2007 - 08:49
door bart simpson
MDA schreef:bart simpson schreef:Een beetje V70 R automaat kost > € 90.000,-- (ƒ 198.500,--) waar een V70R AWD aut in 2000 tuti completi ooit "slechts" ƒ 135.000,-- was..
De cataloguswaarde is volgens autoweek voor een V70R automaat (5v sequentieel) 78.000. Dat is nog steeds een berg geld, maar ach...
Waar het volgens mij ook veelal om gaat is aandacht. Dit soort sportieve modellen halen vaak geen geld (netto) binnen. Het zijn de "reclameborden" van het bedrijf. en inderdaad: ik zie volvo niet snel een 4 a 500pk sterke "R" maken die met een M5 of zo kan concureren...
Voor dat geld heb je dan geen "volle" auto zoals dat ooit bij de oude R wel zo was, daar kon je op een schuifdak en rti na niets meer op bijbestellen daar alles std. was, hier moet je voor de roofrails gewoon bijbetalen, el. stoelverstelling rechts is een extra, en dat kekke oranje leer kost > € 3.000,-- daarnaast is er voor vele duizenden euro's bij te bestellen voor een auto die in de basis (nog even in ouderwetse guldens) toch ineens ƒ 172.000,-- was gaan kosten, de primaire reden voor het geringe succes van een nw V70 R was de pricesetting.
Had je nu een nieuwe R (met een minimaal gelijk uitrustingsnivo) iets van 10% tot max 15% duurder gemaakt dan de oude R was het mogelijk wel een knaller geweest, nu was hij gewoon (te) duur in vergelijking met zijn concurrenten