Pagina 1 van 1
Schoonmaken injectoren, LMM en injectoren over....
Geplaatst: 08.02.2007 - 18:54
door malle pietje
Omdat de 960 niet lekker loopt op benzine en nu ook steeds slechter loopt op gas ben ik begonnen met de grote winterschoonmaak. Aangezien ik de auto iedere dag voor een fors stuk gebruik kon ik de injectoren niet even snel eruit wippen en schoonmaken, gelukkig via marktplaats een paar kunnen vinden uit een sloop 960 benzine, inclusief de rails etc. Ze zijn inmiddels verwijderd en liggen klaar om schoon gemaakt te worden, maar hoe werkt dat en wat kan wel en wat niet>?
Via deze link ben ik in ieder geval al wat meer te weten gekomen;
http://www.bxsportief.com/forum/phpBB2/ ... 535ae27ec6 (met dank aan het bx sportief forum) maar ik krijg om te beginnen de filters er al niet uit.....
Zijn er mensen met meer ervaring?
Zijn de afsluitringen overal (lees Brezan) te koop? Kosten? Noodzakelijk?
Idem voor de filtertjes? En ik lees dan weer wasbenzine, dan weer normale benzine, dan weer Wynns carborattor cleaner, remreiniger etc....Wat kan ik het beste gebruiken en hoe moet ik reinigen, in een bakje, erin spuiten, onder de douche zetten

??
Wie kan er meer over vertellen?

Geplaatst: 10.02.2007 - 15:10
door malle pietje
Inmiddels heb ik de injectoren een goeie 16uur in een bak met injectiecleaner gelegd en nieuwe rubberen ringetjes gekocht voor de afsluiting. Maar nu kom ik erachter dat de code op de injectoren die ik hier heb liggen niet hetzelfde zijn als de injectoren in mn auto. Bovendien zijn de nieuwe groen en de ouden geel. Hoeveel zou dat uitmaken? Zou het zonde vinden om niet deze schone te gebruiken maar dan moet het wel kunnen natuurlijk!
Iemand enig idee of het uitmaakt?
Geplaatst: 17.05.2007 - 12:45
door niels.nijsten
bel even met een volvo onderdelen dealer de nummertjes veranderen wel eens van tijd tot tijd op alle onderdelen duw de injectoren er nog niet in maar controleer eerst even! ook kun je als je de injectoren schoon wil hebben speciaal spul voor in de tank krijgen die duw je in je halfvolle tank rijd deze leeg tot dat het benzine lampje gaat branden en klaar dit kan heel vaak al genoeg helpen
Geplaatst: 19.05.2007 - 23:40
door Jan-Willem Woermeijer
Groen is voor TURBO motoren, Geel is voor NON-turbo.
Je kunt ze helaas niet gebruiken, waarschijnlijk wijkt de impedantie ook af.
Dus plaatsen kan je ECU beschadigen kapot maken.
De turbo injectoren leveren ook meer brandstof, dus hij gaat te rijk lopen.
Stationair zal hij bijna niet willen lopen, alleen met toeren houden.
Dit om het overschot aan benzine te verstouwen...
Ik heb ergens een internet site met de nummers en opbrengsten en impedantie verschillen.
Meet eens met een universeelmeter in OHM stand op je groene injectoren en op de gele injectoren.
(stekkertje eraf en even de pennetjes in de injector)
IK zal wel even zoeken !!!
mvg.
Jan-Willem Woermeijer
Oja het zijn bosch nummers en geen volvo nummers.
Volvo als Bosch zullen de nummers niet veranderen.
Hooguit een vervangend exemplaar met de zelfde eigenschap.
De bosch dealer bij jou in de buurt kan je sneller helpen als volvo in dit geval.
Ik durf met 90% zeker te zeggen dat dit niet de juiste injectoren zijn.
Bosch werkt namelijk met kleuren, Groen, Geel, Zwart, Rood, Blauw, Oranje enz enz.
Dit heeft allemaal met type en opbrengst te maken.
Google even op de nummers dan vindt je al snel meer info.
Geplaatst: 23.06.2007 - 13:40
door malle pietje
Bedankt voor de info! Inmiddels is de volvo al weer een tijdje geleden verkocht en heb ik nooit de injectoren vervagnen. Het probleem bleek daar niet door veroorzaakt te worden.
Overigens, ik heb nu dus wel de injectoren en een LMM over.
Zie linkjes op marktplaats!
LMM;
http://auto-diversen.marktplaats.nl/ond ... df=1#photo
en de injectoren;
http://auto-diversen.marktplaats.nl/ond ... df=1#photo
de prijzen zijn vraagprijzen dus reageer maar!