Pagina 1 van 1

draagarm rubber

Geplaatst: 09.02.2007 - 16:39
door anton460
bij de 460 is linksvoor het draagarm rubber zo goed als versleten.
is dit makkelijk zelf te vervangen?

gr anton460

Geplaatst: 09.02.2007 - 17:22
door YannickvanRooyen
de basis is simpel maar de praktijk durf ik niet te vertellen.. ik heb exact hetzelfde, aan twee kanten, rubbers al liggen... eerst maar eens APK en dan ga ik naar die rubbers kijken..

Geplaatst: 09.02.2007 - 18:52
door anton460
waar heb je de vrbbers gekocht en wat kosten ze.ik heb ook gelezen over imitatie draag armen.zou dat iets zijn?

anton460

Geplaatst: 09.02.2007 - 21:10
door YannickvanRooyen
Ik heb ze via marktplaats voor 10 euro per stuk kunnen krijgen, volvo dealer prijs is 18 euro per stuk ongeveer.

imitatiedraagarmen.. ik weet het niet..

Geplaatst: 12.02.2007 - 23:31
door Ramon&Ramon
vervangen is een fluitje van een cent, arm er onderuit ,oude eruit persen en nieuwe erin.

Geplaatst: 14.02.2007 - 11:09
door YannickvanRooyen
Ramon&Ramon schreef:vervangen is een fluitje van een cent, arm er onderuit ,oude eruit persen en nieuwe erin.
En dat eruit persen? Heb ik daar perse speciaal gereedschap voor nodig of is een bankschroef en een beetje creativiteit voldoende?

Geplaatst: 14.02.2007 - 13:34
door anton460
ik heb nog eens naar de draagarmen gekeken.maar daar zitten volgens mij wel drie rubbers in.moeten deze allemaal gelijk vervangen worden?

anton460

Geplaatst: 14.02.2007 - 13:55
door YannickvanRooyen
Afbeelding

2 stuks :)

Geplaatst: 15.02.2007 - 00:23
door anton460
oke als iemand er nu nog nederlands van wil maken ben ik helemaal gelukkig!

gr anton460

Geplaatst: 15.02.2007 - 01:32
door Candy
Wielarm verwijderen
Verwijder de twee bouten (1) van de fuseekogel.
Verwijder de twee bouten (2) uit het subframe.
Draai het voorwiel aan de rechterzijde zovermogelijk naar buiten.
Druk het voorwiel met de fuseekogel van de wielarm af.
Opmerking! de tripode koppeling aan de linkerzijde wordt in zijn geheel uitgetrokken.
Let op dat dit met de nodige voorzichtigheid geschiet.

Geplaatst: 22.02.2007 - 08:45
door anton460
zo de rubbers zijn binnen.
een rubber is anders omdat ik een automaat heb.
ik was toch voor 4 rubbers bijna € 100,- kwijt.wel origineel van volvo.

gr anton460

Geplaatst: 23.02.2007 - 21:44
door anton460
zo vandaag aan de linkse voor kant de draagarm eraf gehaald en de oude rubbers er uit gehaalt.deze waren echt slecht.
toen de nieuwe er in.ik heb dit in de bankschroef gedaan.
dit ging natuurlijk niet zo makkelijk als met een pers maar het was goed tedoen.
nu binnen kort gelijk de anderekant doen.

heb nog twee vraagjes.

ik had drie de zelfde rubbers en een ander rubber.dit was ook twee keer zoduur.nu werd mij verteld dat dit met de automaat had temaken.
ik heb het een goed bekeken maar kan de reden niet vinden waarom dit anders moet zijn.iemand een idee?

moet de auto worden uitgelijnt na deze reparatie?

gr anton460

Geplaatst: 23.02.2007 - 23:37
door mightyspawn
Gewoon wat wd40 opspuiten en ze zijn weer als nieuw, behalve als ze helemaal kapot zijn natuurlijk.

Geplaatst: 24.02.2007 - 00:18
door anton460
word jij maar apk keurmeester dan komt het wel goed.

anton460

Geplaatst: 24.02.2007 - 21:28
door mightyspawn
Is meer praktisch denken, je kunt bij een auto wel alle rubbers vervangen, maar als ze in principe nog gewoon goed zijn, en dat zijn ze meestal . Die rubbers zijn gemaakt om het hele leefproces van zo'n auto mee te gaan dan hoef je die zeker niet te vervangen. net zoals je schokdempers voor, daar zijn in 12 jaar tijd nog geen nieuwe opgezet, of stabilisatorstangen, zijn ook nog nooit nieuwe opgezet. Waarom? Omdat het meestal gewoon nog voldoet, sommige mensen willen alles vervangen aan hun auto, maar de auto is niet meer nieuw begrijp dat goed. Dus zulke rubbers is zelden nodig om vervangen te worden.

Maar uiteraard als ze echt versleten zijn vervangen. En met wd40 of sillicone spray houdt je die dingen soepel.

Geplaatst: 25.02.2007 - 19:53
door YannickvanRooyen
anton460 schreef:zo vandaag aan de linkse voor kant de draagarm eraf gehaald en de oude rubbers er uit gehaalt.deze waren echt slecht.
toen de nieuwe er in.ik heb dit in de bankschroef gedaan.
dit ging natuurlijk niet zo makkelijk als met een pers maar het was goed tedoen.
nu binnen kort gelijk de anderekant doen.

heb nog twee vraagjes.

ik had drie de zelfde rubbers en een ander rubber.dit was ook twee keer zoduur.nu werd mij verteld dat dit met de automaat had temaken.
ik heb het een goed bekeken maar kan de reden niet vinden waarom dit anders moet zijn.iemand een idee?

moet de auto worden uitgelijnt na deze reparatie?

gr anton460
Blij te horen dat het allemaal meevalt, ga er dus binnenkort zelf ook maar aan beginnen ;) Ik meen ergens gelezen te hebben dat het uitlijnen wel nodig is hierna... maar dat ligt eigenlijk er gewoon aan of je auto naar een kant trekt of niet.. toch? ;)

Geplaatst: 25.02.2007 - 22:56
door burnerchief
helaas wel uitlijnen je toespoor kan wijzigen door deze ingreep en daar gaat ie niet van trekken maar gaan je banden wel naar z'n grootje

zowiezo uitlijnen bij alles wat je verandert aan de wielophanging

Geplaatst: 25.02.2007 - 23:50
door anton460
zo vanavond de rechter kant gedaan.begon om 20uur en was om 22.30 uur weer klaar.ik word er al handig in.

anton460