Pagina 1 van 1

Phase II en commonrail

Geplaatst: 09.02.2007 - 21:27
door bluebit
hallo,

Binnenkort zal ik toetreden tot de groep van volvo rijders.
ik ben momenteel driftig op zoek naar een v40 1.9D phase II met commonrail motor.

ik weet inmiddels hoe ik de phase I van de II moet onderscheiden, maar ik hoor ook overal dat de phase II altijd met commonrail motor uitgerust zijn.
Als ik echter phase II's uit 2001 zie, dan is dat vaak een motor met directe inspuiting, maar wel 102 of 115 pk.

kan iemand me hier wat duidelijkheid over geven?

thanks!

Geplaatst: 09.02.2007 - 21:44
door bart simpson
phase II is er vanaf half 2000 en heeft altijd een common rail diesel

Geplaatst: 09.02.2007 - 21:59
door bluebit
en welke zijn dan geproduceerd tussen 2000 en 2002 met een directe inspuiting motor? Wat is het verschil ertussen?

naja, iets specifieker : deze auto wil ik gaan kopen

Geplaatst: 09.02.2007 - 22:06
door bart simpson
Dat is gewoon een Phase II commonrail, tot 4-2000 zijn er DI´s gebouwd, maar alleen als Phase I´s

Geplaatst: 09.02.2007 - 22:48
door DeNNiS_
directe inspuiting (phase 2) is commonrail...

ik heb de 102 pk sept 2000.. staat directe inspuiting op de kap op de motor
maar is gewoon commonrail

Geplaatst: 10.02.2007 - 12:47
door Hans
Die wagen die daar in Duitsland staat is niet goedkoop...
Ik heb nog wel een hele mooie voor je

http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=11139

Is ook een tandje nieuwer (face lift) dan de door jou beoogde auto.
En de prijs is onderhandelbaar natuurlijk.

Geplaatst: 10.02.2007 - 13:03
door bluebit
uhm, inderdaad mooi model, maar wel een kmstand van een kleine 2 ton, terwijl die auto in duitsland een ton minder gelopen heeft...dat betekent voor mij dat ik drie jaar langer kan doorrijden voordat ik een nieuwe auto moet zoeken.

overigens de andere auto in de running is deze

Geplaatst: 10.02.2007 - 13:44
door Hans
Ook een mooie ja, alleen 102pk en geen LM velgen. KM stand is natuurlijk top. Hoewel die twee ton van mij natuurlijk flink maar niet overdreven is. Kan zonder problemen het dubbele lopen.
Reken erop dat je bij de laatste V40 uit Duitsland nog behoorlijk wat BPM zal moeten aftikken. Kan zomaar 2 a 3 duizend euro zijn.

Succes met je zoektocht.
Mijn perfecte en mooie V40 zal heus wel een nieuw baasje vinden :wink:
Ik heb er elke km van genoten!

Geplaatst: 10.02.2007 - 13:55
door bluebit
ja, ik ga ook uit van een bpm bedrag tussen de 3 en 4 duizend euro, tsja voor mijn budget krijg ik in Nederland geen volvo phase II met een kilometerstand onder de ton.
Maar hopelijk spaar ik zo toch nog 2000 euro bij de aanschaf uit en kan ik nog winterbanden erbij kopen en de volvo iets ver-luxen.
bij die eerste volvo die ik noemde zit volgens mij geen afstandsbediening voor de centrale vergrendeling dus dat wil ik ieder geval nog laten inbouwen.

Die volvo van jou ziet er echt waanzinnig goed uit, het is jammer dat mijn verstand de km-stand toch teveel van het goeie vind (voor mijn situatie en jaarlijkse kilometers). succes met de verkoop!

edit: wat ga je trouwens nu kopen?

Geplaatst: 10.02.2007 - 22:28
door Hans
Ik stap weer over op een V70. Wel een classic. En ik koop er een motor bij!!

Succes met je zoektocht.

Geplaatst: 13.02.2007 - 08:23
door Guestuser
hans anesthesie schreef:Die wagen die daar in Duitsland staat is niet goedkoop...
Ik heb nog wel een hele mooie voor je

http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=11139

Is ook een tandje nieuwer (face lift) dan de door jou beoogde auto.
En de prijs is onderhandelbaar natuurlijk.
Kijk eens op http://www.kapaza.be/detail/4392188/VOL ... _boek.html
800 euro meer maar 100.000 km minder !