Pagina 1 van 1

Volvo V70 D

Geplaatst: 11.02.2007 - 13:45
door Guestuser
Hoi,

Ik ben bezig met het uitzoeken & bestellen van een nieuwe auto en heb mijn oog laten vallen op een V70 in de Edition Classic uitvoering. Om echter de kosten een beetje in de hand te houden (=lease en helaas wel iets bijbetalen) zit ik te denken aan een standaard D uitvoering ipv 2.4D of D5. Nu heeft de dealer natuurlijk geen enkele D staan. De verschillende verkopers hebben een verschillende mening...afijn, je kent het wel. Vandaar hier de vraag. Wie heeft een D of heeft hier ervaring mee en wat kan ik verwachten? De auto hoeft niet supersnel te zijn, maar moet wel fatsoenlijk met het verkeer mee kunnen komen. Ook is het niet de bedoeling dat het motorgeluid al te hevig is.

Dank en groet,

Peter de Wit

Geplaatst: 11.02.2007 - 13:59
door Ben
Zoals ik het zie is de 2.4D er in 126 PK en 163 PK uitvoering.
Je bedoelt dan waarschijnlijk de 126 PK?
Met zo'n auto kom je gewoon goed mee in het dagelijks verkeer.
De 163 PK is de 'oude' D5 zoals ik die heb. In combinatie met een automaat vind ik dat de perfecte combinatie.
Ik zie een gebruikte 126PK staan in Almere: >>>>klik<<<< en kijk ander even bij wat dealer bij jou in de buurt of op volvocars.nl bij selected used cars om er eentje te vinden om in proef te rijden.

Maar.......mooi vooruitzicht, een nieuwe V70 bestellen! Hou ons op de hoogte.

PS. heb je al een leaseofferte bij Volvo zelf aangevraagd?
Mijn ervaring is dat die met betere prijzen kwamen dan andere leasemaatschappijen.

126 PK

Geplaatst: 11.02.2007 - 14:10
door Guestuser
Ik bedoel idd de 126 PK uitvoering. (hoop dat ik uberhaubt nog de auto kan krijgen die ik wil, want bijna uitverkocht en het nieuwe model is lelijk)

Geplaatst: 11.02.2007 - 14:11
door Ben
Misschien kan Bart Simpson meer zeggen.

Re: 126 PK

Geplaatst: 11.02.2007 - 14:49
door V70ORD5
PeterdeWit schreef:Ik bedoel idd de 126 PK uitvoering.
Als je van plan bent om er een caravan achter te gaan hangen waarmee je ook de bergen mee in gaat. Zou ik persoonlijk toch meer PK's (lees koppel) adviseren.

Geplaatst: 11.02.2007 - 17:14
door NOS
Pk's zijn niet het belangerijkste, het gaat om het koppel, en dat is bij de "D" een behoorlijke 300nm.

Geplaatst: 11.02.2007 - 18:44
door V70ORD5
Inderdaad moet ik niet over PK's praten maar over koppel. En de tegenwoordige D5 doet het maar liefst met 400Nm

Geplaatst: 11.02.2007 - 19:28
door VOuLezVOus
Zoals eerder ergens op dit forum gemeld... tenzij je aan 150 km/u nog een BMW 3 "aan de kant wil zetten" is de keuze tussen 2.4D (of D) en D5 niet zo relevant.
Ik kom van een D5 en ga naar een 2.4D, als ik het goed voorheb verlies ik iets meer dan 10% koppel, wat verwaarloosbaar is...
Het verbruik van de 2.4D ligt ook iets lager...

Geplaatst: 11.02.2007 - 19:35
door NOS
VOuLezVOus,
Jou oude D5 (2004) had dezelfde waarden als de 'nieuwe' 2.4D; 163PK/340NM

Geplaatst: 11.02.2007 - 21:33
door Guestuser
"Als je van plan bent om er een caravan achter te gaan hangen waarmee je ook de bergen mee in gaat. Zou ik persoonlijk toch meer PK's (lees koppel) adviseren."

Ik ben niet van plan een caravan te trekken. Het enige dat in de komende jaren wellicht 1 of 2 keer voor kan komen is een boottrailer, maar dat is dan slechts een heel klein stukje. Koppel is belangrijk, want ik wil graag een beetje redelijk wegkomen vanuit stilstand en zou graag genoeg power willen hebben voor acceleratie bij wat hogere snelheden.

Geplaatst: 12.02.2007 - 00:11
door BlackSapphire
Over koppel en vermogen staat hier overigens nog een aardig artikel.

Geplaatst: 13.02.2007 - 07:36
door VOuLezVOus
Aan NOS:
NOS schreef:VOuLezVOus,
Jou oude D5 (2004) had dezelfde waarden als de 'nieuwe' 2.4D; 163PK/340NM
Nee hoor. Mijn oude was een S60 D5 uit 2004, dus 163 pk voor Belgiƫ, mijn nieuwe is een MY2008 V70 met dus 126 pk In Belgiƫ nijpen ze er graag wat PK's af om fiscale redenen.

Als ik me niet vergis heeft de ene 340 Nm en de andere 300 Nm koppel. Verwaarloosbaar dus vanuit mijn standpunt.

Als je natuurlijk een nieuwe D5 met (klopt dit?) 400 Nm naast een 2.4D (of D) van 300 Nm zet, dan scheelt dat wel een ranch of twee.

Ik heb me dit weekend laten wijsmaken door een "goed ingelichte bron" dat alle D5 in 185 pk versie "fabriek-af" worden geleverd en dat de lokale invoerder deze dan downtuned. Uptunen tot 185 pk moet dus kunnen zonder chipset (!) met andere woorden. Mij interesseert het niet zo, maar misschien zijn er wel insiders die hier meer over weten...

Geplaatst: 22.02.2007 - 16:59
door akramer
ik heb ook voor dezelfde keuze gestaan. Uiteindelijk ben ik voor een D gegaan (126Pk) aangezien het financieel aantrekkelijker is en het extra vermogen niet echt nodig is. En misschien kun je altijd nog gaan chippen. Dit is met de 126Pk uitstekend te doen. Mijn V70 komt volgende week.

Geplaatst: 22.02.2007 - 17:37
door NOS
Offtopic: hoe kan Peter de Wit hier als gast berichten plaatsen?

Geplaatst: 23.02.2007 - 16:36
door turbo
Ik rijd een s60 D en inderdaad mede door het behoorlijke koppel kun je met 'maar' 126 pk vlot door het verkeer heen komen.

Veel rijplezier toegewenst!

Geplaatst: 24.02.2007 - 17:38
door Thom
PS. heb je al een leaseofferte bij Volvo zelf aangevraagd?
Mijn ervaring is dat die met betere prijzen kwamen dan andere leasemaatschappijen.
Volvo Lease = ALD Automotive tegenwoordig...

Thom