Pagina 1 van 1
Foutcode 1-1-3? 1-1-1?
Geplaatst: 13.02.2007 - 18:22
door joepvanliempd
Hallo allemaal,
Ik ben vanmiddag eens bezig geweest met de computer van mijn 460 2 liter.
Toen ik het pinnetje in gaatje 1 stopte kreeg ik foutmelding 1-1-3.
Maar toen ik hem in gaatje 2 stopte kreeg ik 1-1-1.
Ik weet inmiddels dat 1-1-1 gewoon goed is en dat 1-1-3 iets met de brandstof/luchttoevoer te maken kan hebben.
Hoe kan het dat ik op 2 gaatjes iets krijg wat afwijkt? Ik dacht dat altijd maar 1 gaatje goed was om de codes uit te lezen.
Ik ben de computer gaan uitlezen omdat mijn auto af en toe terugvalt als ik de koppeling intrap en omdat hij op lage snelheden wat slechter loopt.
Alvast mijn dank.
Groet Joep
Geplaatst: 13.02.2007 - 22:23
door Candy
Is gaatje 1 niet voor het uitlezen van het keyless entry gebeuren?
Als dit zo is staat de code volgens mij voor "zender naar ontvanger zwak sinaal".
Geplaatst: 13.02.2007 - 23:25
door joepvanliempd
Als dat zo is ben ik toch een stukje verder.
Het is namelijk zo dat mijn afstandbediening het sinds kort niet meer doet.
Iemand enig idee hoe ik dit zou kunnen verhelpen?
Geplaatst: 14.02.2007 - 00:17
door VolvoXC70
:-#
Geplaatst: 14.02.2007 - 11:05
door joepvanliempd
Dat heb ik helaas al meerdere keren geprobeerd maar dit heeft echt geen zin. Ik heb ook 2 afstandbedieningen maar die werken allebei niet meer terwijl die het vroeger allebei wel deden.
Geplaatst: 14.02.2007 - 11:10
door YannickvanRooyen
Loopt ie wel op 4 pootjes?

Geplaatst: 14.02.2007 - 11:21
door joepvanliempd
Ik weet er niet zo ongelofelijk veel van maar dat doet ie in ieder geval wel.
Geplaatst: 14.02.2007 - 11:48
door YannickvanRooyen
En waaruit concludeer je dat

Geplaatst: 16.02.2007 - 00:00
door johanrobben
YannickvanRooyen schreef:En waaruit concludeer je dat

ja das een goooeie waar zie je dat aan
Geplaatst: 16.02.2007 - 22:46
door YannickvanRooyen
johanrobben schreef:YannickvanRooyen schreef:En waaruit concludeer je dat

ja das een goooeie waar zie je dat aan
Bij mij kon ik het aan twee dingen merken:
met koppeling ingetrapt, 2500 toeren en je auto staat bijna te stuiteren ipv een lichte trilling
als ik de bougiekabel van de cilinder aan de rechterzijde er af trok (dat is de eerste cilinder volgens de verdelerkap) ging de motor stationair niet anders lopen! Wel een geisoleerde tang gebruiken, een bobine genereerd ergens rond de 45.000 volt ofzo! (bij 200miliampere ofzo, dus niet schadelijk)
Geplaatst: 17.02.2007 - 13:46
door Michel740Turbo
YannickvanRooyen schreef: een bobine genereerd ergens rond de 45.000 volt ofzo! (bij 200miliampere ofzo, dus niet schadelijk)
tenzij je het lekker vind kan je het ook zonder tang doen :twisted:
maar we hebben het hier wel over gaatje
1 en niet 2 voor de ECU.
Ik weet niet hoe dit werk met die Volvo afstandsbedieningen. Het kan zijn dat hij opnieuw ingeleerd moet worden. maar voor als nog weet dus niet of dat het geval is bij een 400.
Ik zou in dit geval even de dealer raad plegen

Geplaatst: 17.02.2007 - 20:07
door joepvanliempd
Het is maar soms dat ie inderdaad zo ongeveer stuiterd maar dat is dan echt maar 1 tel ofzo. Verder loopt ie echt meer dan prima en kan me voorstellen dat je anders wel wat meer merkt..
Stationair loopt ie normaal gezien op 1000 of 900 toeren zoals het hoort volgens mij. De kans op dat erg stuiteren is groter als ik een lang stuk op de snelweg gezeten heb. Dan doet ie het 1 keer en dan verder niet meer. Dat ook alleen als ik een stuk door heb gereden.
Geplaatst: 19.02.2007 - 10:24
door rev
Ik zou zeggen heb je de bougies alleens vervangen en de bougie kabels, bij mij moet dit ook gebeuren
cheerz Jan
Geplaatst: 21.02.2007 - 19:35
door joepvanliempd
Er zitten nieuwe bougies in. De kabels zijn minimaal 30.000 kilometer oud verder heb ik geen idee hoelang die erop zitten.
Geplaatst: 21.02.2007 - 21:18
door mightyspawn
Dat merk je wel op 3 cilinders. Dan rijdt die echt slecht, dermate slecht dat je de auto een schup wilt verkopen. En zoals ik het lees doen ze t alle 4 gewoon.