Pagina 1 van 1
2.4 i van 170 naar 186 pk en 250nm
Geplaatst: 13.02.2007 - 23:47
door hjv50
ik laat mijn v50 tuntn naar 186 pk en 250 nm doormiddel van tuning box iemand ervaring hiermee
Geplaatst: 13.02.2007 - 23:58
door eXite
Tuning box zou ik niet doen, die 'misleidt' je motor in principe door gemodificeerde sensorwaardes naar het motormanagement te sturen. Ga dan liever voor een normale chiptuning waarbij een aangepaste matrix in je ecu geladen wordt. Dan kun je er zeker van zijn dat er nog altijd met veiligheidsmarges (bijv. de maximale turbodruk, maar dit is bij een 2.4 niet van toepassing) niet worden overschreden.
Sowieso, zou je het wel doen? 16pk meer lijkt me niet erg veel winst...
Geplaatst: 14.02.2007 - 06:53
door pieter007
heeft een 2.4i geen turbo ?
Geplaatst: 14.02.2007 - 08:39
door bart simpson
pieter007 schreef:heeft een 2.4i geen turbo ?
dan zou het zeker een 2.4t heten
Geplaatst: 14.02.2007 - 09:45
door Peter
Meen hier ooit gelzezen te hebben dat de 2.4 (140pk) wél te tunen is, maar de 2.4 i (170 pk) niet.
Ik ben maar een leek op dit gebied, kan me dus vergissen.
Geplaatst: 14.02.2007 - 09:54
door bart simpson
zweuds schreef:Meen hier ooit gelzezen te hebben dat de 2.4 (140pk) wél te tunen is, maar de 2.4 i (170 pk) niet.
Ik ben maar een leek op dit gebied, kan me dus vergissen.
De 2.4 van 140pk bestaat ondertussen alleen nog maar als automaat en een 2.4i bestaat niet als Edition (alleen als je nieuw koopt is dat natuurlijk van belang...)
Geplaatst: 14.02.2007 - 10:06
door Peter
Ja, dus? Wellicht dat ik iets mis.
Henk-Jan wil zijn 2.4 i tunen. En ik dacht dat dit niet mogelijk was.
Geplaatst: 14.02.2007 - 10:26
door bart simpson
zweuds schreef:Ja, dus? Wellicht dat ik iets mis.
Henk-Jan wil zijn 2.4 i tunen. En ik dacht dat dit niet mogelijk was.
Je hebt gelijk, laat hij dat vooral doen.
Geplaatst: 14.02.2007 - 11:05
door eXite
Een 2.4 is makkelijk te tunen naar een 2.4i, omdat de motoren grotendeels identiek zijn. De 2.4i heeft echter maar een hele kleine overhead, waardoor het tunen van de 2.4i eigenlijk nutteloos is.
Geplaatst: 15.02.2007 - 22:39
door hjv50
met chip tuning krijg ik 18 pk meer en 256 nm dit lijkt me hopelijk toch merkbaar iemand ervaring hiermee .ik heb een 2.4 i geartonic momentum met alle denkbare opties behalve inklapbare spiegels .maar ja die zijn al twee keer ingeklapt automatisch doordat ze er tegen aan reden (geintje)
Geplaatst: 16.02.2007 - 20:11
door Coureur
Mijn vorige auto was een Fiat Stilo Abarth met standaard 170 pk en 225 Nm koppel. Die heb ik laten tunen naar 184 pk en 264 Nm (gemeten op een vermogens testbank) en dat verschil was heel duidelijk voelbaar
Vooral de toename in het koppel van bijna 20% was overduidelijk. Ik heb ook wat metingen verricht en de acceleratie tijd van 60 naar 100 in 4 was met bijna 15% afgenomen. Van 0-100 was er trouwens ook bijna 1 seconde af.
Geplaatst: 16.02.2007 - 21:34
door Jeroentje
Je moet doen wat je zelf wilt. Mijn baas heeft laatst zijn BMW 530D laten tunen. Die ging van 250 naar 270PK en over de 500NM