Pagina 1 van 2
onzeker over aanschaf V40
Geplaatst: 14.02.2007 - 21:47
door zwiep
Hoi,
Na al veel gelezen te hebben en enkele v40 s gezien te hebben vind ik het moeilijk.
Ik heb altijd diesel gereden, echter nooit een volvo.
I.v.m ander werk ga ik minder rijden en wil ik een benzine V40 kopen.
Voorkeur: V40 1.8 Europa.
Budget : max. 7250,=
Ik heb geen inruil, heb mijn huidige auto part. verkocht.
Wat is wijsheid met zo n budget? Particulier/handelaar of dealer.
Div. auto s gezien:
Volvo dealer: Bj 97 126000km zo meenemen 6200,=, met garantie en gr.beurt 7250,=
Handelaar Bj 99 129000, incl gar. en grote beurt 7500,=
Div. part. Bj. 98 130000 vanaf 6000 tot 7500,=.
Ik zoek V40 tot 150000 km., loop ik een groot risico met zo n kilometerstand om er 1 particulier te kopen?
Stel je koopt er 1 bij dealer/handelaar en je hebt geen inruil, wat is de min. korting of richtprijs ?
Een handelaar vertelde dat er in 99 helder koplampen in zitten en 2 types benzienemotoren zijn (1 met een ander nokkenas) welke is beter?
Klopt het dat de oudere types soepeler wegrijden?
Hoop op wijsheden of ervaringen, alle tips welkom.
Dank jullie alvast, groet Zwiep
Geplaatst: 14.02.2007 - 22:54
door Oceanracer
Dit zijn wel heel veel vragen in 1 keer. Budget is duidelijk. Denk dat je bij de dealer wel moet kunnen slagen voor een auto die daar ca € 8000,00 kost. Dus met garantie en zonder inruil en dan € 7250,00 betalen. Particulier is altijd voordeliger maar geen garantie. Als je wat met de wagen krijgt, moet je 't zelf ophoesten. Handig is dan om qua prijs wat lager te gaan zitten, zeg rond de € 6000,00 dan heb je een buffer als er iets stuk is/raakt. Handel moet je van houden. De een is de ander niet, zeg maar. Ga ook op je gevoel af en laat desnoods de auto voor aankoop (door ANWB) keuren. Verder kun je beter een auto aanschaffen die volgens 't boekje is onderhouden (wel even checken bij de dealer) met meer km's dan een auto met minder km's zonder enige vorm van (controleerbaar) onderhoud.
Succes
Geplaatst: 14.02.2007 - 23:06
door zwiep
Dank je voor snelle re. Klopt zijn veel vragen en heb net nogmaals het gehele forum doorgespit. Kan ik bij een dealer een prct. of 10 van de prijs afhalen?
Zijn de v40 van Bj.99 beter dan de oudere types? Wat is wijsheid een Bj99 met een stand van 160000 of een BJ.97 met een stand van 120000?
Bedankt dat je alvast wat duidelijkheid hebt gebracht.
Groet Zwiep
anschaf V40 ?
Geplaatst: 15.02.2007 - 11:24
door Henk
Met een beetje zoekwerk (bijv.marktplaats /speuders /autotrader etc.)
kan je een Phase2 (v/a 6-2000)voor minder dan 8000,- euro hebben,
zeker particulier!!! :shock:
let wel op distr.riem moet (afh.type motor) bij ca.120-150 dkm vervangen worden/zijn !!
De Phase 2 geniet bij de meeste de voorkeur gezien de modificaties/verbeteringen welke v/a 6-2000 zijn aangebracht!
Als je niet al te veel rijd is een 2.0 ltr een heerlijke motor, iets hoger verbruik (gem.ca 1op11) maar meer souplesse!!
suc6
Henk.
Geplaatst: 20.02.2007 - 16:03
door Beets
Ik heb mijn V40 1.8 Europa met 130000 km op de teller afgelopen juni bij een Volvo Dealer aangeschaft voor 8000 euro. Ik ruilde ook geen auto in, maar ik weet niet meer precies wat de korting was, gezien ik er roofrails en dwarsliggers bij wilde. Ik ben achteraf blij dat ik mijn V40 bij een Volvo dealer aangeschaft heb met 6 maanden Bovag garantie. In de garantie periode is namelijk de koppelingsplaat en accu vervangen. Daarnaast werd hij afgeleverd met een grote beurt, nieuwe banden, ozonbehandeling en nieuwe distributieriem. Dat zat er bij een handelaar niet in. Daar moest ik zelfs de nieuwe doppen op de wielen die beschadigd waren zelf betalen.
Geplaatst: 20.02.2007 - 18:23
door Henk
Beets,
bouwjaar voor die prijs en evt.extra's ?
een Ph1(tot ca bj 6-2000)
of
Ph2 (v/a bj 6-2000)
Henk.
Geplaatst: 20.02.2007 - 19:17
door Beets
Het is dus een V40 1.8 Europa uit 1998, een Phase1 dus. Er zit airco in, maar geen climate control. Half lederen bekleding. Uit de speakers komt echt geweldig geluid, maar hier staat Volvo ook wel bekent om geloof ik. Wat meer extra's kan ik me nu even niet verzinnen. Het was even zoeken, maar ik heb hem toen toch gevonden voor 8000 euro. Hier een fotootje (de voorste wielkastverbreder moet wel even vervangen worden):

Geplaatst: 23.02.2007 - 16:07
door oudegroen
Zwiep,
Niet, ik herhaal, niet naar de dealer voor een tweedehands auto! Kijk eens op
www.mobile.de Voer hem zelf in, hou veel geld in de zak (of koop een veel jongere met veel minder kilometers) en "koop" je eigen garantie.
Succes!
Geplaatst: 23.02.2007 - 16:11
door oudegroen
Nabrander:
Denk het hout even weg, en wat vind je dan van deze? (komt nog een klein beetje BPM bij)
http://www.mobile.de/SIDYDovN0a98TVPisr ... 1246971822&
Link kopiëren en plakken!
Geplaatst: 23.02.2007 - 22:30
door zwiep
Hoi,
Ik heb er een op het oog . Particulier Bj.mei 2000 met 130.000km gereden.
Auto is nu toe volgens verkoper aan een servicebeurt(autocontrolelampje geeft dit aan ).
Budgetair kan het net.
Wat kost een servicebeurt bij een dealer (filters,olie,bogies etc.) ?
Bij welke km stand moet de distibutieriem vervangen worden , verkoper zegt bij 150.000 km, ik dacht bij 120.000 ?
Klopt het dat dit rond de 600,= kost ?
Dank jullie alvast voor de eerdere re.
Groet Stephan
aanschaf V40?
Geplaatst: 23.02.2007 - 22:51
door Henk
Stefan,
Dit is waarschijnlijk nog de Phase-1 dus,
voor detail verschillen Phase-1 & 2 zie:
http://users.pandora.be/volvo40/S-V40.htm#Phase%20II
om wat voor motor gaat het ?
(1.6 / 1.8 /2.0 1.9 D etc.)heel belangrijk voor de prijs!! en benodigd onderhoud!!
Grote onderhoudsbeurt bij Volvo-dealer kost al gauw zo'n 1000,-euro
incl. distr.riem!! / excl.remblokken/schijven!!
Wat is de staat van de banden ??
7250,- euro(je max budget?) is een hoop geld voor een Ph.1 die aan (groot)onderhoud toe is?
5500-6000,- is dik betaald(particulier), heb je nog wat over voor beurt /onkosten/"garantie"
suc6
Henk.
Geplaatst: 23.02.2007 - 23:24
door zwiep
Hoi Henk, (en andere forumleden)
Prijs was 7500,=, maar na tel. contact is 7000,= de min.prijs die hij ervoor wil hebben.
Het is een 1.8 motor. (wel volledig lederen interieur)
Ik ga woensdag a.s. kijken. Is die prijs echt te hoog? Want de vraagprijzen liggen op de div. marktplaatsen etc. Toch nog een stukje hoger met zelfs een hogere km. stand.
Ik lees meer over de schijven en remmen, komt het veel voor? Is dit makkelijk te herkennen als je er in rijd?
Dank jullie alvast voor de eerdere re.
Groet Stephan
Geplaatst: 24.02.2007 - 14:25
door ldeboer
Ik heb een half jaar geleden een V40 Ph2 uit 2001 gekocht met 180000km, was trouwens een 1.9D 115pk dus vergelijking gaat niet helemaal op, maar heb daar bij particulier 8000 euro voor betaald. Lijkt me dat je een half jaar later voor een bezine Ph2 toch echt onder de 8000 euro moet kunnen slagen...
Geplaatst: 24.02.2007 - 19:53
door joost
Let ook even op. Er zijn twee 1.8 motoren: de 1.8 (1800 injectie) en de 1.8i (1800 GDI).
Volgens mij is het model van 1999 gewoon nog PhI, vanaf 6/2000 spreekt men over een PhII. Een PhII is een duidelijk verbeterde versie. Ik zou daar bewust voor kiezen.
Joost.
Geplaatst: 24.02.2007 - 21:11
door oudegroen
Bij welke km stand moet de distibutieriem vervangen worden , verkoper zegt bij 150.000 km, ik dacht bij 120.000 ?
Als dat betekent dat de riem nog nooit vervangen is zou ik die auto sowiezo niet kopen. Dat wijst er dan namelijk op dat de huidige eigenaar er niets vanaf weet en dat de auto achterstallig onderhoud kan hebben. De dealer zegt na 90.000 km. De Volvospecialist zegt 120.000. Wat ik ook van de dealer vind, ik vind dat je op onderhoud niet mag bezuinigen, dus je distrubutie tijdig vervangen, en minstens z belangrijk; écht iedere 15.000km de olie + filter.
Kijk toch eens in het buitenland man!
Geplaatst: 25.02.2007 - 09:28
door J
Voor veel mensen heeft het zelf importeren uit het buitenland de nodige enge drempels.
Misschien heeft oudgroen een link oid waar het hele proces met kosten etc vermeld word?
Verder, snuffel eens lekker ovre t forum, voor alle motortypes en voor- en nadelen. is een middagje wel besteed kan ik je zeggen
Geplaatst: 25.02.2007 - 13:10
door oudegroen
Ik heb geen link. De enige koste die je krijgt is de BPM en de keruingskosten bij de RDW. De exacte hoogte van het BPMbedrag hangt af van de leeftijd van je auto. Vuistregel: hoe ouder de auto hoe minder bpm je betaalt. De RDW kan je exact vertellen hoe dat zit. Als je zelf geen gedoe wilt is er een bedrijf dat veel Volvo's importeert:
www.viggen.nl.
Succes!
Geplaatst: 25.02.2007 - 14:49
door Razende Roeland
Een jaar geleden heb ik een V40 1.8 uit november 97 aangeschaft voor 4650 euro. Ik heb er progressieve veren onder laten zetten en de schakelbusjes zijn vervangen. Verder een probleemloze auto. Er staat momenteel 206.000 km op de teller.
Ik zou zeker voor een particulier gaan. En by the way, 7500 euro is erg veel voor een auto uit 1998
Geplaatst: 25.02.2007 - 15:10
door zwiep
hoi,
na een middagje zoeken, moet toch wel deze week of volgende week kunnen slagen, want ik heb nu geen auto, heb ik deze gezien:
Bij een autobedrijf: v40 1.8, Bj 9-2000 dus een Ph.2 165000 km gereden voor 6950 op marktplaats, op zijn eigen site 7500,=
Zou dit het waard zijn of is ie nog te duur geprijsd.
Allemaal bedankt voor de tips en aandachtspunten ,
groet Stephan
Geplaatst: 25.02.2007 - 15:45
door oudegroen