Flashlube bij rijden op LPG

De plaats om te praten over de voor- en nadelen van benzine, diesel en gas als brandstof.
"Gas is om op te koken" en "Diesel is voor tractoren"
Maar ook over alle andere noodzakelijke olieën voor de auto. Voor bi-fuelrijders is er een aparte rubriek.
Plaats reactie
harold.bijmolt
2nd Gear member
Berichten: 72
Lid geworden op: 01.09.2005 - 12:58
Locatie: Noorden des Lands

Via dit forum op het idee gebracht om Flashlube te gebruiken (V70 - 2002 - Vialle Lpi - 142.000 km). Tussen de bedrijven door nog enkele gebruikers geconsulteerd. Morgen bij de beurt wordt het tankje geplaatst en druppelt er klepsmeer mee naar binnen. Doel: een duurzame motor en lagere onderhoudskosten. Ik ben benieuwd naar de belevenissen van ervaringsdeskundigen. Bij de vorige beurt (120dkm) zijn er 9 klepstoters vervangen. Overigens tot op heden geen problemen met rijden op LPG. Hoe zijn ervaringen van anderen?
davidjoost
2nd Gear member
Berichten: 210
Lid geworden op: 30.12.2006 - 22:45
Locatie: Groningen

wat voor motor ligt er in je V70? een 2.4 met of zonder turbo? of is het een T5?

groeten,

David Joost
Ik: 1999 Volvo S80 T6 'Bi-Fuel' (Vialle LPi) - 304.000 km
Moeders: 2006 Volvo S80 3.2 (Vialle LPi) - 210.000 km
Vader: 2004 Volvo S80 2.5T (Vialle LPi) - 170.000 km
harold.bijmolt
2nd Gear member
Berichten: 72
Lid geworden op: 01.09.2005 - 12:58
Locatie: Noorden des Lands

goeie vraag, vergeten te melden. de standaard 2.4 140 PK. inmiddels is de boel gemonteerd en ben ik in spannende afwachting. het druppelt allemaal mooi naar binnen zo te zien......
williewortel
2nd Gear member
Berichten: 89
Lid geworden op: 09.02.2007 - 09:57
Locatie: Noordwijk

dosering is lastig in te stellen. ik blijf schroeven aan de dosseer nippel. sterk afhankelijk van temperatuur en misschien ook wel rijomgeving (snelweg/stad) en misschien ook wel rijstijl...
S80 2009 2.5T Summum
M.A. Trilsbeek
2nd Gear member
Berichten: 73
Lid geworden op: 11.07.2006 - 19:57
Locatie: Leeuwarden

Docering is i.d.d. erg lastig ''juist'' te houden. Sterk afhankelijk van temperatuur, en dan gaat het om de temperatuur van de flashlube olie. Die tempreatuur is verre van constant. Doordat het flashlube tankje meestal in de motor ruimte geplaatst is, warmt de olie op door de motor. Hoe warmer de olie (hoe dunner) hoe sneller hij druppelt. Door het tankje niet helemaal te vullen, zorg je ervoor dat de olie eerder op temperatuur is. Het afstellen doe ik vervolgens als de olie op temperatuur is.

Verder is mijn ervaring dat je zo'n 1x per 2 weken de docering even moet checken. Soms druppelt hi helemaal niet meer. Hoe dat komt, geen idee. Bij de levefrancier weten ze dat ook niet, maar ik heb het gevoel dat het mini gaatje (waarin je een minitueus naaldje draait, met het wieltje) verstopt raakt. Even een paar keer aan het wieltje draaien en hij werkt weer. Ik ervaar dit als erg irritant. Er schijnt een elektronisch doceerunit aan te komen. Die gaaat er dan ook meteen in, als die er is!

Verder is het heel moeilijk om de werking van flashlube te controleren. k heb het gevoel dat het wel werkt (mede afgaand op de testen die ik op het internet heb gelezen).
williewortel
2nd Gear member
Berichten: 89
Lid geworden op: 09.02.2007 - 09:57
Locatie: Noordwijk

Sluit ik mij bij aan. Wat ook meespeelt is het vacuum. Hoe verder de gasklep open hoe minder vacuum. Staat de unit dus goed voor stadsverkeer is tie weer van slag op de snelweg. De electronische unit heeft het tankje onder druk staan en bepaald dan aan de hand van de inspuitventielen wanneer er olie in de cilinder moet komen. heeft dus ook een dosering per cilinder. (op basis van de info die ik hoorde)
S80 2009 2.5T Summum
davidjoost
2nd Gear member
Berichten: 210
Lid geworden op: 30.12.2006 - 22:45
Locatie: Groningen

Je moet hem zo afstellen dat je 100ml per 1000km verbruikt. Bij onze Saab 9-5 gaat dat gewoon goed en moet je om de 5000km een halve liter bijvullen... De problemen met een onregelmatige dosering zijn me niet bekend.
Ik: 1999 Volvo S80 T6 'Bi-Fuel' (Vialle LPi) - 304.000 km
Moeders: 2006 Volvo S80 3.2 (Vialle LPi) - 210.000 km
Vader: 2004 Volvo S80 2.5T (Vialle LPi) - 170.000 km
williewortel
2nd Gear member
Berichten: 89
Lid geworden op: 09.02.2007 - 09:57
Locatie: Noordwijk

hee zijn er dan ook andere houders? Die van mij gaat tot 400mL
S80 2009 2.5T Summum
S80T6G3
2nd Gear member
Berichten: 84
Lid geworden op: 21.03.2007 - 17:56

Na een 3 jaar tevreden C70 2.4T gereden te hebben heb ik een S80 T6 gekocht met G3 gas en jawel een FlashLube tankje onder de mototkap......de vraag is: eens in de hoeveeel seconden moet er een druppeltje vallen?
Citroen 2CV4 Rood met dubbele uitlaat
Opel Kadett City Oranje (toen al een derde deur)
Citroen CX 2000 Zilver chroombumber en veel roest
Citroen CX 2200 licht blauw
Citroen CX 2200 zwart met beige leren interieur
Citroen XM V6 - Exclusieva Bordeauxrood
2e auto MG C GT 3.0 liter 6 in lijn
Citroen XM V6 - Exclusieva Zilver
Volvo C70 2.4T Zilver
Volvo S80 T6 Zwart
Volvo S80 D5 summum
Ludo
6th Gear member
Berichten: 3008
Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45

om de 5 seconden 1 druppel.
oftewel 12 druppels per minuut.
doorgaans word het zo afgesteld dat je een verhouding hebt van 1ml flashlube tegenover 1 liter brandstof.
williewortel
2nd Gear member
Berichten: 89
Lid geworden op: 09.02.2007 - 09:57
Locatie: Noordwijk

of 100ml op 1000km
S80 2009 2.5T Summum
harold.bijmolt
2nd Gear member
Berichten: 72
Lid geworden op: 01.09.2005 - 12:58
Locatie: Noorden des Lands

tsjonge jonge wat is die dosering lastig af te stellen zeg.....
schijnt ook nog weer temperatuurafhankelijk te zijn.

suggesties?
PdeVries
1st Gear member
Berichten: 21
Lid geworden op: 11.04.2007 - 07:06

Misschien helpt een warmte werende folie om de fles zodat de temperatuur niet zo wisseld in de fles?
Iemand idee om te zorgen dat de temperatuur van de fles zo constant mogelijk te houden zodat de dosering beter gaat?
De flashlube fles onder de motorkap is volgens mij niet de beste oplossing ivm behoorlijke temperatuurschommelingen. Maar aan de andere kant: waar zou die fles dan moeten?
S80T6G3
2nd Gear member
Berichten: 84
Lid geworden op: 21.03.2007 - 17:56

Op verschillende plaatsen heb ik gelezen over een electronische versie van deze fles waarmee de dosering veel beter te regelen zou zijn.
Als ik echter op de site van FlashLube kijk is hier niets over te vinden.
Zijn het geruchten of ......................? Wie weet hier meer van?
Citroen 2CV4 Rood met dubbele uitlaat
Opel Kadett City Oranje (toen al een derde deur)
Citroen CX 2000 Zilver chroombumber en veel roest
Citroen CX 2200 licht blauw
Citroen CX 2200 zwart met beige leren interieur
Citroen XM V6 - Exclusieva Bordeauxrood
2e auto MG C GT 3.0 liter 6 in lijn
Citroen XM V6 - Exclusieva Zilver
Volvo C70 2.4T Zilver
Volvo S80 T6 Zwart
Volvo S80 D5 summum
PdeVries
1st Gear member
Berichten: 21
Lid geworden op: 11.04.2007 - 07:06

Ik heb flashlube er net 3 weken in en heb de inbouwer er ook niet over gehoord.
S80T6G3
2nd Gear member
Berichten: 84
Lid geworden op: 21.03.2007 - 17:56

Om het zeker te weten heb ik net een mailtje naar Flashlube gezonden met de volgende tekst: (als ik reactie krijg zal ik het hier plaatsen)

Dear Sirs,
As a member of “The Volvo Forum” I notice that a lot of Volvo riders in the Netherlands drive on Liquid Petrol Gas and to prevent valves from wearing use FlashLube.
The problem we al have is that the bottle is mounted near the engine and that the temperature of the bottle varies very much. To adjust the amount of oil is so difficult because of the temperature difference of the flashlube oil.
Rumors were heard that a new version of the bottle with electronic management was announced but on your website nothing can be found.
Can you give me an indication if you are working on a bottle with electronic oil injection or calibration?
Best regard,
Willy Leysen
Citroen 2CV4 Rood met dubbele uitlaat
Opel Kadett City Oranje (toen al een derde deur)
Citroen CX 2000 Zilver chroombumber en veel roest
Citroen CX 2200 licht blauw
Citroen CX 2200 zwart met beige leren interieur
Citroen XM V6 - Exclusieva Bordeauxrood
2e auto MG C GT 3.0 liter 6 in lijn
Citroen XM V6 - Exclusieva Zilver
Volvo C70 2.4T Zilver
Volvo S80 T6 Zwart
Volvo S80 D5 summum
S80T6G3
2nd Gear member
Berichten: 84
Lid geworden op: 21.03.2007 - 17:56

Al vrij snel kreeg ik een (gelukkig) Nederlands antwoord van FLASHLUBE:

Geachte heer,

Hartelijk dank voor het gebruik van het Flashlube systeem door u en de leden van het volvo forum.

De producent van de kit, flashlube australie, werkt op dit moment aan een doorontwikkeling. Wanneer deze tweede generatie op de markt komt is nog niet bekend. Wij berichten u zsm zodra de intoductiedatum bekend is.

Tot slot is het belangrijk dat de kit, zoals door u aangegeven, niet te dicht bij de motor / uitlaat spruitstuk wordt gemonteerd.

Naast het additief voor LPG heeft flashlube ook een hoogwaardige dieselconditioner en injector cleaner in handige 50ml verpakking voor 50 liter brandstof.

Met vriendelijke groet,



N. Loffelt
Account manager
Flashlube-europe.com
Plaats reactie

Terug naar “Over alle vloeistoffen”