Pagina 1 van 1
gewicht v40?
Geplaatst: 20.02.2007 - 22:10
door Maarten
hallo,heeft er iemand een idee waarom een v40 uit dld zo'n 100 kg zwaarder is dan een zelfde v40 uit nl?
bv.een VOLVO V40 1.9 D 102PK
Prijs € 10.950
Bouwjaar 10-2000
Km stand 172.744
Brandstof Diesel
Carrosserie Stationwagen
Aantal deuren 5
Kleur Zwart
Transmissie Handgeschakeld
Aantal versnel. 5
Motorinhoud 1870 cc
Vermogen 102 pk
Gewicht 1260 kg
APK Bij aflevering
BTW/marge marge-auto
dit is een nl auto....
en een VOLVO V40 1.9 D-Leder-1.Hand-Scheckheft Kombi / Van EUR 8.500
Preis EUR 8.500
Erstzulassung 10/2000
Kilometerstand 121000
Kraftstoff Diesel
kW/PS 75/102
Außenfarbe Silber metallic
Getriebeart Handschaltung
Gänge 5
Zylinder 4
Hubraum 1870 cm³
Türen 5
Sitze 5
Fahrzeugart Gebrauchtwagen
Leergewicht 1395 kg
snap niet waar dit verschil in zit...scheelt toch weer een schaal in de wegenbelasting :?
Geplaatst: 20.02.2007 - 22:15
door Siebert
Zit waarschijnlijk in de opties, Airco/climat control scheelt toch een paar kilo's, of misschien heeft die Duister nog een paar vusten Warsteiner achterin staan...
Geplaatst: 20.02.2007 - 22:19
door bart simpson
die eerste waarde klopt, die 2e absoluut niet
Geplaatst: 20.02.2007 - 22:22
door Maarten
lijkt me sterk,de nl versie heeft ook alle opties,behalve de esp(?)
en het scheelt maar liefst 135 kg...
krijg je er soms standaard een schoonmoeder bij? :scratch:
Geplaatst: 20.02.2007 - 22:24
door ajbv40
...in Duitsland wordt een auto gewogen MET bestuurder.
Geplaatst: 20.02.2007 - 22:24
door Siebert
Dan zou ik het niet weten, dat van die opties is het enige wat ik kan bedenken (behalve dan nog veel meer onzin).
Geplaatst: 20.02.2007 - 22:26
door Siebert
Met bestuurder, een schoonmoeder van 135 kg? Wat een nare gedachten zo vlak voor het slapen gaan....
Geplaatst: 20.02.2007 - 22:27
door Maarten
ajbv40 schreef:...in Duitsland wordt een auto gewogen MET bestuurder.
dan heet dat toch geen "leer gewicht"?
Geplaatst: 20.02.2007 - 22:27
door ajbv40
...truste
Geplaatst: 20.02.2007 - 22:30
door Maarten
bart simpson schreef:die eerste waarde klopt, die 2e absoluut niet
klinkt goed,scheelt evt.dan weer in de wegenbelasting,maar is geen uitzondering,dit geval,zitten allemaal tegen de 1400kg aan in dld.voor deze modellen.
moet toch een verklaring voor zijn...
Geplaatst: 21.02.2007 - 00:03
door dafonz
Hallo allemaal!
De duitse waarde (het gewicht) klopt (ook)
ik heb namelijk ook een V40 uit Duitsland geimporteerd en deze is inderdaad 1360 kg. Bij de RDW hadden ze hier geen verklaring voor... Ik wilde natuurlijk ook graag NL. gewicht ivm de wegenbelasting. Maar helaas de beste man van de RDW heeft de auto niet eens gewogen omdat er sprake was van een internationaal identificatienr.
Kortom er is maar 1 oplossing:
Bij de RDW opnieuw laten wegen en een nieuw kenteken bewijs aanvragen.
succes ermee.
Groeten,
Fons
Geplaatst: 21.02.2007 - 06:37
door Renkel
Dus kaal of vol opties.
Zelfs onder de Nederlandse X40's is dit het geval, toen ik de 2,0 ltr versies met elkaar vergeleek had je er wagens tussen die 1195 kg zijn, die (mijn) 1245 kg zijn, en zelfs 2,0 ltrs. met een gewicht van 1285 kg.
En dat is pech (of niet) want vanaf 1251kg. is er een belastingtrede.
Vergelijk de gewichten maar eens op een site als
www.bovag-occassions.nl .
Dit verschil is welliswaar minder dan het voorbeeld van Maarten.
Geplaatst: 21.02.2007 - 12:39
door Rob Bakker
mijn V40 weegt ook 1301 kg, mede door de LPI installatie.
nu weet iik niet in hoeverre deze wordt mee gewogen, maar om dan een gewicht van bijna 1400 kg te hebben....
Geplaatst: 21.02.2007 - 13:00
door bart simpson
bij lpg was het ooit een bepaalde factor x de inhoud van de gastank waarme het wagengewicht incl gasinstallatie verhoogt werd, dat klopt dus wel.
Geplaatst: 22.02.2007 - 14:11
door bluebit
volgens mij heeft het ermee te maken dat ze op een andere manier naar het gewicht kijken, zover ik het begrepen heb, wordt gewoon het gewicht zoals dit in de technische specificatie staat, gebruikt. dus dat is gewoon 1295kg (de diesel versie is dat)
de nederlandse auto is overigens ook (meestal) zwaarder vanwege de opties, maar je betaal wegenbelasting over het basisgewicht : 1295kg.
naja, zo is het mij uitgelegd...
Geplaatst: 23.02.2007 - 13:30
door Maarten
dit zou dan weer in tegenspraak zijn met het verhaal van fons,blijft een vreemde zaak. :-k
misschien dat menjo licht op deze zaak kan werpen,die rijdt een v40 in duitsland als het goed is.
Geplaatst: 23.02.2007 - 16:18
door Turbodesk
Een half jaar geleden heb ik mijn caravan laten wegen. Ik heb meteen ook de auto op de weegbrug gezet. Op kenteken staat hij als 1250 Kg. Op de weegbrug weegt de auto ruim 1350 Kg.
Dit is zonder bestuurder en zonder bagage, dus leeg. En ook geen Lpg installatie, ik rijd benzine.
Zit dus duidelijk een groot verschil tussen.
Geplaatst: 23.02.2007 - 19:23
door bart simpson
het ledig gewicht is o.a. zonder volle tank en zonder ruitensproeiervloeistof, maar mocht je het oneens zijn met deze gedachte staat herkeuring je altijd vrij
Geplaatst: 23.02.2007 - 22:31
door dafonz
Hallo daar,
het ledig gewicht van mijn v40 = 1260
het reeel gewicht = 1365 (idd incl. opties)
De auto's uit duitsland krijgen het reeel gewicht mee als het geldende gewicht voor de wegenbelasting. De nederlandse auto's krijgen het ledig gewicht mee voor de wegenbelasting.
Waarom?
De duitse auto's (die in NL ingevoerd worden) worden in geklaard bij de RDW, deze beste mensen wegen de auto niet wanneer er een internationaal identificatie nummer bestaat (wat vrijwel altijd is bij de relatief nieuwere auto's) Wellicht dat het wel laten wegen van de auto bij het inklaren dit hobbeltje kan vlakken.
hoop dat dit wat duidelijker maakt.
Groeten,
Fons