Pagina 1 van 1

koplamp wis installatie, hoe werkend te krijgen?

Geplaatst: 21.02.2007 - 17:50
door mightyspawn
Ik heb zo'n koplamp wis set gratis gekregen, moest alleen de slangetjes t splitters e.d. bij de volvo dealer halen. Hij spuit nu ook zooi over de koplamp. Dus dat gedeelte werkt.

Maar het op en neer bewegen van de motors heeft die nog niet echt veel zin in?

Ik heb gewoon die 2 stekkers gebruikt die voor aan achter de koplamp tegen het plaatwerk vast zit op een plastic klemmetje.

Ze waren wel behoorlijk geoxideerd naar 10 jaar, heb ze wel gereinigd met wd 40 en daarna met een schroevendraaier overige rotzooi van de pinnetjes afgekrast.

Of moet er nog ergens een relay/zekering geplaatst worden?

Ze moeten toch werken als de lichten aan staan en je de ruitenwisser gebruikt met sproeifunctie?

Zie ik iets over het hoofd?

Geplaatst: 21.02.2007 - 18:40
door 440GL
tijdrelais ergens?

geen idee bij een wiswasinstallatie. bij alleen koplampsproiers zoals op een oud type 440 moet er een relais bij!

Geplaatst: 21.02.2007 - 18:44
door Michel740Turbo
Je hoeft er verder niks bij te zetten het is gewoon plug and play.
Misschien dat die motortjes zelf een beetje op zijn (gratis??)

Geplaatst: 21.02.2007 - 19:01
door mightyspawn
Zal morgen eens de installatie doormeten met een multimeter.

Geef toch op een of andere manier die stekkers de schuld, 10 jaar in de buitenlucht doen zulke stekkers niet veel goeds.

En gaat om nieuw type fase 2, dus voorbekabeld, en ja zou ook zeggen dat het gewoon zou moeten werken.

Kan er natuurlijk ook 12v eens opzetten.

Geplaatst: 21.02.2007 - 19:06
door Michel740Turbo
Dat kan je natuurlijk doen kijk ook of de massa nog goed is :wink:

Geplaatst: 22.02.2007 - 18:05
door mightyspawn
er staat dus constant 12v op en als die dingen op en neer gaan wordt 1 van de 3 draadjes negatief, oid.

Iig dat kregen we gemeten op de stekkers, maar de wissers hadden zoiets van wat heb ik daar nu aan.

Toen maar 12v op de motors gezet, 1tje deed t wel meteen de ander niet.

Toen maar met mn stoute schoen van alles de connectors afgeknipt en rechtstreeks aangesloten met de soldeerbout en er wat krimpkous overheen. Nu werkt het als een zonnetje.

Rot stekkers ook.

Geplaatst: 22.02.2007 - 22:31
door Edwin Volvo 440
waar dienen zulke wissers eigenlijk voor???
heb me dat nou altijd al afgevraagd
ik dacht altijd moet ik hebbe hebbe en hebben maar dan later dacht ik waarvoor dan?

Geplaatst: 22.02.2007 - 22:48
door YannickvanRooyen
sneeuw? lampen schoon houden van dode vliegen etc?

Geplaatst: 23.02.2007 - 00:25
door Michel740Turbo
Sneeuw is het niet zo zeer, dat smelt toch wel weg door de warmte van je lampen... maar het is best een gek gezicht als je denk dat je lampen stuk zijn uit stap en ze het toch blijken te doen. Het grootste probleem in koude landen is PEKEL. Dit koekt vast op je lampen door de warmte daarom is het in die landen een standaard uitrusting.
Ik heb ze dus een reis later naar zweden gemonteerd en ben er zeer te vrede over 8)

Geplaatst: 23.02.2007 - 11:30
door Edwin Volvo 440
oke dan weet ik dat ook weer.. dankjewel:P
geen optie voor mij dus aangezien ik niet verder kom dan de benelux

Geplaatst: 23.02.2007 - 17:54
door mightyspawn
Niet zozeer tegen vliegjes maar wel tegen zout en andere rotzooi op de snelweg.

Ik was laatst bij familie in Duitsland waar ik regelmatig kom, ca 400km. je kon bij thuiskomst amper nog licht zien van mijn koplampen. Zat milimeter grijs/witte rotzooi op.

Toen maar besloten op zoek te gaan naar een setje.

Voor dat beetje stadsverkeer en 5km snelweg wat we in Nederland doen is het idd behoorlijk zinloos.