Pagina 1 van 1
schokken
Geplaatst: 25.02.2007 - 22:15
door pieter007
daarstraax reed ik in 3 de versnelling rond de 60 km/H
de toerenteller in het midden tussen de 2000 & 3000 toeren
dus rond de 2500 toeren
en toen begon de motor hevig te schokken (zoals je zonder benzine gaat vallen ofzo )
beetje gas gegeven en alles normaal
hij heeft het zo 3 keer gehad als ik terug naar die toeren ging in 3 de versnelling
nu heeft hij het niet meer , in geen enkele versnelling
zou het kunnen dat de roetfilter zicht aan het reinigen was ?
ik had op dat moment rond de 1820 km
Geplaatst: 26.02.2007 - 09:44
door Peter
Ik ben geen techneut en kan ook geen antwoord geven op jouw vraag. Maar: zonder benzine? Roetfilter?
Geplaatst: 26.02.2007 - 18:29
door pieter007
als je ooit al eens een keer met een bezine zonder benzine bent gevallen weet je waarover ik het heb , dan schokt hij hevig en dan valt hij stil
en een roetfilter ...
zoek maar eens met de search functie
Geplaatst: 23.03.2007 - 16:27
door pieter007
vrijdag gaan ze eens kijken wat de oorzaak zou kunnen zijn
Geplaatst: 23.03.2007 - 17:42
door Pulseke
ik heb het geregeld zo rond de 50 km/h in derde versnelling. dan draait hij ongeveer tussen de 2200 en 2400 rpm.
Denk dat ze wss wel eens een software update zullen doen. Heb de airco trouwens ook altijd op 24 graden en nog koud...
Geplaatst: 24.03.2007 - 14:17
door pieter007
ik heb het tegen 60
bij 2570 rpm
juist voorbij het midden van 2500 tot 3000
ook in 3 de versnelling
ik heb het nog maar 3 keer gehad
Geplaatst: 24.03.2007 - 15:37
door Pritchard
2570 rpm?? U hebt een digitale toerenteller?

Geplaatst: 24.03.2007 - 18:24
door PeterAal
Ik heb sinds 2 weken een C30 2.0d met roetfilter.
Nu 1150km erop zitten en mij viel dit ook op. Bij mij schokt ie echter bij ongeveer 1800 toeren. Mijn eerste gedachte was inderdaad ook het roetfilter maar ga er van de week wel even mee terug.
Geplaatst: 24.03.2007 - 18:29
door pieter007
nee geen digitale
gewoon juist voor het voorlaatste streepje voor de 3000 toeren
dus een gok van 2570 toeren

Geplaatst: 24.03.2007 - 23:23
door sanco
maar Pieter..... 2570 toeren in zijn 3 ?... U rijdt diesel ::lol: ik heb de oplossing gewoon nog 1 of 2 keer doorschakelen.... 60 kan al bijna in zijn 5!
maar zonder gekheid, doet ie het alleen als je constant rijd of merk je het ook bij rustig verder doortrekken naar bijv 3000 toeren?
@Peter: Ik heb zelf het eerste jaar bij een koude motor ook veel last gehad van een schokkende motor rondom de 1800 omw/min, maar dat was altijd na een 5 min. over en na de zoveelste update (of was het gewoon 15k inlopen ?) heb ik er eigenlijk geen last meer van gehad. Overigens hebben bijna alle motoren wel ergens een min of meer kritisch toerental waarbij de loop net niet helemaal "rond" is, maar dat van Pieter klinkt me wel wat heftiger.
Geplaatst: 25.03.2007 - 22:44
door pieter007
ja ik rijd diesel
soms is het gewoon goed in zen 3 60 rijden
omdat je dan nog goed kan doortrekken
en dat kan in zen 4 dan weer juist niet (inhalen ofzo)
alleen als ie Constant op dat toerental rijd
geprobeert door de cruize op te zetten op die snelheid en toeren en zo blijven rijden , je moet dan echt gas geven of minderen omdat je echt denkt dat ie gaat stilvallen of stuk gaat ofzo het Voelt zeker NIET gezond aan
Geplaatst: 27.03.2007 - 18:22
door Vman
Ik had hetzelfde probleem met mijn vorige 2.0d V50. Rond de 2800 toeren reed hij nogal haperig (MY2005).
't Goeie nieuws is dat het idd makkelijk op te lossen is met een software upgrade van de ECM (Engine Control Module) in de meeste gevallen. Zeg je dealer dat hij eens moet kijken naar "technical journal nr.9699". Daar staat in wat hij moet doen.