turbo problemen d5?

Techniek die meerdere modellen betreft. Alles wat niet persé modelgebonden is. Ga voor vragen over jouw model naar een van de modellenrubrieken!
Plaats reactie
v70d52003
1st Gear member
Berichten: 13
Lid geworden op: 26.02.2007 - 17:43

hallo,

sinds kort geeft mijn boardcomputer de volgende melding:
MOTOR MANAGEMENT STORING SPOED .
dit krijg ik als ik veel gas geef.
mijn auto is een v70-d5 uit 2003 met 245.000km.
ik vermoed dat het iets met de turbo is.
als ik de motor opnieuw start is de melding weg. als ik niet de enthousiast rij is er ook niets aan de hand.

wie heeft een tip voor mij, voor ik meteen aan een nieuwe turbo toe ben.
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

luchtmassameter?
even uit laten lezen !
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

vanwaar het vermoeden dat het een turboprobleem betreft?
Volvo for life
v70d52003
1st Gear member
Berichten: 13
Lid geworden op: 26.02.2007 - 17:43

geen idee waarom turbo. het is alleen dat als ik veel gas geef het probleem ontstaat
als ik stil sta (en in de N) en maximaal gas geef dan gebeurd er niets raars. dus bij belasting (gaatje op de snelweg pakken), dan gaat het dus fout
bart simpson schreef:vanwaar het vermoeden dat het een turboprobleem betreft?
v70d52003
1st Gear member
Berichten: 13
Lid geworden op: 26.02.2007 - 17:43

ik rij deze week langs de volvo en zal vragen de luchtmassa meter uit te lezen
Ramon&Ramon schreef:luchtmassameter?
even uit laten lezen !
Gast

Ik denk dat @Ramon bedoeld dat de computer even uitgelezen moet worden op storingen.
v70d52003
1st Gear member
Berichten: 13
Lid geworden op: 26.02.2007 - 17:43

ja, dat is helder. maar ik neem aan dat als de dealer de comp uitleest daar alle meldingen uit rollen?
AlexV70 schreef:Ik denk dat @Ramon bedoeld dat de computer even uitgelezen moet worden op storingen.
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

is er geen turbo slang gescheurd?dat komt vaak voor!
v70d52003
1st Gear member
Berichten: 13
Lid geworden op: 26.02.2007 - 17:43

dank voor deze tip, krijg zo een hele checklist
Ramon&Ramon schreef:is er geen turbo slang gescheurd?dat komt vaak voor!
v70d52003
1st Gear member
Berichten: 13
Lid geworden op: 26.02.2007 - 17:43

nog een vraagje, zou het ook iets met de EGR klep te maken kunnen hebben?
v70d52003
1st Gear member
Berichten: 13
Lid geworden op: 26.02.2007 - 17:43

de code van de comp is P0094.
dat wijst op iets in het brandstofsysteem.
computer reset gegeven, alle meldingen gewist.
proefrit lijkt nu ok, houd continue het volle vermogen.
we gaan zien of dit de komende weken stand houd.
v70d52003
1st Gear member
Berichten: 13
Lid geworden op: 26.02.2007 - 17:43

de reset bracht inderdaad niet de oplossing (na 3 dg weer problemen).
daarna het brandstoffilter vervangen.
sindsdien probleemloos gereden.
turboproc
1st Gear member
Berichten: 29
Lid geworden op: 03.12.2006 - 21:53
Locatie: Den Haag

Da's ook toevallig,

sinds eind december (2006) heb ik een S60 D5a met zo'n 235.000 op te de teller.
Na 2 dagen hetzelfde probleem. Terug naar de garage en na enig onderzoek een verstuiver vervangen.
Ging enkele dagen goed, maar daarna weer hetzelfde probleem: weer 2 verstuivers vervangen.
Ging weer enige tijd goed: druksensor in de common rail en nog een andere sensor vervangen.
Probleem was niet over: inspuitpomp gedemonteerd en getest. Bleek OK.

Uiteindelijk zag iemand het licht: alle betrokkenen zeiden dat het brandstoffilter het probleem niet kon zijn. De waarheid bleek anders.

Filter vervangen en sinds afgelopen woensdag geen probleem meer.
Passat 1.6 D
Peugeot 305
Renault 19 D
Renault Safraan 2.2
Volvo V40 2.0T
Volvo V50 T5
Volvo S60 D5
Volvo XC90 D5 Summum Mobility
Volvo XC70 D5 Summum
Gast

turboproc schreef:Da's ook toevallig,

sinds eind december (2006) heb ik een S60 D5a met zo'n 235.000 op te de teller.
Na 2 dagen hetzelfde probleem. Terug naar de garage en na enig onderzoek een verstuiver vervangen.
Ging enkele dagen goed, maar daarna weer hetzelfde probleem: weer 2 verstuivers vervangen.
Ging weer enige tijd goed: druksensor in de common rail en nog een andere sensor vervangen.
Probleem was niet over: inspuitpomp gedemonteerd en getest. Bleek OK.

Uiteindelijk zag iemand het licht: alle betrokkenen zeiden dat het brandstoffilter het probleem niet kon zijn. De waarheid bleek anders.

Filter vervangen en sinds afgelopen woensdag geen probleem meer.
Hoop dat het wel wat langer goed blijft als enige tijd.
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

turboproc schreef:Da's ook toevallig,

sinds eind december (2006) heb ik een S60 D5a met zo'n 235.000 op te de teller.
Na 2 dagen hetzelfde probleem. Terug naar de garage en na enig onderzoek een verstuiver vervangen.
Ging enkele dagen goed, maar daarna weer hetzelfde probleem: weer 2 verstuivers vervangen.
Ging weer enige tijd goed: druksensor in de common rail en nog een andere sensor vervangen.
Probleem was niet over: inspuitpomp gedemonteerd en getest. Bleek OK.

Uiteindelijk zag iemand het licht: alle betrokkenen zeiden dat het brandstoffilter het probleem niet kon zijn. De waarheid bleek anders.

Filter vervangen en sinds afgelopen woensdag geen probleem meer.
En wel al die verstuivers moeten afrekenen?
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
turboproc
1st Gear member
Berichten: 29
Lid geworden op: 03.12.2006 - 21:53
Locatie: Den Haag

Geluk bij een ongeluk,

alle reparaties zijn onder garantie uitgevoerd. Dus los van het ongemak, de tijd en de kosten van vervangend vervoer, heeft het wel 3 nieuwe verstuivers en 2 nieuwe sensoren opgeleverd.
Passat 1.6 D
Peugeot 305
Renault 19 D
Renault Safraan 2.2
Volvo V40 2.0T
Volvo V50 T5
Volvo S60 D5
Volvo XC90 D5 Summum Mobility
Volvo XC70 D5 Summum
Plaats reactie

Terug naar “Techniek overig”