w naast versnellings bak xC90
Geplaatst: 26.02.2007 - 18:39
mijn xc90 heeft een drukknopje w naast (rechts van de automatische versellingsbak ,waarvoor dient dat 4X4 of iets anders thx groetjes tania
Welkom op Volvo-Forum.nl - Het forum voor alle Volvoliefhebbers
https://www.volvo-forum.nl/
in de W stand vertrek je vanuit je 3e versnelling, daarna is alles zoals normaal (op een AWD feitelijk een overbodige voorziening)s80t6 schreef:is tbv de winterstand, schakelt ie wat sneller over.
Helemaal mee eens, had liever een S-knop (Sport) ervoor in de plaats gehad!in de W stand vertrek je vanuit je 3e versnelling, daarna is alles zoals normaal (op een AWD feitelijk een overbodige voorziening)
ik zou zeggen pak een fles Tipp-Ex en ga aan de slag ....Thom schreef:Helemaal mee eens, had liever een S-knop (Sport) ervoor in de plaats gehad!
Thom
je vader heeft een adaptieve automaat, veel effectiever dan een SportstandThom schreef:Helemaal mee eens, had liever een S-knop (Sport) ervoor in de plaats gehad!in de W stand vertrek je vanuit je 3e versnelling, daarna is alles zoals normaal (op een AWD feitelijk een overbodige voorziening)
Als de "W" er zit dan moet hij werken, doet hij dat niet heb je een defecte bak.subvolvo schreef:Die W werkt op mijn 2.5T niet. Volgens mij is dit alleen voor de T6.
Geen enkele Volvo personenwagen kent een "lage gearing" c.q. "reductieversnelling", vanuit W wegtrekken betekend niets anders dan vanuit je 3e versnelling wegtrekken, behalve op ijs kan ik daar op een AWD in andere omstandigheden geen enkel nut bij bedenken zeker niet in terrein, in zijn 3 heb je absoluut een veel minimalere tractie.Aantje schreef:Nee Lage Gearing. Hoge is normaal 1:1 lage is 1: minder hoeveel durf ik niet precies te zeggen.
ik zal het iets groter schrijven voor je: JE RIJDT ZEKER WEL IN 3 WEG, je dicht de AWD automaat mogelijkheden toe die deze zeker niet heeft, de automaat voor de AWD is exact dezelfde als voor de niet AWD.Aantje schreef:je rijd helemaal niet in z'n 3 weg, want met aanhanger zou je dan nieteens van z'n plaats komen. Het zit namelijk in de koppelvormer van de automaat. Deze kan doormiddel van wat drukregelingen zorgen dat de motor meer toeren maakt terwijl de wielen langzamer draaien. Puur een druk wijziging. Je rijd zeker niet in z'n 3 weg want hij schakelt daarna gewoon nog door. En als je een T6 een z'n 3 laat wegrijden komt hij echt niet van z'n plaats. Als je namelijk tijdens het rijden de W knop weer indrukt om hem uit te schakelen voel je duidelijk een schok in de aandrijflijn. Nee geen toeren wisseling en geen overschakelen.
In het Noorden heb je daar niets aan, we hebben hier uitsluitend 2 baanwegen.JE RIJDT ZEKER WEL IN 3 WEG