Pagina 1 van 2
Is dit normaal bij een 40.000 km beurt?
Geplaatst: 27.02.2007 - 14:54
door V50 BRILLIANT BLEU
Gisteren mijn v50 weggebracht voor een 40k beurt en deze bestond uit:
(naast het gebruikelijke olie/filters ed)
Vervangen van een of andere veer bij koppelingspedaal (kost 2 uur!)
Vervangen bekleding bestuurdersstoel, wegens kwaliteitsproblemen. Dit was bekend bij mijn dealer.
Vervangen wiellager rechtsvoor.
Gelukkig is het een lease-auto, anders zou ik behoorlijk pissed zijn geweest.
De haal- en breng service van mijn dealer is wel perfect:
's Ochtends door een mooie 940 polar van garage naar huis gebracht, 's avonds opgehaald door een mooie S80.
Geplaatst: 27.02.2007 - 15:19
door Smirky
Normaa? Neen, niet echt. Raar dat ze steeds vragen of het over een eigen of een lease wagen gaat...
Het zal wel wat te maken hebben met het feit dat het een lease wagen is. De kosten worden immers betaald door de maatschappij. En werkuren zijn nu eenmaal moeilijk te traceren

Lease is goed voor de garage houders hun financieel handelen.
Service lijkt bij jouw idd perfect, wil ook wel eens worden afgehaald door een S80 :p
Geplaatst: 27.02.2007 - 15:50
door Plex
vorige keer bij mijn 20K onderhoud stonden er ook verschillende lijnen op mijn factuur
onderhoud 20K ( bedragen week ik niet meer )
dan apart nog zoveel liter olie ( zit dat dan niet in het onderhoud ??)
en nog wat kleine prut onderdelen en werkuren
totaal was ong. 270 euro
ik had toen ook een paar zaken vermeld die niet 100% waren zoals bijv. rammeltjes enz )
Heb nu een terugroepbrief gekregen i.v.m . handrem maar ga dat niet tesamen met onderhoud laten doen of ik betaal dat ook bij...
nog mensen met die ervaring?
Geplaatst: 27.02.2007 - 16:12
door lancer
MY 2005 auto? Er was daar iets met een krakend koppelingspedaal geloof ik. Als het goed is krijg je daar geen rekening voor; evenals de bekleding
Geplaatst: 27.02.2007 - 16:31
door V50 BRILLIANT BLEU
[my 2007!!
En het pedaal kraakt nog steeds.....
Geplaatst: 27.02.2007 - 16:38
door lancer
Gelukkig heb ik er nog geen last van
**lancer knocks on wood

Geplaatst: 27.02.2007 - 18:12
door pimp
@V50 brilliant blue: Wat voor bekleding heb je in de auto??? Wij hebben ook een brilliant blue d5 sports met het lichte sport interieur??. Zag je iets aan de bekleding??
Geplaatst: 27.02.2007 - 19:37
door depeljo
Plex schreef:vorige keer bij mijn 20K onderhoud stonden er ook verschillende lijnen op mijn factuur
onderhoud 20K ( bedragen week ik niet meer )
dan apart nog zoveel liter olie ( zit dat dan niet in het onderhoud ??)
en nog wat kleine prut onderdelen en werkuren
totaal was ong. 270 euro
ik had toen ook een paar zaken vermeld die niet 100% waren zoals bijv. rammeltjes enz )
Heb nu een terugroepbrief gekregen i.v.m . handrem maar ga dat niet tesamen met onderhoud laten doen of ik betaal dat ook bij...
nog mensen met die ervaring?
270 Eur is een veelvoud van wat ik betaald heb hoor voor m'n 20K... Moet nu binnen voor 40K, ben benieuwd. Nog iemand prijzen?
Geplaatst: 28.02.2007 - 08:24
door Plex
Normaal zijn dit toch vastgelegde prijzen zou ik denken...
Iemand hier meer uitleg over?
Geplaatst: 28.02.2007 - 08:27
door bart simpson
V50 BRILLIANT BLEU schreef:[my 2007!!
En het pedaal kraakt nog steeds.....
op de beurt na is alles wat je noemt garantie, waarom zou je pissed off zijn?
Plex schreef:Normaal zijn dit toch vastgelegde prijzen zou ik denken...
Iemand hier meer uitleg over?
vraag het (vooral) je dealer.
Geplaatst: 28.02.2007 - 08:32
door Ben
Smirky schreef:Raar dat ze steeds vragen of het over een eigen of een lease wagen gaat...
Het zal wel wat te maken hebben met het feit dat het een lease wagen is. De kosten worden immers betaald door de maatschappij.
Lijkt me duidelijk en normaal.
Als er bijzondere verrichtingen gedaan moeten worden is het gebruikelijk dat daar door de leasemaatschappij toestemming voor wordt gegeven.
Die hebben vaak speciale afspraken met de dealers.
Ik lease altijd bij Volvo-lease, da's makkelijk voor de communicatie.
Geplaatst: 28.02.2007 - 08:40
door bart simpson
Smirky schreef:Normaa? Neen, niet echt. Raar dat ze steeds vragen of het over een eigen of een lease wagen gaat...
Het zal wel wat te maken hebben met het feit dat het een lease wagen is. De kosten worden immers betaald door de maatschappij. En werkuren zijn nu eenmaal moeilijk te traceren

Lease is goed voor de garage houders hun financieel handelen.
Waar jij als particulier bij 2,6mm profieldiepte in oktober mogelijk zou besluiten om nieuwe banden te nemen moet je van een leasemaatschappij toch nog even doorrijden tot ze echt "op" zijn....
Een dealer moet voor elke reparatie toestemming vragen aan een leasemaatschappij, krijgen ze die niet sturen ze de berijder gewoon weer weg.
Geplaatst: 28.02.2007 - 09:19
door ulrichm
heeft de volvo dealer niet in zijn computer systeem staan (vooral als je al klant bent) welke auto prive en welke van een lease maatschappij is?
bij volkswagen werd ik dit ook steeds gevraagd. het lijkt me toch makkelijk om zo iets bij de gegevens van een auto te zetten, toch?
ik heb wel het gevoel, dat ze (bij volkswagen) vaak dingen gaan repareren als het om een prive auto gaat en onderdelen vervangen als het een leasebak is. hoe dit bij een volvo dealer is weet ik nog niet, want ik heb mijn auto pas twee weken.
Geplaatst: 28.02.2007 - 10:38
door V480-S60
@ulrichm,
Nee, dat heeft een dealer niet standaard in zijn computer staan.
Maar vreemd dat een dealer dat vraagt. Mijn dealer, weet het gewoon! Ik rij privé. Maar ja ze kennen me gewoon.
Ook als ik lease zou rijden hoeven ze het niet te vragen. Dan weten ze het na één keer ook.
BTW, ook bij het vorige dealerbedrijf waar ik de auto's in onderhoud had. (nu wel een beetje te onpersoonlijk geworden voor mij) kenden ze mij en wisten dat het privé was.
Geplaatst: 28.02.2007 - 10:44
door C30 T5
Nee normaal is het niet
Maar zoals hiervoor al staat. Er moet altijd eerst toestemming gevraagd worden aan de leasemaatschappij voordat de garage hun werkzaamheden aan jouw leaseauto mogen doen!
Bij de dealer is bekent van een krakende koppelingspedaal. Het is garantie!
Geplaatst: 28.02.2007 - 10:46
door Ben
Ja, wie kent jou nou niet Theo :twisted:
Mijn dealer kent me ook maar vraagt toch elke keer naar het kenteken. En dat moet ik dan elke keer weer opzoeken of naar buiten lopen om te kijken
Ik vind het volkomen tercht dat de dealer het vraagt. Er kán in de tussentijd iets veranderd zijn.
Geplaatst: 28.02.2007 - 16:20
door V50 BRILLIANT BLEU
Speciaal voor Pimp:
De bekleding betreft het zwarte Dala T-tex.
De naden van de grote vlakken welke van links en rechts op de zitting lopen pluizen en raken los. Schijnbaar niet goed gestikt.
De reden dat ik redelijk geirriteerd was, hangt samen met het feit dat ik voorheen Renault Laguna met heel veel kwaliteitsproblemen had, en er vanuit ging/ga dat de kwaliteit van een premium merk als Volvo veel beter is.
Bovendien kost een en ander veel tijd, ondanks het feit dat men mij zo goed en snel mogelijk tracht te helpen.
Voor de rest rijdt m'n bleutje perfect vandaag weer 280 km rondgeracet.....
Geplaatst: 02.03.2007 - 16:47
door mcwk
Mijn prive V50 2.4i zit nu 57dkm op en alleen de eerste 20dkm beurt was onder de €300. Omdat het display het aangaf heeft ie net grote 60dkm beurt gehad.......€610 :?
Geplaatst: 02.03.2007 - 17:19
door bart simpson
mcwk schreef:Mijn prive V50 2.4i zit nu 57dkm op en alleen de eerste 20dkm beurt was onder de €300. Omdat het display het aangaf heeft ie net grote 60dkm beurt gehad.......€610 :?
toch niet alleen voor een beurt? wat is er vervangen? banden misschien?
Geplaatst: 02.03.2007 - 22:49
door depeljo
@Bart: wat zijn dan de 'prijsrichtlijnen' qua onderhoud voor de 20k interval onderhouden?