Pagina 1 van 1
Trilling in V70 D5
Geplaatst: 28.02.2007 - 14:53
door V70D5RB
Ik heb trilling in mijn auto V70 D5 van juli 2003. Net gekocht (eind januari) met garantie en al vele malen terug geweest naar de garage. De garage werkt volledig mee echter nog steeds trilling. Verstuivers vervangen, nieuwe banden, remschijven en nog steeds trilling tijdens het rijden en bij stilstand is hij ook niet helemaal trillingvrij. Waar kan ik de garage verder helpen. Specialisten adres ? Idee wat het kan zijn. Ik hoor graag van jullie.
Geplaatst: 28.02.2007 - 15:08
door oudegroen
Motorsteunen?
Geplaatst: 28.02.2007 - 15:18
door V70D5RB
Genoteerd. Volgens mij hebben ze dit gecheckt en geen afwijking geconstateerd. Tevens heeft de motor een zwaar leven bij 2900 tm 3200 toeren. Is dit normaal?
Geplaatst: 28.02.2007 - 16:16
door oudegroen
Wat doe jij zo hoog in de toeren met een D5? :x
Zonder dollen; wat bedoel jij met 'een zwaar leven'? Zijn er dan abnormale vibraties, verlies je vermogen, maakt 'ie een raar geluid? Is het alleen bij belasting van de motor of ook in de vrijloop?
Hoe dan ook zou ik kritisch zijn op de motorsteunen, ik weet dat dat "zwakke punten" en dure reparaties zijn. Het zijn namelijk geen gewone rubbers waarin de motor hangt, maar vloeistofgevulde trillingsdempers.
Succes, en laat je niet afschepen door de garage (is het trouwens een dealer?) met: "sorry m'neer wij weten het ook niet meer, u zult er mee moeten leren leven!"
Geplaatst: 28.02.2007 - 16:21
door NOS
Ja, die resonantie bij 14km/h is (enigszins) normaal.
Geplaatst: 28.02.2007 - 17:25
door steffie
Ik heb zelf ook een d5 alleen dan een s60. Ik heb ook een trilling. deze is te voelen bij 100/ 120 kmph, en ook in de koppelings pedaal( heb jij dat ook?). Het zware leven herken ik ook. Maar dan is dat wel op de snelweg opweg naar de 160kmph. Misschien de turbo?
Volgende week gaat de auto onder garantie naar de garage en wordt de koppeling weer vervangen( zit er 10.000 km in) Ik denk zelf aan het vliegwiel.
Mijn auto heeft 120.000 weg.
Geplaatst: 01.03.2007 - 21:22
door oudegroen
dus...?
Geplaatst: 01.03.2007 - 21:50
door Gast
Trillingsdemper (krukaspoelie)?
Geplaatst: 02.03.2007 - 09:43
door BlackSapphire
Apart, dat getril. Mijn D5 is zo rustig als maar kan, zowel laag in de toeren als 'hoog'. Ik hoop dat de oorzaak wordt gevonden, Rinze.
Geplaatst: 02.03.2007 - 12:34
door Richard
Ik ken die trilling ook niet. En dat zware leven bij de toerentallen komt me ook niet bekend voor. Hij wil best vooruit en zonder moeite.
Geplaatst: 03.04.2008 - 09:34
door tzaagman
Ik heb dezelfde trillings/resonantie klachten zoals hier genoemt worden (V70 D5 2005 120.000km). Bij mij heeft de dealer (onder garantie) een demper oid van de uitlaat aan het (sub)frame (?) vervangen.
Dit heeft niet geholpen en ik ga vandaag weer terug. Ik zal de opties zoals jullie die genoemd hebben aan de dealer voorleggen:
- motorsteunen
- koppeling/vliegwiel
- trillingsdemper (krukaspeolie)
Heeft een van jullie inmiddels de oplossing?
Geplaatst: 03.04.2008 - 11:18
door bartv70
De trillingen/resonanties door V70D5RB worden beschreven komen mij bekent voor.
Met name bij volgas vanaf 100 km/pu in 5e versn. was er een zware dreun te horen, alsof je in een te hoge versnelling rijdt en te veel vraagt van de aandrijflijn.
Het was bij mij het vliegwiel, ook gelukkig onder garantie vervangen.
Volgens mijn, Belgische, dealer is er nog een manier om dit euvel te traceren.
Laat de auto stationair draaien, zet hem in zijn vrij, laat de koppling geheel los en
zet de motor af.
Klinkt het tijdens het afzetten alsof er stalen knikkertjes rammelen dan is de kans groot dat het vliegwiel zijn beste tijd heeft gehad.
Laat bij eventueel vervang hiervan meteen de koppelingsplaten/drukgroep en de
krukaskeerring vervangen.
Het is een enorme klus en als alles toch los ligt dan beter vervangen.
Koppeling krijgt het autotmatisch voor zijn kiezen als het vliegwiel onbalans
vertoont.
een mooie uitleg staat
hier
BartV70
Geplaatst: 03.04.2008 - 13:55
door Hans
Dual mass vliegwiel was ook het eerste waar ik aan dacht.