Snelle V70?
Geplaatst: 01.03.2007 - 16:30
Al is een Ferrai 360 Modena nog zo snel, een Zweedse politie Volvo achterhaalt haar wel.
De Zweedse IT-consultant (boefjes zijn dat) Bo-Göran Sederlin schreef zijn 360 Modena af, maar liep zelf niets op. Het verhaal achter de crash is bijzonder. De Zweed werd achtervolgt door een gele Volvo 850, waarvan hij niet vermoedde dat het een politie auto was. Hij dacht dat het een carjacker was en dus ging hij er vandoor. De politie Volvo zette de achtervolging in, waarna Bo-Göran met snelheden tot 300 km/u probeerde te ontkomen. Dat lukte bijna, maar op een gegeven moment probeerde de politieagent de Ferrari van de weg te drukken. Daarbij raakte de politie Volvo de achterkant van de Ferrari, waardoor deze spinnend in de vangrail klapte. Voor deze actie zal de betrokken agent zich tegenover de rechter moeten verantwoorden.
Saillant detail is dat Bo-Göran gekeerd was op de snelweg nadat hij een een blokkade van politieauto’s tegenkwam. Toen hij spookrijdend weg probeerde te komen, werd hij van de weg geramd.
zie http://www.autoblog.nl/archive/2007/03/ ... #post-8567
De Zweedse IT-consultant (boefjes zijn dat) Bo-Göran Sederlin schreef zijn 360 Modena af, maar liep zelf niets op. Het verhaal achter de crash is bijzonder. De Zweed werd achtervolgt door een gele Volvo 850, waarvan hij niet vermoedde dat het een politie auto was. Hij dacht dat het een carjacker was en dus ging hij er vandoor. De politie Volvo zette de achtervolging in, waarna Bo-Göran met snelheden tot 300 km/u probeerde te ontkomen. Dat lukte bijna, maar op een gegeven moment probeerde de politieagent de Ferrari van de weg te drukken. Daarbij raakte de politie Volvo de achterkant van de Ferrari, waardoor deze spinnend in de vangrail klapte. Voor deze actie zal de betrokken agent zich tegenover de rechter moeten verantwoorden.
Saillant detail is dat Bo-Göran gekeerd was op de snelweg nadat hij een een blokkade van politieauto’s tegenkwam. Toen hij spookrijdend weg probeerde te komen, werd hij van de weg geramd.
zie http://www.autoblog.nl/archive/2007/03/ ... #post-8567