Pagina 1 van 1

v70 d5

Geplaatst: 06.03.2007 - 09:41
door the-niles
Hi,

Ik ben op kruistocht naar een V70 en neig naar een D5 vanwege de techniek. KM per jaar is 15k, das niet veel, maar ik zie toch weinig verschil in aanschaf waarde tussen D5 en bijv. 170 pk benz.Mijn budget heb ik echter gesteld op 20k€ max, dus dat is nog niet eenvoudig.

Mijn uitgangspunt is of onder de 120k km, of na de 150k km beurt ivm de dure grappen aan waterpomp en distri riem. Vizier is inmiddels gericht op de oosterburen, maar wie weet is er een verassing in NL, scheelt een hoop gedoe.

Mochten jullie er een kennen, dan hoor ik het graag.

gr. niles

Geplaatst: 06.03.2007 - 09:44
door VolvoRob
Neem eens contact op met Boma in Deventer. Haalt V70 D5 uit Duitsland, heb het zelf ook gedaan en ben erg tevreden!! Stuur maar PM dan stuur ik je het telefoonnummer. Succes!

Geplaatst: 06.03.2007 - 22:01
door Hans
Je verteld er niet bij hoe oud de wagen mag zijn. Voor twintig duizend euro koop je best een mooie D5. Wel goed kijken en je verdiepen in de verschillende uitrusting niveaus. Let op zaken die je belangrijk vindt; de soort stoelen (sport of comfort), de bekleding, de lakkleur.
Velgen en audio is later nog te vervolmaken.

Re: v70 d5

Geplaatst: 06.03.2007 - 22:06
door Oceanracer
the-niles schreef:... maar ik zie toch weinig verschil in aanschaf waarde tussen D5 en bijv. 170 pk benz....
Ik weet natuurlijk niet waar jij binnen NL al hebt gekeken, maar doe mij maar een paar van die D5's voor de prijs van een 170PK benzine. Denk dat ik ze hier op 't forum rap verkocht heb, met een winst van pak 'm beet € 4000,- per V70.

In Duitsland hebben de D5's niet altijd zo veel gedraaid als hier en zijn ze ook voordeliger. Bijkomend voordeel is ook dat de D5's daar standaard een standkachel hebben. Wel even de BC in het NL om laten zetten en de standkachel activeren.

Geplaatst: 07.03.2007 - 15:10
door the-niles
Oceanracer schreef: Ik weet natuurlijk niet waar jij binnen NL al hebt gekeken...
:P Leuke reacties! Ik zal iets meer detail geven.

Ik heb o.a. gekeken op de site van autoweek. Criteria waren na 2001, minder dan 150k km, onder 20k Euro, V70.

Bij de 170pk benz krijg ik prijzen van 18-20k euro, bij de d5 krijg ik prijzen van 19-20k euro. Dat verschil valt me erg mee en dan neig ik naar D5, heb goede herinneringen aan mijn TDI van VW. Ook lees ik op fora dat de D5 in onderhoud een stuk gunstiger is dan bijv. de (ook fraaie) V6 2.5TDI van Audi/VW met z'n nokkenas probleem. Wat dat betreft denk ik aan een V70 van voor of na de 150k km beurt.

Een must is voor mij de orginele goede audio (geen lelijke inbouw glimmers), lmv, zwart heeft een sterke voorkeur. Ook plusjes zijn er voor een achterspoiler, half leder bekleding, en evt sportonderstel. LPG ben ik een beetje van genezen aangezien ik de bi-feul 140pk aan de magere kant vind qua motorisering.

@oceanracer: Zoals eerder genoemd, de DLD optie is om de door jou genoemde redenen.

Geplaatst: 07.03.2007 - 16:36
door Oceanracer
Ik krijg nu vast weer de wereld aan commentaar, maar neem ondanks je goede herinneringen aan de VW niet het oude Audi blok (140 Pk TDI) in je V70. De D5 is echt veel plezieriger autorijden dan het sterk verouderde Audiblok wat in mijn ogen niet thuis hoort in een V70 van 2000+.

Maar met die km's per jaar die jij rijdt, neem je toch gewoon een 2.4T (200 Pk)?!! Dat rijdt qua koppel als een diesel, maar klinkt wat lekkerder. En als je niet boven de 15.000 per jaar uitkomt, kan die D5 niet eens uit!

Sterker nog: Ik vind de 2.4T nog lekkerder rijden ook dan een D5!!!

Kijk bv hier eens naar: http://www.autoweek.nl/occasiondata.php ... 0&cache=no

Zwart, leer, net geen ton gelopen en rond de 20 mille.

Ik vind het wel lekker shoppen hoor, voor dat geld!

Geplaatst: 08.03.2007 - 16:05
door oudegroen
Ach Erwin...

Geplaatst: 10.03.2007 - 22:49
door the-niles
De meningen lijken nogal te verschillen over bij hoeveel km een D5 uit kan. Ik heb een vergelijking gedaan van autokosten tussen een benzine 2.4t, toch niet de goedkoopste benzine variant, en een D5 gebaseerd op 15k km per jaar......raad eens, de D5 komt er goedkoper uit. 't is niet veel, een verschil van ong. 3%.

V70 Benzine 2.4t
Overzicht van uw autokosten per jaar
Motorrijtuigenbelasting
4 kwartalen maal € 194 € 776 ,--
Verzekering
55% no-claim korting - 962 ,--
Brandstof - 1864 ,--
Afschrijving - 2482 ,--
Onderhoud - 700 ,--
Rente financiering - 0 ,--

Totale autokosten per jaar € 6784 ,--
Omgerekend bedragen uw kosten € 0,45 per kilometer.

V70 D5
Overzicht van uw autokosten per jaar
Motorrijtuigenbelasting
4 kwartalen maal € 341 € 1364 ,--
Verzekering 55% no-claim korting- 962 ,--
Brandstof - 1034 ,--
Afschrijving - 2562 ,--
Onderhoud - 700 ,--
Rente financiering - 0 ,--

Totale autokosten per jaar € 6622 ,--
Omgerekend bedragen uw kosten € 0,44 per kilometer.

http://www.rekenwijzer.com/auto/Frame.asp

Ik blijf rondkijken.... :study:

Geplaatst: 10.03.2007 - 23:04
door Oceanracer
the-niles schreef:... Ik heb een vergelijking gedaan van autokosten tussen een benzine 2.4t, toch niet de goedkoopste benzine variant ...
Maar wel de fijnste variant :)

Succes met je speurtocht. Lekker veel proefritten maken en ons natuurlijk even laten weten welke het geworden is.