Pagina 1 van 4
nordic dealer te eindhoven
Geplaatst: 28.04.2005 - 07:40
door zwolly
heb een mooie s40 van 2002 op het oog bij nordic met ong 38000 km erop.
is deze dealer een goede betrouwbare?
sie heeft hier ervaring mee? hij vraagt 14500 (04-2002) een 1.8 europa elegance.
harm
nordic
Geplaatst: 28.04.2005 - 07:47
door zwolly
heb nu een s40 1.8 europa avn 11-1996 zonder airco met apk tm feb 2006. met 124000 km +rek en boekjes.
ik dacht zelf zo'n 10000 bij te leggen , is dit reeel?
harm
Geplaatst: 28.04.2005 - 08:40
door Timmert
Met de dealer heb ik geen ervaring, maar 10.000 bijleggen moet wel bespreekbaar zijn, mits de dealer een beetje een redelijke marge op die nordic heeft..
Geplaatst: 28.04.2005 - 11:04
door joost
Lijkt mij wel haalbaar:
verkoop € 5.900
inkoop € 4.400
Rondshoppen kan echter geen kwaad natuurlijk!
Als je toch in de buurt van Eindhoven gaat kijken, is Den Bosch ook niet meer zo ver. Kijk dan eens bij Van aarle in Geffen/Nuland:
www.aarle.nl
Re: nordic dealer te eindhoven
Geplaatst: 28.04.2005 - 14:44
door bart simpson
zwolly schreef:heb een mooie s40 van 2002 op het oog bij nordic met ong 38000 km erop.
is deze dealer een goede betrouwbare?
sie heeft hier ervaring mee? hij vraagt 14500 (04-2002) een 1.8 europa elegance.
harm
Deze "dealer" is geen dealer, het is een handelaar en dat is best een verschil.
Geplaatst: 28.04.2005 - 14:49
door joost
Een handelaar biedt natuurlijk zijn waar aan tegen handelsprijzen en dat kan interessant zijn

. De inruil zal hij dan ook volgens handelsprijs inkopen en dat kan wel eens tegenvallen...
Joost.
Geplaatst: 28.04.2005 - 14:53
door bart simpson
joost schreef:Een handelaar biedt natuurlijk zijn waar aan tegen handelsprijzen en dat kan interessant zijn

. De inruil zal hij dan ook volgens handelsprijs inkopen en dat kan wel eens tegenvallen
Dat klopt, maar de (on)zekerheden t.a.v. de garantie en de (up to date) techische kennis moet je hierbij ook voor lief nemen.
Geplaatst: 28.04.2005 - 14:59
door zwolly
heb vanmiddag met hen gebeld en de verkoper zei dat hun dealer zijn???
maar geen officieel volvo dealer.
3500 wil die teruggeven voor mijne, maar dan moet die wel heel mooi zijn.
beetje weinig dus he, wil hij 12500 toe hebben (wel 6 mnd bovag garantie zie de man)
Geplaatst: 28.04.2005 - 15:00
door zwolly
14500 was zonder inruil en garantie en met is dan 15500+449 afleveringsbeurtetc dus tot 15949.
wel duur dus
Geplaatst: 28.04.2005 - 15:06
door bart simpson
zwolly schreef:heb vanmiddag met hen gebeld en de verkoper zei dat hun dealer zijn??? maar geen officieel volvo dealer.
Als je geen dealer bent dan ben je handelaar.
Een dealer is een partij die aangesteld wordt door een importeur of fabrikant.
Wel brutaal dat hij zich afficheert als zijnde een dealer, hij wil daarmee een beetje meeliften op de de "betrouwbaarheids status" van een officiele dealer.
Geplaatst: 28.04.2005 - 15:08
door bart simpson
zwolly schreef:14500 was zonder inruil en garantie en met is dan 15500+449 afleveringsbeurtetc dus tot 15949.wel duur dus
Dat zijn dus "boevenpraktijken" met een lokkertje adverteren.
Geplaatst: 28.04.2005 - 16:10
door joost
Er zijn genoeg niet dealers die wel te vertrouwen zijn. Het zou onzin zijn dat alleen de Volvo dealer te vertrouwen is aangaande de aanschaf van een Volvo S40.
Als je geen dealer bent dan ben je handelaar.
Een dealer is een partij die aangesteld wordt door een importeur of fabrikant.
Je kan het ook zo zien: Een dealer is een
handelaar die aangesteld wordt door een importeur of fabrikant. Of je daarmee meer kwaliteit levert of betrouwbaarder bent hangt niet alleen van het dealerschap af. Er zijn immers ook goede en slechte (minder goede) dealers.
Joost.
Geplaatst: 28.04.2005 - 18:58
door bart simpson
joost schreef:Er zijn genoeg niet dealers die wel te vertrouwen zijn.
Dat is natuurlijk hartstikke waar en daarover mag ook geen discussie ontstaan.
Maar.... als je (zoals Nordic dat ook doet) al iets onwaars suggereert maakt dat je betrouwbaarheid natuurlijk niet per definitie groter.
Hij is geen dealer in die zin van het woord en stelt dat hij het wel is naar een geiniteresseerde, dat is niet slim van hem, is hij niet voldoende betrouwbaar van zichzelf dus leent hij maar iets van een ander?.
joost schreef:Het zou onzin zijn dat alleen de Volvo dealer te vertrouwen is aangaande de aanschaf van een Volvo S40.
Ik zet die status van betrouwbaarheid van de dealer dan ook tussen haakjes.
Geplaatst: 28.04.2005 - 19:47
door joost
bart simpson schreef:Maar.... als je (zoals Nordic dat ook doet) al iets onwaars suggereert maakt dat je betrouwbaarheid natuurlijk niet per definitie groter.
Hij is geen dealer in die zin van het woord en stelt dat hij het wel is naar een geiniteresseerde, dat is niet slim van hem, is hij niet voldoende betrouwbaar van zichzelf dus leent hij maar iets van een ander?
Tja, dat ben ik dan wel weer met je eens. Het is buitengewoon dom om je anders te presenteren dan je in werkelijkheid bent. Van Aarle presenteert zich als "De grootste Volvo Specialist van Nederland" Ze onderbouwen die uitspraak als volgt:
- Meer dan 150 Volvo occasions op voorraad
- Vrijwel alle modellen in diverse prijsklassen
- Absoluut de scherpste prijzen
- In 2003 een omzet van 1500 auto's
- In 15 jaar tijd meer dan 7000 tevreden klanten
In mijn beleving een nette en slimme manier van presenteren. Zo kan het dus ook.
Nee, ik heb geen aandelen daar en de korting mag de volgende keer ook wel wat groter zijn!
Geplaatst: 28.04.2005 - 20:32
door bart simpson
Over van Aarle nog nooit iets negatiefs gehoord
Ik denk dat de Volvo dealer bestaat bij de gratie van handelaren die o.a. de hoge kilometerstanden Volvo´s een nieuwe baas geven, legio dealers zien doorgaans niets in die groep Volvo´s
Anders gezegt, een gebruikte Volvokoper verwacht bij een dealer iets anders.
Geplaatst: 28.04.2005 - 20:40
door Reitse
Leuk lijstje van meneer Van Aarle.
Wat was zijn auto-omzet in de andere jaren dan 2003?
Wat noemt hij omzet van auto's (ook de brikkies die op transport naar het oostblok gaan?)
Mensen, cijfers liegen maar statistieken al helemaal!!
Geplaatst: 28.04.2005 - 20:50
door bart simpson
Reitse schreef:Leuk lijstje van meneer Van Aarle.
Wat was zijn auto-omzet in de andere jaren dan 2003?
Wat noemt hij omzet van auto's (ook de brikkies die op transport naar het oostblok gaan?)
Mensen, cijfers liegen maar statistieken al helemaal!!
Brikkies naar het oostblok zijn toch ook verkochte Volvo's?
Het zijn dit soort adressen die voor een Volvo van 10 jaar oud met 500.000km erop een afzetgebied hebben, want feitelijk is die voor westerse Volvo kopers niet echt interessant meer....
Geplaatst: 28.04.2005 - 21:10
door Reitse
Zeker zijn die oostblokdingen verkochte volvo's. Maar als je zegt in één jaar 1500 auto's om te zetten lijkt dat veel, maar als er 1499 naar het oostblok gaan?

Geplaatst: 28.04.2005 - 21:27
door bart simpson
Reitse schreef:Zeker zijn die oostblokdingen verkochte volvo's. Maar als je zegt in één jaar 1500 auto's om te zetten lijkt dat veel, maar als er 1499 naar het oostblok gaan?

Neem eens aan, 1499 x (zeg eens) € 250,-- resultaat per stuk bij export naar......
is zonder gezanik toch zo'n € 375.000,-- per jaar, menig handelaar zou daar het gezeik van de overkritische Nederlandse Volvo koper graag voor willen missen, toch?.
Dan zou ik die ene waar ik (met alle gezanik van die kritische particulier) misschien € 1.000,-- aan win op de koop toe nemen, en jij?.
Geplaatst: 28.04.2005 - 22:18
door Reitse
Ik denk niet dat meneer Van Aarle zijn 1500 om die reden online zet.
Ik ben het wel met je eens Bart dat je op die manier gemakkelijk verdient maar ik heb het idee dat meneer Van Aarle aan wil tonen dat veel mensen bij hem willen kopen...