Pagina 1 van 2
bijna afslaan?????
Geplaatst: 07.03.2007 - 18:01
door coolyo0o
hallo
als ik in de file rij en dan heel langzaam in zijn 1 en ik laat dan het gas weer los lijkt het net voordat ik mijn koppeling intrap of de motor af wil slaan, je voelt hem dan (hobbelen) net of er even een cylinder mist ofzo iets, als hij daarna weer 3 sec stationair loopt loopt hij weer mooi en is er niets aan de hand totdat ik weer gas geef en weer laat uitrollen.
is dit een afstelling van de pomp of is er weer iets duurs kapot aan het gaan?
Geplaatst: 07.03.2007 - 18:17
door Oceanracer
Ik weet niet wat voor auto je hebt, maar als ik je verhaal lees dan gok ik op een V70 van 2000 of 2001 en denk ik dan ook gelijk aan een defecte ETM. Voor de niet-kenners, dit is het gasklephuis. Door slijtage gaat deze na verloop minder goed/snel functioneren met bovengenoemde klachten als gevolg. Reinigen wil nog wel eens (tijdelijk) helpen. Veelal is vervanging (ca € 800,00 bij de dealer) de enige optie.
Geplaatst: 08.03.2007 - 17:13
door coolyo0o
het gaat om een tdi uit 1998 165000km
Geplaatst: 08.03.2007 - 19:05
door Oceanracer
Kun je nagaan of je Luchtmassameter al eens is vervangen?
Geplaatst: 08.03.2007 - 19:48
door coolyo0o
heeft die daar invloed op dan? ik dacht dat hij dan alleen in de hoge toeren problemen zou hebben.
ik kan het niet nagaan maar ik zal binnekort eens langs de dealer rijden om uit te laten lezen.
eens kijken of dat net als bij mijn saab bij volvo ook onder gratis dienst verlening valt
Geplaatst: 09.03.2007 - 16:38
door coolyo0o
jammer ik kan woensdag pas tercht bij de dealer dus ik weet nog niet wat het zou kunnen zijn. iemand een iedee?
Geplaatst: 14.03.2007 - 16:15
door coolyo0o
hij is net afgesteld en uitgelezen en er was niets aan de hand ook geen foutcode's dus ik kijk het nog maar even aan.
volgens de monteur zouden de vertuivers door de nog lage kmstand vuil kunnen zijn er zijn waarschijnlijk alleen maar kleine stukjes mee gereden en dat is voor een diesel niet echt lekker.
dus dieselcleaner erin en afwachten op verbetering.
Geplaatst: 14.03.2007 - 18:49
door Oceanracer
Probeer dan ook eens een tijdje Shell V-Power Diesel. Die reinigt het brandstofsysteem. Baadt het niet, schaden doet het zeker niet.
Geplaatst: 14.03.2007 - 20:10
door coolyo0o
tja het is wel iets duurder maar ik zat er ook al aan te denken om dat te gaan doen want die flesjes dieselcleaner zijn ook best aan de prijs.
ik kijk het gewoon nog even aan met v-power of een cleaneren hoop dat hij lekkerder gaat lopen, niet dat hij nou zo beroerd loopt hoor maar volgens mij kan het beter.
Geplaatst: 14.03.2007 - 20:12
door coolyo0o
en waar zit de luchtmassa meter bij een tdi van 1998 volgens mij heb ik er geen 1 maar een soort luchthoeveelheidsmeter ofzo iets.
heeft er niemand een foto van de luchtmassameter met een pijltje erbij waar hij zit dan kan ik eens proberen om hem schoon te maken dat wilgeloof ik ook nog wel eens helpen lees ik op het forum maardan moet ik wel weten waar hij zit.
Geplaatst: 14.03.2007 - 20:20
door Oceanracer
Gewoon bij je luchtfilter beginnen en de luchtkoker richting je motorblok volgen. Het eerste "blok" van ca 10 cm met een draadje er naar toe is je LMM. Kan niet missen.
Geplaatst: 14.03.2007 - 21:29
door coolyo0o
zit met 4 schroefjes vast klopt dat?
Geplaatst: 16.03.2007 - 19:47
door coolyo0o
blijkt dan ik een luchthoeveelheids meter heb en geen luchtmassa meter, kan deze ook stuk zijn of komt dat nooit voor?
Geplaatst: 16.03.2007 - 21:02
door Oceanracer
Er zal ongetwijfeld verschil in zitten, maar ik kan je dat niet vertellen. Bij mijn classic uit '99 was destijds de LMM aan vervanging toe. Reinigen was toen geen optie. Zou alleen tijdelijk soelaas bieden. Het lijkt mij dat een LMM en LHM praktisch gezien een gelijke functie hebben, maar misschien is dat wel wat te kort door de bocht.
Geplaatst: 16.03.2007 - 21:23
door coolyo0o
is totaal anders ben ik nu achter zie
http://www.scantools.nl/info.php?cat=13&iid=37
die werkt denk ik wel want de klepi s goed gangbaar bij mij.
Geplaatst: 16.03.2007 - 21:39
door Oceanracer
Als jij een LHV hebt, lijkt mij de diagnose duidelijk:
LHM defecten
1)Versleten collectorbaan van de potentiemeter op de meetvaan. Met name bij stationair draaien staat de naald te trillen op de collectorbaan wat slecht contact als gevolg heeft.
Tijd voor een nieuwe dus.
Geplaatst: 24.03.2007 - 16:32
door coolyo0o
het probleem lijkt grotendeels verholpen.
wat heb ik gedaan, na berichten op het 850forum over de ergklep heb ik deze ook losgekopeld en het vacuumslangetije dicht gezet.
ik heb nu veelminder zwarte rook en het sputteren van de motor (bijna afslaan) is voor 99% weg (tot nu toe) ook lijkt het erop dat hij iets meer trekkracht bij lage toeren heeft.
voor mensen die het ook willen doen, het kan probleemloos bij modellen tot 1999 daarna heeft het inlaat sysyteem een sensor en krijg je een check engine lampje bij modellen daarvoor en die van mij dus ook krijg je geen foutmeldingen.
Geplaatst: 24.03.2007 - 17:02
door IkeV70
coolyo0o schreef:tja het is wel iets duurder maar ik zat er ook al aan te denken om dat te gaan doen want die flesjes dieselcleaner zijn ook best aan de prijs.
ik kijk het gewoon nog even aan met v-power of een cleaneren hoop dat hij lekkerder gaat lopen, niet dat hij nou zo beroerd loopt hoor maar volgens mij kan het beter.
Het is maar een paar euro per tank, dat valt nog wel mee. Zeker als je niet zoveel kilometers maakt.
Geplaatst: 25.03.2007 - 12:19
door coolyo0o
nualleen mijn inlaatsysteem nog reinigen want die zal ook wel aardigvervuild zijn, alleen nog even kijken hoe ik dat ga aanpakken.
Geplaatst: 29.03.2007 - 17:19
door coolyo0o
weet iemand wat een LHV gaat kosten bij de dealer??