Pagina 1 van 1
Wel of geen LPG kiezen
Geplaatst: 07.03.2007 - 20:20
door Roy V70 classic
Ik ben een bezitter van een V70 2.4 classic uit bouwjaar 2000. km stand 83.500. Ik rijd 20.000km per jaar en wil nog minimaal 6 jaar met deze auto doen. Offerte gehad van BODO LPG uit Amsterdam voor € 2.350 all in(G3) onderbouw gastank speciaal voor Volvo. Is het verstandig (technisch en financieel gezien) Om over te gaan op LPG. ik heb in het verleden een 340 en een 440 op LPG met een carb. motor . Alleen de 440 begon bij 260.000 km problemen te krijgen.
Vraag wat is verstandig voor mijn V70?
Geplaatst: 10.03.2007 - 15:33
door Johan s60
Kijk op
www.gasfx.nl hier kun je je voordeel bepalen
Geplaatst: 10.03.2007 - 22:28
door Marc O.
Neem eens contact op met Mesman in Son. Advies: laat Flashlube installeren. Die nieuwe motoren met vaste klepstoters houden wat minder van LPG dan de oudere motoren met hydraulische klepstoters.
Re: Wel of geen LPG kiezen
Geplaatst: 11.03.2007 - 22:31
door kuiper
Mijn 850 GLT (zelfde moter) reed probleemloos 380.000 km op LPG. Daarna ging er wat fout met de cilinder. Ik zou het meteen doen; op LPG zetten.
Succes,
Kuiper
Geplaatst: 18.03.2007 - 10:13
door bernhard2
vraagje tussendoor.. ik heb een 2.5 10v uit 1997... dan heb ik toch hydrostoters?
Geplaatst: 18.03.2007 - 10:17
door Marc O.
Yep!
Geplaatst: 18.03.2007 - 10:49
door Jeroentje
Mijn 850 GLT heeft er sinds vorig weekend 4ton op zitten op gas. IK zou zeggen doen. Zeker als je al 20dznd per jaar rijd. Dan kan het al waard zijn.
Geplaatst: 18.03.2007 - 11:29
door Hans
En zo'n turbomoter (2.5T uit '97 met hydrostoters)???
Ik heb wel eens gelezen dat (volvo)turbo motoren en gas geen gelukkig huwelijk is.
Na een eerste week in deze auto zie ik hoe snel de benzine tank leeggaat :shock:
Geplaatst: 18.03.2007 - 12:38
door Marc O.
Moet ook geen probleem zijn. Kijk ook maar eens op het volvo850forum(.nl). Zijn zelfs mensen die een getunede T-5, T-5R of R op gas hebben. En allemaal zonder problemen. Advies is wel om bij een turbo motor de LPG (LPi) installatie door een echte expert in te laten bouwen. En dat is er eigenlijk maar eentje: Mesman in Son.
Geplaatst: 18.03.2007 - 14:09
door Hans
En dat is hier weer om de hoek...
Geplaatst: 18.03.2007 - 14:16
door VeeSeuventig
@Hans & @Roy: ik sluit me geheel aan bij Marc O.: even contacten met Mesman in Son.
Ik heb er sinds ruim een maand een Vialle G3 inliggen (V70 Classic, 2.5 10v, hydraulische klepstoters en daarom geen FlashLube nodig). Mesman is een onbetwiste Volvo-kenner.
Wat betreft omslagpunt berekenen: ik rijd gem. 1000 km/week, maar zelfs al zou ik alleen rondjes om de kerk rijden zou ik er -met wat ik nu weet/ervaar- meteen G3 in laten leggen: ik rijd zo'n 1 op 9,5 (hoofdzakelijk snelweg en ik ben een redelijk rustige rijder, al zeg ik het zelf

).
Ik betaal 73 euro belasting per maand (op benzine was dat € 46,- en een maat van me in een V70 tdi betaalt € 100,-/maand [NB: dit zijn de tarieven in Noord-Brabant, andere provincies kunnen afwijkende heffingen opleggen]).
En laat ze maar l*llen van "gas is om op te koken, daar moet je niet op rijden", ik heb een nieuw model ringtank, bruto 62 liter, ik kan daar netto 51 liter in kwijt en met m'n 1op9,5 betekent dat dat ik elke 2 dagen bij de witte pomp me het schompes mag lachen: voor minder dan 2 tientjes kan ik ruim 450km vooruit.
Goed, ik moest 't ff kwijt, doe er je voordeel mee
Enne @Hans: goed joh, weer een V70 onder je derrière! (Ik was ff een tijdje digitaal uit de roulatie, vandaar dat ik 't nu pas zie

)
Geplaatst: 18.03.2007 - 15:13
door Marc O.
hans anesthesie schreef:En dat is hier weer om de hoek...
Niet langer wachten, gewoon effe binnen stappen. Was er gisteren nog om een paar flesjes Flashlube te halen en zag dat ze nu een aanbieding hadden. Vanafprijs nog geen €2000 (maar dat zal wel voor een 4 cylinder zijn). En inderdaad, je lacht je bij iedere pompbeurt weer een ongeluk

Geplaatst: 18.03.2007 - 15:26
door Jeroentje
echt wel dat je je lam lacht. Ik had laatst nog een volle tank voor 17euro hehe. Ben voor nog geen 30euro heen en weer gereden naar friesland. Maja ik heb dan ook een klein tankje met iets van 40ltr vulling
Geplaatst: 18.03.2007 - 20:48
door Ludo
Marc O. schreef: Advies is wel om bij een turbo motor de LPG (LPi) installatie door een echte expert in te laten bouwen. En dat is er eigenlijk maar eentje: Mesman in Son.
2.
ook All Round lpg in Spijkenisse.
Geplaatst: 19.03.2007 - 08:42
door williewortel
Doen. Ik zit op een verbruik van gemiddeld 1:9 met uitschieters van 1:7 - 1:11 op lpg
Geplaatst: 19.03.2007 - 09:21
door davidjoost
2.
ook All Round lpg in Spijkenisse.
Dat is ook een prima adres ja! Voor 'speciale auto's' op LPG Vialle. Die hebben onze 9-5 Aero ook 'gedaan'...
Geplaatst: 23.06.2007 - 00:27
door HADAS
Gewoon doen, ik rij 10 jaar op LPI 455K zonder problemen. compressie nog perfect. Mijn stelregel, totdat de motor warm is niet boven de 2500 toeren uitkomen.