S80
Geplaatst: 11.03.2007 - 22:28
Na 15 jaar uitsluitend en met veel plezier in de echte vierkante Volvo's te hebben gereden, ruim 650000 km in totaal, ben ik voor het dagelijks gebruik nu overgestapt op een s80 D5 exclusive met automaat uit 2004. Mijn s90 heb ik niet verkocht, daarvoor ben ik teveel verknocht aan de vierkante bakstenen en bovendien kan ik het als voorzitter van de volvo700vereniging natuurlijk niet maken om geen clubauto meer te hebben. Mijn mede-leden spreken al over de "dwaling" van hun voorzitter!
Na aanvankelijk toch wat aarzeling te hebben gehad voor deze stap, moet ik bekennen dat na de eerste week rijden ik aangenaam verrast ben over deze auto. De stoelen zijn nog beter dan in de 7-9 serie en ook het verbruik met de nodige snelle autobahn kilometers is over de eerste 950 km 1: 14 dus dat valt me ook helemaal niet tegen. Je merkt toch dat de techniek de afgelopen jaren niet stil heeft gestaan. Ik heb altijd op gas gereden, diesels vond ik altijd trage stinkende apparaten maar ik moet toegeven dat je in die D5 helemaal niet meer het gevoel hebt te dieselen en de trekkracht bij lage toeren is geweldig. Geen turbo-gat zoals bij de 2.5D waar ik weleens in heb proefgereden.
Of de kwaliteit van de auto net zo goed is als van de al wat bejaardere achterwielaandrijvers moet nog blijken maar ik heb er alle vertrouwen in.
Vanaf nu zal ik dus ook alle wetenswaardigheden over de S80 op de voet volgen op dit forum en waar nodig en mogelijk ook mijn ervaringen met jullie delen.
Groeten, Jan.
Na aanvankelijk toch wat aarzeling te hebben gehad voor deze stap, moet ik bekennen dat na de eerste week rijden ik aangenaam verrast ben over deze auto. De stoelen zijn nog beter dan in de 7-9 serie en ook het verbruik met de nodige snelle autobahn kilometers is over de eerste 950 km 1: 14 dus dat valt me ook helemaal niet tegen. Je merkt toch dat de techniek de afgelopen jaren niet stil heeft gestaan. Ik heb altijd op gas gereden, diesels vond ik altijd trage stinkende apparaten maar ik moet toegeven dat je in die D5 helemaal niet meer het gevoel hebt te dieselen en de trekkracht bij lage toeren is geweldig. Geen turbo-gat zoals bij de 2.5D waar ik weleens in heb proefgereden.
Of de kwaliteit van de auto net zo goed is als van de al wat bejaardere achterwielaandrijvers moet nog blijken maar ik heb er alle vertrouwen in.
Vanaf nu zal ik dus ook alle wetenswaardigheden over de S80 op de voet volgen op dit forum en waar nodig en mogelijk ook mijn ervaringen met jullie delen.
Groeten, Jan.