Pagina 1 van 1
achterkant te laag
Geplaatst: 16.03.2007 - 15:38
door Rob
Gisteren stond ik geparkeerd naast eenzelfde type 440 en het viel me op dat mijn auto van achteren een stuk lager ligt dan die andere. Ik had dat zelf al wel gedacht, want ik raak wel eens een stoeprand met mijn bumper. Hoe is dit op te lossen? Andere schokbrekers? Die er onder zitten zijn nog origineel want ik heb ze nog nooit vervangen. En welke kan ik dan het beste nemen? Heeft er iemand een werkbeschrijving om de achter schokbrekers te vervangen, want ik wil proberen het zelf te doen
Geplaatst: 16.03.2007 - 16:20
door marsm104
Ik heb er ook andere schokdempers onder laten zetten. Dit ivm irritant veer gedrag. Hellen in bochten enzo...
Ik denk dat het 'naar beneden zakken' een zaak is van versleten veren/schokdemper.
Het schijnt dat je deze dempers makkelijk kunt vervangen. Maar hoe & wat.... geen idee
Geplaatst: 16.03.2007 - 16:53
door YannickvanRooyen
Auto op de krik, wiel er af, demper zit aan de bovenkant met een bout vast en aan de onderkant met een bout en een moer. Losdraaien, met een beetje druk rustig de schokdemper in elkaar duwen, en er uit pakken, nieuwe hetzelfde, maar dan andersom.
Maar als jouw auto constant te laag hangt, kun je het beter in je achterveren zoeken. Schokdempers houden je auto niet omhoog, dat doen je veren. Veren zelf vervangen gaat niet zo makkelijk, maar is wel te doen. Hiervoor moeten de schokdempers los en beide wielen er af, dan stabilisatorstang los en je kunt de veren uitnemen.
Good luck!
Geplaatst: 16.03.2007 - 17:07
door MaGNeT
En als je de veren vervangt; maak niet de fout om stuggere veren te monteren.
Stug klinkt goed maar eigenlijk wordt de auto er alleen maar springeriger van. Alleen doen als je altijd veel vracht vervoert; zoals een bestelauto.
Dus nieuwe standaard veren en dempers.
Mocht je comfort minder belangrijk vinden dan wegligging dan zou je naar iets stuggere dempers kunnen zoeken.
Geplaatst: 16.03.2007 - 23:00
door Rob
Het probleem is eigenlijk begonnen toen ik een trekhaak gemonteerd heb. Wanneer ik mensen op de achterbank heb of lading in de kofferbak, zakt de achterkant te ver in.
Geplaatst: 17.03.2007 - 19:02
door AndorabLe
hulpveren (laten) monteren. Komt ie iets hoger van te liggen en je kunt meer last meezeulen.
Geplaatst: 17.03.2007 - 22:20
door mightyspawn
Klopt, hulpveren is het antwoord.
Geplaatst: 18.03.2007 - 22:58
door wpee
Standaard voor eerste serie
Ik raak altijd met de spatlappen de grond, 2 volw achterin 2 volw voorin, scherpe bocht is krassen, laat staan drempels!
Ik kan met 1 vinger de auto laten veren, en datl igt niet aan de schoks, zelfs bij nieuwe schoks een aantal jeren geleden werkte dit zo.
Heb me der bij neergelegd, maar is al jaren hetzelfde.
Inderdaad stuggere veren (latere series) of hulpveren.
Geplaatst: 19.03.2007 - 19:29
door mightyspawn
hulpveren kosten niks en ligggen er redelijk snel op, nouja net zo snel als nieuwe veren
Met 5 mensen, volle bepakking en een vol geladen aanhanger is er nog genoeg ruimte tussen band en chassis.
Geplaatst: 26.03.2007 - 17:41
door Laptom
Aangezien ik tegenwoordig met een LPG tank rond rij moest ik een tijdje geleden omschakelen naar andere veren. ik heb er nu MAD progressieve veren laten monteren. Ik was e180,- kwijt voor montage en alles. De auto staat nu netjes op zijn pootjes en rijdt eigenlijk stukken prettiger, vooral op de snelweg. En nog geen drempel geschuurt....
Geplaatst: 28.03.2007 - 11:24
door Rob
okee, maar ik weet nog een heleboel niet. Hoe ziet dat er uit, hulpveren en zou ik dat zelf kunnen?