Pagina 1 van 1
Beste motorkeuze S60
Geplaatst: 18.03.2007 - 15:07
door shavermans
Ik wil deze maand een S60 (oud model) kopen maar zat hieraan te denken:
Is het niet verstandig een 140 PK 2.4 te kopen en die te chiptunen tot 175 pk voor 800 euro, scheelt veel geld met de aanschafprijs en het verbruik is veel lager als ik me niet vergis.
(wil een automaat)
Bedankt voor jullie adviezen!!
Geplaatst: 18.03.2007 - 15:11
door NOS
inplaats van de 170pk?
Het verbruik zal echt niet lager uitvallen dan een ongechipte auto.
Ik las laatst ergens dat dat met de automaat problemen kan geven als de automaat de oude software houdt. Dus als je chipt, zorg dan dat de tuner ook software van de automaat aanpast!
OK ik begrijp het
Geplaatst: 18.03.2007 - 15:25
door shavermans
Een andere vraag:
Welke motor kan ik voor een S60 AUTOMAAT (oud model) het beste kiezen:
>De 2.4 170 pk (ik las in reviews dat hij de 80 naar 120 niet goed doortrok)
>De 2.4T 200 pk is de power de moeite waard voor het hogere verbruik en aanschafwaarde???
Bedankt voor het advies
KM stand occasion
Geplaatst: 18.03.2007 - 15:33
door shavermans
Verder zou ik graag willen weten wat een schappelijke km stand is voor 1 van deze benzine motoren met AUTOMAAT
Ik wil er wat dingen van gaan aanpassen (velgen, bodykit) dus hij moet wel betrouwbaar blijven.
Geplaatst: 18.03.2007 - 15:38
door NOS
De 2.4T is de betere keus. Meer koppel bij een lager toerental zorgt ervoor dat die lekkerder rijd.
Geplaatst: 18.03.2007 - 17:18
door plim
NOS schreef:Ik las laatst ergens dat dat met de automaat problemen kan geven als de automaat de oude software houdt. Dus als je chipt, zorg dan dat de tuner ook software van de automaat aanpast!
Dit klopt niet. De automaat hoeft niet aangepast te worden. Dit is een zelflerende automaat, die zich aanpast aan de rijstijl en aan het vermogen.
Geplaatst: 18.03.2007 - 17:24
door NOS
ik zag het toch ergens voorbijkomen....
Er zit natuurlijk wel verschil tussen de geartronic en de gewone automaat!
Geplaatst: 18.03.2007 - 17:25
door plim
Ik zou minimaal voor de 170pk gaan. De 140pk kun je goed (laten) chippen. Er zijn diverse tuners die dit doen. De prijs voor chippen kan voor minder dan 800 euro.
Wat betreft de keuze voor de motor in combinatie met automaat: Alle motoren die minimaal 170pk leveren zijn "lekker" in deze auto (is mijn mening. Er zijn hier veel mensen die vinden dat de 140 pk ook al goed is).
Geplaatst: 18.03.2007 - 17:28
door plim
NOS schreef:ik zag het toch ergens voorbijkomen....
Er zit natuurlijk wel verschil tussen de geartronic en de gewone automaat!
een 140pk is niet leverbaar met Geartronic.
5 traps automaat: 2.4 140 en 170 pk en de 2.0T
Geartronic is alleen geleverd voor de 2.5 T, 2.5 T AWD, T5, R, 2.4D en de D5
<EDIT> toevoeging: ook op de 2.4T
Geplaatst: 18.03.2007 - 21:32
door plim
shavermans, ik heb je een PM gestuurd, maar het lijkt alsof hij niet uit mijn uitbox wil.
Geplaatst: 18.03.2007 - 22:06
door NOS
Ik ook, bij mij gaat het goed!
Geplaatst: 19.03.2007 - 01:17
door IkeV70
plim schreef:NOS schreef:ik zag het toch ergens voorbijkomen....
Er zit natuurlijk wel verschil tussen de geartronic en de gewone automaat!
een 140pk is niet leverbaar met Geartronic.
5 traps automaat: 2.4 140 en 170 pk en de 2.0T
Geartronic is alleen geleverd voor de 2.5 T, 2.5 T AWD, T5, R, 2.4D en de D5
<EDIT> toevoeging: ook op de 2.4T
Dus? Is er een verschil in zelflerendheid van de gewone automaat en de geartronic?
Geplaatst: 19.03.2007 - 08:21
door bart simpson
IkeV70 schreef:plim schreef:NOS schreef:ik zag het toch ergens voorbijkomen....
Er zit natuurlijk wel verschil tussen de geartronic en de gewone automaat!
een 140pk is niet leverbaar met Geartronic.
5 traps automaat: 2.4 140 en 170 pk en de 2.0T
Geartronic is alleen geleverd voor de 2.5 T, 2.5 T AWD, T5, R, 2.4D en de D5
<EDIT> toevoeging: ook op de 2.4T
Dus? Is er een verschil in zelflerendheid van de gewone automaat en de geartronic?
nee,
p.s. op de eerste 2.4D en D5-en kon je een geartronic niet eens krijgen, ergens in 2002 werd de automaat ineens vervangen door de geartronic waarna de gewone automaat ook niet meer te krijgen was.
Geplaatst: 19.03.2007 - 08:24
door V480-S60
bart simpson schreef:p.s. op de eerste 2.4D en D5-en kon je een geartronic niet eens krijgen, ergens in 2002 werd de automaat ineens vervangen door de geartronic waarna de gewone automaat ook niet meer te krijgen was.
Daar ben ik dus ook achter gekomen op mijn zoektocht. (En ook dat die automaten/GT's nog behoorlijk aan de prijs waren)
Geplaatst: 19.03.2007 - 19:15
door Lambert
niet verstandig een 140 PK 2.4 te kopen en die te chiptunen tot 175 pk voor 800 euro, scheelt veel geld met de aanschafprijs
Ik heb voor mijn huidige D5, 3 jaar met een gechipte 2,4 gereden naar 180 pk. Ik kan je dit zeer aanbevelen, nooit geen gedonder mee gehad en rijdt prettig...
Lambert
Geplaatst: 19.03.2007 - 19:43
door plim
bart simpson schreef:IkeV70 schreef:plim schreef:een 140pk is niet leverbaar met Geartronic.
5 traps automaat: 2.4 140 en 170 pk en de 2.0T
Geartronic is alleen geleverd voor de 2.5 T, 2.5 T AWD, T5, R, 2.4D en de D5
<EDIT> toevoeging: ook op de 2.4T
Dus? Is er een verschil in zelflerendheid van de gewone automaat en de geartronic?
nee,
p.s. op de eerste 2.4D en D5-en kon je een geartronic niet eens krijgen, ergens in 2002 werd de automaat ineens vervangen door de geartronic waarna de gewone automaat ook niet meer te krijgen was.
Bart Simpson, betekend dat de Geartronic software voor alle motor varianten hetzelfde is ? Maw. of het nu om een 2.5T of een T5 gaat, de automaat is gelijk ? Is dat ook zo voor de overbrengingen ?
Geplaatst: 19.03.2007 - 20:13
door bart simpson
De automaatbakken van zowel de 2.4, de 2.0T, de 2.5T en de T5 zijn allemaal de 5 traps AW55-51, bij de diesels zijn dit de 6 traps AWTF-80SC, kan me goed voorstellen dat gezien de grote specificatieverschillen per motor de software daar ook van afhankelijk zal blijken te zijn
Geplaatst: 19.03.2007 - 20:14
door VolvoRulez
Bij aankoop van mijn 2de hands T5 viel me op dat het
prijsverschil tussen de 2.4t en T5 zo klein was dat ik heb besloten
omde T5 te kopen soms waren de 2.4t S60's zelfs duurder!
Dus misschien is t een optie voor je.