Pagina 1 van 2
440 GLE1.8 Of 440 DLfleet 1.8i
Geplaatst: 18.03.2007 - 20:17
door VolvoGuy
Goedeavond allemaal!
Ik ben nieuw hier dus bij deze stel ik me even voor.
Ik ben van plan om mijn eerste volvo te gaan kopen , alleen nu twijfel ik dus tussen 2 types van dezelfde prijs....
-440 gle 1.8
-440 dl fleet 1.8i
Welke van deze 2 zou ik dus het beste kunnen nemen volgens jullie?
En is de injectie bij de 2e nou echt zo veel beter dan zonder?
Ik heb zelf niet zo veel verstand van auto , dus als iemand mij hier de verschillen , en voor en nadelen zou kunnen vertellen zou ik daar heel blij mee zijn!!
Bedankt alvast...
Geplaatst: 18.03.2007 - 20:19
door bart simpson
heeft de fleet niet std. airco?
Geplaatst: 18.03.2007 - 20:32
door VolvoGuy
bart simpson schreef:heeft de fleet niet std. airco?
Dat staat er dus niet bij ...
Ik weet niet of die airco heeft dus , wat ik tot nu toe vernomen heb is dat de 1.8 GLE een luxere uitvoering is?
Nog bedankt voor je snelle reactie bart.
Geplaatst: 18.03.2007 - 20:47
door jort
de fleet heeft niet standaard een airco. de mijne tenminste niet

Geplaatst: 18.03.2007 - 20:55
door VolvoGuy
Ja als ik op de schoonheid van de auto af ga ( kleur etc)
Dan zou ik het liefst de GLE1.8 hebben wannt die vind ik gewoon een stuk mooieer...
Maar is het volgens jullie miss toch beter om voor de 1.8i Fleet te gaan vanwege technische redenen ofzoo ?
Een antwoord zou ik zeerrrr op prijs stellen
Gr.
Geplaatst: 18.03.2007 - 21:35
door YannickvanRooyen
bouwjaren en kilometerstanden zijn wat belangrijker!
Geplaatst: 18.03.2007 - 22:00
door VolvoGuy
YannickvanRooyen schreef:bouwjaren en kilometerstanden zijn wat belangrijker!
Jaa i know ...
Bij de GLE 1.8 is de Kmstand ; 150.000 en bouwjaar 95
en bij de DL Fleet1.8i is de Kmstand ; 190.000 en is ook van hetzelfde jaar..
Maar wat zijn nou de echte verschillen tussen die 2 dan?
Mvg
Geplaatst: 19.03.2007 - 00:27
door hvl
bart simpson schreef:heeft de fleet niet std. airco?
nee; nordic heeft dat standaard
Geplaatst: 19.03.2007 - 08:40
door roever
De motoren zijn gelijk, ze hebben allebei een 90 pk injectiemotor. Wellicht is een van de verkopers de "i" vergeten erbij te zetten.
De GLE was de meest luxe 'normale' uitvoering, de Fleet was een opgewaardeerde DL, dus de minst luxe versie met een aantal extra's (vooral gericht op de leaserijders, dacht ik).
Overigens zou ik kijken naar de algemene staat van de auto en of je het onderhoud kunt achterhalen. Ik zou eerder een auto met 190.000km op de klok kopen die al zijn onderhoud op tijd heeft gehad, dan een verwaarloosde wagen met 150.000km op de klok.
Maar als ze vergelijkbaar zijn kies je natuurlijk de wagen met de minste km's, in deze prijsklasse is het belangrijk dat de auto goed is, en dat je er nog een tijd zonder grote kosten mee kunt rijden, opties en accesoires zijn minder van belang... (naar mijn bescheiden mening)
Geplaatst: 19.03.2007 - 18:31
door VolvoGuy
roever schreef:De motoren zijn gelijk, ze hebben allebei een 90 pk injectiemotor. Wellicht is een van de verkopers de "i" vergeten erbij te zetten.
De GLE was de meest luxe 'normale' uitvoering, de Fleet was een opgewaardeerde DL, dus de minst luxe versie met een aantal extra's (vooral gericht op de leaserijders, dacht ik).
Overigens zou ik kijken naar de algemene staat van de auto en of je het onderhoud kunt achterhalen. Ik zou eerder een auto met 190.000km op de klok kopen die al zijn onderhoud op tijd heeft gehad, dan een verwaarloosde wagen met 150.000km op de klok.
Maar als ze vergelijkbaar zijn kies je natuurlijk de wagen met de minste km's, in deze prijsklasse is het belangrijk dat de auto goed is, en dat je er nog een tijd zonder grote kosten mee kunt rijden, opties en accesoires zijn minder van belang... (naar mijn bescheiden mening)
Bedankt voor je reactie eej....
Ja dan ga ik toch voor de GLE 1.8 denk ik want die is een stuk mooier + er zitten 40.000 minder Km op , en er zit een onderhouds boekje bij EN hij is gewoon een stuk mooier !
Geplaatst: 19.03.2007 - 18:32
door VolvoGuy
Nog belangrijke dingen waar ik op moet letten ?
Geplaatst: 20.03.2007 - 08:37
door roever
Zoek maar eens op aankooptips in het 440 forum, met de zoek-link bovenaan in de header...
Je zult iig moeten letten op roest bij de achterste wielkasten, en of de motor goed loopt zonder terugvallen of uitvallen als je de koppeling intrapt. Maar bij de aankooptips staat genoeg informatie...
Ps. als je hem koopt moet je wel ff een foto-tje plaatsen!
Geplaatst: 20.03.2007 - 19:29
door VolvoGuy
roever schreef:Zoek maar eens op aankooptips in het 440 forum, met de zoek-link bovenaan in de header...
Je zult iig moeten letten op roest bij de achterste wielkasten, en of de motor goed loopt zonder terugvallen of uitvallen als je de koppeling intrapt. Maar bij de aankooptips staat genoeg informatie...
Ps. als je hem koopt moet je wel ff een foto-tje plaatsen!
Oke bedankt!
Die ik wilde hebben is al weg dus dat is jammer..
Ik heb nu een andere gevonden... Dit is ook een GLE 1.8 uit 94 met 160.000 op de teller..
De prijs is 1150 E . De kleur is zon Bordeaux rode .. beetje donkerachtig rood dus. Opzich wel een mooie kleur vind ik ,
Wat vinden jullie ervan ?
Geplaatst: 21.03.2007 - 18:34
door VolvoGuy
Ik denk dat ik toch de GLE1.8i Bordeaux rode ga kopen , die komt uit 94...
Er staat alleen dat de APK keuring op 1 april moet gebeuren .. ik mag daarbij wel eisen dat ze die erbij doen voor die prijs toch? (1150)
Is er nog een groot belangrijk verschil met de auto uit 94 , of 95 ,96?
Als iemand mij miss een site weet met de verschillende gegevens van die autos dan zou ik daar heel blij mee zijn!
Mvg Dennis
Geplaatst: 21.03.2007 - 18:39
door P130
Die APK zou ik er voor dat geld zeker bij "eisen". Als ze daar niet mee akkoord gaan weet je eigenlijk al genoeg...
Geplaatst: 21.03.2007 - 18:43
door VolvoGuy
P130 schreef:Die APK zou ik er voor dat geld zeker bij "eisen". Als ze daar niet mee akkoord gaan weet je eigenlijk al genoeg...
Ja daarom dat d8 ik dus ook...
En is 1150euro een mooie prijs voor zon auto ? ( als ie goed in orde is dan he)
Er staat 162.000 Km op..
Mvg .
Geplaatst: 21.03.2007 - 19:19
door laheije
Bekijk eerst goed de wielkasten van die auto zoals roever ook al aangaf.
Ik heb een 97er gehad en daar heb ik al een nieuwe rand om het achterspatbord moeten maken.
De jongere series van de 4 series zijn daar een stuk gevoeliger voor dan die tot bouwjaar 1993, die waren echt nog goed van plaatwerk, daar moest je met een loep zoeken naar een roestplekje.
Dit is geen flauwe kul want ik heb ze allemaal gehad.
Gr. Huub
Geplaatst: 21.03.2007 - 19:32
door P130
Mwah, ik weet natuurlijk niet hoe de auto er verder uitziet, maar 1150 is volgens mij wel aan de hoge kant. Zou het onder de 1000 proberen te krijgen.
Geplaatst: 21.03.2007 - 21:38
door mightyspawn
idd te hoog. alle luxe in de 4xx reeks heb je vanaf 1200 euro. Behalve bij de dealer, maar dat zijn afzetters. Die vragen soms nog 3500 euro voor deze wagen haha.
Maar ik zou voor een nieuwer type gaan, dus vanaf modeljaar 1995 toen ze die GL, DL, GLE nummering lieten vallen en op Sportline, Luxury, Nordic line over stapte.
Die hebben toch enkele verbeteringen gekregen ten opzichte van zijn voorganger. Motorisch zal t wel niet, maar optisch iig wel.
Geplaatst: 21.03.2007 - 21:52
door VolvoGuy
mightyspawn schreef:idd te hoog. alle luxe in de 4xx reeks heb je vanaf 1200 euro. Behalve bij de dealer, maar dat zijn afzetters. Die vragen soms nog 3500 euro voor deze wagen haha.
Maar ik zou voor een nieuwer type gaan, dus vanaf modeljaar 1995 toen ze die GL, DL, GLE nummering lieten vallen en op Sportline, Luxury, Nordic line over stapte.
Die hebben toch enkele verbeteringen gekregen ten opzichte van zijn voorganger. Motorisch zal t wel niet, maar optisch iig wel.
Ja daar heb je volgens mij wel gelijk in ja...
Mja die uit 96 enzo die zijn wat moeilijker te vinden en degene die de mooie kleuren hebben staan tot nu toe vaak bij een dealer..
Maar ik ga er sowieso wat van de prijs af proberen te halen want dit is wel wat te veel ja.
Maar zijn die GLE's uit 94 echt een stuk slechter dan Qua onderdelen?
of zijn het meer de kleiner dingetjes zoals airco enzo...?