De Beemd wint
Geplaatst: 21.03.2007 - 19:31
'Dealer moet de sterkste zijn'
21 Maart 2007
Voorzitter Geert Vermeer had op de NDA dealerdag zoveel te melden dat zijn jaarrede in twee delen was opgesplitst. Zijn boodschap was duidelijk: "De dealer is de beste partij en zal zich de sterkste moeten tonen in het concurrentieveld. Daarbij is het noodzakelijk dat fabrikanten, importeur en merkdealers elkaar versterken door een betere samenwerking”, aldus Vermeer.
Een sterk merkgebonden bedrijfskolom is de basis voor de slagkracht van de dealernetwerken. Vermeer stelde dat dealers hun ogen natuurlijk niet moeten sluiten voor de manier waarop universele autobedrijven, werkplaatsconcepten en fitters bezig zijn, maar dat samenwerking met een niet-dealerconcept pas een serieuze optie kan zijn wanneer iedereen zich realiseert dat de activiteiten in elkaars verlengde liggen. Dealers zullen er echter voor moeten zorgen dat zij altijd de regie over de activiteiten in hun regio behouden.
Martin Huisman en Hans Bresser van NDA namen de dealers mee op een zoektocht naar een scenario waarin de dealermanager zich meer rekenschap kan geven over de te volgen strategie. Dat er toch behoorlijke verschillen van inzicht over de toekomst bestaan, bleek uit de antwoorden die dealers gaven op een aantal stellingen. Daarbij viel vooral op dat bijna zeventig procent van de dealers aangeeft te verwachten dat hun positie in de onderdelenverkoop zal verzwakken.
Tijdens de dealerdag werd Volvo De Beemd uit Best (Johan Grunfeld) onderscheiden met de door Innovam in het leven geroepen brancheprijs De Toonzetter 2006-award. De gedurfde aanpak van het Volvo Inspiration Center in Best is in de ogen van de jury een voorbeeld van de veranderende manier van denken bij dealer of dealergroep, die zo de toon zet waar anderen zich wellicht door laten inspireren.
bron: autokompas
21 Maart 2007
Voorzitter Geert Vermeer had op de NDA dealerdag zoveel te melden dat zijn jaarrede in twee delen was opgesplitst. Zijn boodschap was duidelijk: "De dealer is de beste partij en zal zich de sterkste moeten tonen in het concurrentieveld. Daarbij is het noodzakelijk dat fabrikanten, importeur en merkdealers elkaar versterken door een betere samenwerking”, aldus Vermeer.
Een sterk merkgebonden bedrijfskolom is de basis voor de slagkracht van de dealernetwerken. Vermeer stelde dat dealers hun ogen natuurlijk niet moeten sluiten voor de manier waarop universele autobedrijven, werkplaatsconcepten en fitters bezig zijn, maar dat samenwerking met een niet-dealerconcept pas een serieuze optie kan zijn wanneer iedereen zich realiseert dat de activiteiten in elkaars verlengde liggen. Dealers zullen er echter voor moeten zorgen dat zij altijd de regie over de activiteiten in hun regio behouden.
Martin Huisman en Hans Bresser van NDA namen de dealers mee op een zoektocht naar een scenario waarin de dealermanager zich meer rekenschap kan geven over de te volgen strategie. Dat er toch behoorlijke verschillen van inzicht over de toekomst bestaan, bleek uit de antwoorden die dealers gaven op een aantal stellingen. Daarbij viel vooral op dat bijna zeventig procent van de dealers aangeeft te verwachten dat hun positie in de onderdelenverkoop zal verzwakken.
Tijdens de dealerdag werd Volvo De Beemd uit Best (Johan Grunfeld) onderscheiden met de door Innovam in het leven geroepen brancheprijs De Toonzetter 2006-award. De gedurfde aanpak van het Volvo Inspiration Center in Best is in de ogen van de jury een voorbeeld van de veranderende manier van denken bij dealer of dealergroep, die zo de toon zet waar anderen zich wellicht door laten inspireren.
bron: autokompas