Pagina 1 van 1

Geplaatst: 22.03.2007 - 09:34
door Live
hoeveel PK heeft de vorige V70R?

Geplaatst: 22.03.2007 - 10:48
door bart simpson
met 4 trapsautomaat 250pk, met 5 trapsautomaat (m.y.2000) 265pk

Geplaatst: 22.03.2007 - 12:13
door Ludo
Bart, dit zijn enkel de cijfers voor de AWD?.

Geplaatst: 22.03.2007 - 12:29
door bart simpson
Ludo schreef:Bart, dit zijn enkel de cijfers voor de AWD?.
Iets exacter, een handbak FWD of AWD had 250pk en een automaat FWD of AWD had 240pk, vanaf m.y. 2000 kon je alleen nog maar een automaat krijgen die 265pk had.

Geplaatst: 22.03.2007 - 23:25
door fransb85
tot 2000: fwd man 250, fwd aut 240, awd man 250, awd aut 240 (geloof ik) automaat heeft aanzienlijk minder nm'metjes ivm levensduur koppelomvormer. bovendien is dit het ouderwetse 2.3 blok met hydrostoters. de laatste generatie my2000 is met 2435c blok (2.4t blok met mechanische stoters en dikkere turbo/ecu) en bovendien die akelige 5bak automaat met drive-by-wire drama en blokjesgrill. vaak zijn ze geleverd met dat lelijke hoge comfortline onderstel. of misschien zelfs uitsluitend. hoe dan ook, als ik mocht kiezen werd het een 2.3 automaat frontwheeldrive in donkerblauw met donker interieur en alu+centrespeaker+schuifdak en NIET zo'n hoog hobbelonderstel. awd heeft bovendien altijd iets hogere banden, vind ik lelijk, dan maar gummen. maar goed, eerst ff deze oprijden:P hahaha

Geplaatst: 22.03.2007 - 23:32
door fransb85
of sterker nog, n vlagele 850 t5r automaat, dat wil ik wel.

Geplaatst: 17.04.2007 - 11:43
door V70R-obert
Wat is er zo akelig aan die 5-traps automaat in combinatie met de 'R' Frans?

Geplaatst: 17.04.2007 - 11:51
door bart simpson
2.4T schreef:Wat is er zo akelig aan die 5-traps automaat in combinatie met de 'R' Frans?
Diezelfde bak kende we tot vorig jaar nog, ik zie niet zozeer een probleem daarmee

Geplaatst: 24.04.2007 - 14:44
door fransb85
het akelige is dat drive-by-wire en die zenuwachtige adaptieve stand. het probleem is dat het adaptieve programma probeert na te denken maar in feite niet goed genoeg werkt (vind ik) en dus eigenlijk alleen maar een nadeel is. ik rij namelijk veel binnendoor en als je dan even snel n stukje buitenweg pakt en daarna weer moet aansluiten issie nog een tijdje onrustig. heb een paar keer met die automaat aan zo'n 140 pk gereden (en rij zelf de 144pk 4bak auto) en ik werd er gek van. doe mij maar kabel.