Pagina 1 van 3
Chiptuning:.......maar waar
Geplaatst: 04.05.2005 - 18:48
door exhonda
Hallo ik wil binnen kort mijn V40 2.0T laten chiptunen.
Maar bij wie kan ik dit het beste en goedkoopste laten doen.
Bij Rica betaal ik 775 euro :shock: en bij Digi car betaal ik 499 euro

.
Wie heeft er ervaring mee ?.
tunen...
Geplaatst: 04.05.2005 - 19:08
door jessev40
He daar, ik lees net op de site van Europa tuning dat je daar 26/27/28 mei door specialisten van MTE uit zweden je wagen kan laten tunen: ik zou zeggen check effe die site en doe er je voordeel mee!
http://www.europeantuning.com/shop_nl.htm
grtz Jesse
Geplaatst: 04.05.2005 - 19:23
door exhonda
Jesse bedankt

.
Merijn wat zou jij doen ?

.
Geplaatst: 04.05.2005 - 19:51
door Robert
Voordeel ? € 870,00 !!!
Je eigen persoonlijke wensen kunnen door deze heren vervult worden voor de normale gangbare prijs.
Wel een mooi tuning maar niet echt een prijsvoordeel, jammer
gr.
Robert
Geplaatst: 04.05.2005 - 19:57
door exhonda
Voordeel :?: ........niet echt
Heeft iemand ervaring met Chipmeister ?.
Geplaatst: 04.05.2005 - 20:06
door Robert
Deze is er ook nog :
http://www.ziptuning.nl
€ 549,00 voor mijn T4.
Geplaatst: 04.05.2005 - 20:47
door v40jlt4
www.upsolute.com
Veel Amerikanen hebben hun 2.0T (heet daar 1.9T) gechippietuned bij upsolute. Prijs 399 euro.
Een collega met een V70R heeft naar volle tevredenheid zijn monster ver-upsoluted. (maar toen zat er ook nog een "dealer" in Helmond)
Eexterveen, ongeveer 120KM van Leeuwarden.
Groeten,
Janis
BTW, die Rica prijs is volgens mij EX BTW :shock:
Geplaatst: 05.05.2005 - 12:58
door BartT5R
Ik heb mijn 850 laten tunen door marc van European Tuning, top.
Ook ik laat hem volgende maand nog eens fijntunen.
Die kan ik aanraden.
Geplaatst: 05.05.2005 - 14:05
door v40jlt4
Ik geloof meteen dat MTE geweldige tuners zijn dus de spullen die Marc gebruikt ook.
Maar 870 euro voor een "standaard tuning" (veel meer kan het niet zijn als je niets aan de motor hebt aangepast) vind ik te veel.
Indien ik mijn auto grondig aanpas, dan sta ik daar op de stoep.
Voor dat geld kun je bijna een TD04-14T turbo (nu heb je een 12T) kopen (ongeveer 500 euro)
EN chiptunen 400 euro, dan heb je een T4 en ongeveer 235PK.
Wacht, ik vergeet de montagekosten, pakmbeet 250 euro. (of 0 euro i.g.v. 2 rechterhanden)
Chippietunen 400 euro, ongeveer 200PK
turbo + chippitunen 1150 euro, ongeveer 235PK
Geplaatst: 05.05.2005 - 15:13
door Johan Braziltraveller
Even een beginners vraag, wanneer komt je motor in aanmerking voor een "chip"... :oops:
Geplaatst: 05.05.2005 - 16:18
door snorremans
braziltraveller schreef:Even een beginners vraag, wanneer komt je motor in aanmerking voor een "chip"... :oops:
Wanneer je maar wilt, maar verwacht met een gewone motor er geen wonderen van.
met een gewone motor, is er ongeveer 10 tot 15 % winst op je PK's te maken
Voor turbo motor zal er meer te halen zijn, maar dan moet er ook meer gebeuren.
Geplaatst: 05.05.2005 - 16:42
door Johan Braziltraveller
In theorie kan ik mijn motor dus chippen?? 440 1.8i?? 'k Geloof 90pk -- dus --> 99pK :?:
Geplaatst: 05.05.2005 - 16:52
door Ben
Of dat nou de moeite waard is?
Geplaatst: 05.05.2005 - 17:30
door Johan Braziltraveller
tsja, kan beter genieten wat ik nu rij (dat doe ik ook) en uitkijken naar een nieuwe/andere broem (nieuwe baan dus wie weet

)
Geplaatst: 05.05.2005 - 17:40
door Alex
Is tuning op een wat oudere motor wel verstandig?
Bij een 2.0T kan ik me nog een beetje voorstellen maar een T4 is toch al wel redelijk opgefokt.. 200 pk uit 1855cc, wordt het geen te zware belasting om daar meer uit te halen?

Geplaatst: 05.05.2005 - 17:57
door Johan Braziltraveller
...just interested and asking...

Geplaatst: 05.05.2005 - 18:50
door snorremans
braziltraveller schreef:tsja, kan beter genieten wat ik nu rij (dat doe ik ook) en uitkijken naar een nieuwe/andere broem (nieuwe baan dus wie weet

)
Prijs technisch is dat wel de beste oplossing

Geplaatst: 05.05.2005 - 21:33
door v40jlt4
Alex schreef:Is tuning op een wat oudere motor wel verstandig?
Bij een 2.0T kan ik me nog een beetje voorstellen maar een T4 is toch al wel redelijk opgefokt.. 200 pk uit 1855cc, wordt het geen te zware belasting om daar meer uit te halen?

De T4 waar jij het nu over hebt (1855cc) is sterk genoeg om zonder interne aanpassingen tot 340 PK 440NM op te fokken.
De M56 versnellingbak gaat zelfs ietsje verder.
Als je de internals aanpast kun je gemakkelijk naar 420PK (hebben al een paar Zweden gedaan).
Er is er zelfs een die 657PK uit zo'n 1855cc blokkie haalt. Dat blok is weliswaar flink aangepast, maar nog steeds 1855cc....
W.b. het aantal km's, deze blokken zijn erg sterk (natuurlijk krijg je alles kapot als je maar je best doet) en kunnen erg lang mee vind ik op diverse forums.
De latere (fase2) blokken en de 2.0T blokken zijn iets minder sterk.
Janis
Geplaatst: 05.05.2005 - 21:39
door Ben
Dat is iets meer dan 10%

Geplaatst: 05.05.2005 - 22:41
door Johan Braziltraveller
90pK --> 657pK :twisted:
Da's het noodlot tarten....maaaar stoplicht sprintje....kom maar op!
