Pagina 1 van 1

S40 teruggenomen door Importeur/dealer + Overzicht problemen

Geplaatst: 28.03.2007 - 11:39
door Bol
"Mijn" rode S40 is niet meer...... Na overleg met dealer en leasemaatschappij is besloten de auto per direct stil te zetten. Omdat ik toch ergens in moet rijden ben ik nu de trotse eigenaar van een diaree bruine Toyota Avensis Station 1.8..... :evil: mmmm dass even wennen.

Van verschillende forumleden heb ik het verzoek gekregen voor een overzicht van de problemen met de "oude" auto. Helemaal precies heb ik het niet bijgehouden, maar hieronder staat een selectie voor de echte liefhebber.

28-4 Aflevering

15-5 Auto 1 dag dealer
Sinds aflevering kleppen ergens in dashboard die herrie maken. Geluid is er altijd, standen, temp, etc. maken niet uit. Aantal keren langs geweest voor opnieuw kalibreren, hielp niet.

3-7 Auto 1 dag dealer
Stelmotoren Airco vervangen, probleem blijft + schuifdak sluit niet automatisch

25-7 Uur bij dealer
Opnieuw afstellen schuifdak

17-8 Auto 2 dagen dealer
Reguliere beurt + airco verhaal. Sinds 15-8 aan bestuurderskant koude lucht uitstroom, passagier krijgt warme lucht. Wat je ook instelt, geen warme lucht bij de bestuurder te krijgen + diverse rammels o.a. in bestuurdersportier en in ophanging.

4-9 Auto 2 dagen dealer
Geen idee meer waar voor…..

5-10 30 minuten bij dealer
Software update airco

28-9 Auto 2 dagen dealer
Diverse punten, o.a. verhelpen lekkage bestuurdersportier en vervangen mattenset waar na 18.000 km een gat inzit (overigens zit er na 30.000 in de nieuwe mat ook weer een gat...)

6-11 Auto 3 dagen dealer
Gestrand bij klant, auto doet helemaal niks meer. Volvo assistance kan het niet verhelpen. Weggesleept door bergingsbedrijf. “Sleutelfout”. Iets in contactslot vervangen, probleem zou zijn verholpen.

19-12 Auto 2 dagen dealer
Wederom gestrand, auto start niet meer. ANWB krijgt auto bij dealer. Weer “sleutelfout”, complete contactslot unit vervangen

8-1 Auto 2 dagen dealer
Sinds vervangen aircokleppen, harde rammel bij snelheden >100 per uur. Probleem na bezoek niet opgelost.

29-1 Auto 5 dagen importeur
Zie hierboven, rammel wel weg.

8-2 30 minuten bij dealer
Na bezoek importeur gaan sommige portieren niet open en blijft gedeelte van de buitenverlichting branden. Zou iets met de kabelboom zijn. Voorlopig verholpen

18-2 Langs bij dealer
Buitentemperatuur meter geeft continue -40 graden aan, gevolg verwarming slaat op hol en blijft constant warme lucht blazen.

9-3 Afspraak voor reparatie kabelboom geannuleerd
Kabelboom blijkt niet te leveren.

17-3 Auto bij berger/dealer
Werderom gestrand. ANWB krijgt auto ook niet aan de praat, door
berger afgevoerd. Jawel weer "Sleutelfout""...

20-3 Einde……

Als mijn werkgever/dealer/leasemaatschappij/importeur er uitkomen, zal er een nieuwe auto voor mij besteld worden. Precies dezelfde, alleen met een 2.0 diesel i.p.v. de 2.4 benzine (ik ga veel meer kilometers maken en dan is een auto die bij mij max 1 op 9 haalt toch niet echt handig).

Afgezien van deze lijst vind (of vond?) ik het nog steeds een zeer prettige auto, zeer goede stoelen, mooi geluid en een beste wegligging. Over de dealer ben ik ook nog steeds erg tevreden en de oplossing van een geheel nieuwe auto vanuit de leasemaatschappij/importeur is natuurlijk ook erg netjes. Hopelijk is de nieuwe diesel kwalitatief wat beter....anders voor mij geen Volvo meer (dit was mijn eerste) en terug naar de producten van onze Duitse vrienden.

Gegroet!

Geplaatst: 28.03.2007 - 11:43
door V480-S60
Zo, heel verhaal.
Maar heel goed dat de dealer de actie heeft ondernomen die wagen terug te nemen. Perfect geregeld.

Hopen dat de 2.0D er komt en dat de problemen niet meer terugkomen.

Geplaatst: 28.03.2007 - 12:33
door Summum
Godallemachtig, ze bestaan nog die maandagochtendauto's!

Overigens opvallend dat het een 2.4 betrof, want volgens mij is dat nou juist de motorisering die gemiddeld genomen de minste klachten veroorzaakt. Maar goed, een nieuwe auto lijkt me een nette oplossing. Ik zou wel even bij de fabriek doorgeven dat ze hem niet op maandagochtend in de productieplanning moeten zetten! :-D

maandag ochtend auto?

Geplaatst: 28.03.2007 - 13:24
door Henk
g
want volgens mij is dat nou juist de motorisering die gemiddeld genomen de minste klachten veroorzaakt.
Lees ik nou verkeerd :?
er waren toch geen motorische problemen :roll:
of is "sleutelfout"een motorisch probleem :oops:
dacht dat het meer softwarematige problemen waren :cry: :cry:
Maar hopelijk meer suc6 met de eventuele "nieuwe" :)
hou je het kenteken in de gaten, :wink:
voor het geval een van ons de .............. wordt :(

suc6
Henk.

Geplaatst: 28.03.2007 - 13:31
door Vman
Summum, de problemen die Bol beschrijft hebben niets met de motorisatie te maken. Klimaatinstallatie, sleutelcontact en deurkabels zijn identiek voor gelijk welke motor. Enkel de wagenopties kunnen soms een verschil maken (aut. airco of niet, electrische spiegels of niet,...)
Maar je hebt wel gelijk als je zegt dat er qua motor het minste problemen zijn met de 5 cylinders van Volvo.

Bol, ik hoop dat je met je volgende Volvo wat meer geluk hebt! Ik denk het wel want veel van je problemen zijn "gekende problemen" die ondertussen opgelost zijn.

Succes!

Geplaatst: 28.03.2007 - 13:53
door BlackSapphire
:eeeeek:

Da's niet niks. Ik hoop voor je dat de volgende beter uitvalt. Dit is wel een afgrijselijk lijstje. Electronica is mooi, maar als je er eenmaal problemen in hebt... Ik ben blij dat ik m'n passat nu weg heb gedaan, want daar kreeg ik ook geneuzel mee in de electronica: airco niet meer optimaal, electrische spiegels met horten en stoten, soms wel, soms niet, etc. Goede keus van de dealer om helderheid te verschaffen en het ding van de weg te halen. Nu maar hopen dat hij niet via een vriendenprijsje bij een handelaar belandt, di hem gaat verkopen onder het mom van: "van een oud vrouwtje geweest..."

Geplaatst: 28.03.2007 - 14:38
door Peter
Een troost, die nieuwe kan alleen maar meevallen. Want twee maal zo'n.....toch?

Geplaatst: 29.03.2007 - 22:20
door Coureur
Dit lijkt heel veel op mijn S40 2.4i. Met de motor is niets mis, maar problemen met airco en linker portier bedieningen heb ik ook gehad.
Ik ben er 8 keer voor terug geweest, varierend van een uurtje tot 4 dagen. Ook ik heb de auto ingeruild en ben zeer goed geholpen door mijn dealer en Volvo. Het wordt mijn tweede Volvo en hopelijk niet de laatste, want zoveel problemen heb ik alleen nog maar bij Fiat meegemaakt. Verder heb ik diverse nieuwe Opels, Fords en een VW gehad, allen met minimale problemen.

Geplaatst: 30.03.2007 - 23:22
door ulrichm
Wat een lijst zeg. Ben blij voor je, dat je dealer de auto weer terug heeft genomen. Hopelijk mag je zsm in een nieuwe Volvo rijden.

Geplaatst: 01.04.2007 - 22:47
door Bakboord1
@coureur is er onder coulance met de dealer en Volvo NL tot een passende oplossing gekomen?

Mijn auto is inmiddels ook al te vaak terug geweest voor het linker portier en nog altijd is het niet definitief weg. Er is met de leasemaatschappij inmiddels al gesproken over een exit van de auto maar vraag me af hoe coulant Volvo NL is hiermee.