S40 teruggenomen door Importeur/dealer + Overzicht problemen
Geplaatst: 28.03.2007 - 11:39
"Mijn" rode S40 is niet meer...... Na overleg met dealer en leasemaatschappij is besloten de auto per direct stil te zetten. Omdat ik toch ergens in moet rijden ben ik nu de trotse eigenaar van een diaree bruine Toyota Avensis Station 1.8..... :evil: mmmm dass even wennen.
Van verschillende forumleden heb ik het verzoek gekregen voor een overzicht van de problemen met de "oude" auto. Helemaal precies heb ik het niet bijgehouden, maar hieronder staat een selectie voor de echte liefhebber.
28-4 Aflevering
15-5 Auto 1 dag dealer
Sinds aflevering kleppen ergens in dashboard die herrie maken. Geluid is er altijd, standen, temp, etc. maken niet uit. Aantal keren langs geweest voor opnieuw kalibreren, hielp niet.
3-7 Auto 1 dag dealer
Stelmotoren Airco vervangen, probleem blijft + schuifdak sluit niet automatisch
25-7 Uur bij dealer
Opnieuw afstellen schuifdak
17-8 Auto 2 dagen dealer
Reguliere beurt + airco verhaal. Sinds 15-8 aan bestuurderskant koude lucht uitstroom, passagier krijgt warme lucht. Wat je ook instelt, geen warme lucht bij de bestuurder te krijgen + diverse rammels o.a. in bestuurdersportier en in ophanging.
4-9 Auto 2 dagen dealer
Geen idee meer waar voor…..
5-10 30 minuten bij dealer
Software update airco
28-9 Auto 2 dagen dealer
Diverse punten, o.a. verhelpen lekkage bestuurdersportier en vervangen mattenset waar na 18.000 km een gat inzit (overigens zit er na 30.000 in de nieuwe mat ook weer een gat...)
6-11 Auto 3 dagen dealer
Gestrand bij klant, auto doet helemaal niks meer. Volvo assistance kan het niet verhelpen. Weggesleept door bergingsbedrijf. “Sleutelfout”. Iets in contactslot vervangen, probleem zou zijn verholpen.
19-12 Auto 2 dagen dealer
Wederom gestrand, auto start niet meer. ANWB krijgt auto bij dealer. Weer “sleutelfout”, complete contactslot unit vervangen
8-1 Auto 2 dagen dealer
Sinds vervangen aircokleppen, harde rammel bij snelheden >100 per uur. Probleem na bezoek niet opgelost.
29-1 Auto 5 dagen importeur
Zie hierboven, rammel wel weg.
8-2 30 minuten bij dealer
Na bezoek importeur gaan sommige portieren niet open en blijft gedeelte van de buitenverlichting branden. Zou iets met de kabelboom zijn. Voorlopig verholpen
18-2 Langs bij dealer
Buitentemperatuur meter geeft continue -40 graden aan, gevolg verwarming slaat op hol en blijft constant warme lucht blazen.
9-3 Afspraak voor reparatie kabelboom geannuleerd
Kabelboom blijkt niet te leveren.
17-3 Auto bij berger/dealer
Werderom gestrand. ANWB krijgt auto ook niet aan de praat, door
berger afgevoerd. Jawel weer "Sleutelfout""...
20-3 Einde……
Als mijn werkgever/dealer/leasemaatschappij/importeur er uitkomen, zal er een nieuwe auto voor mij besteld worden. Precies dezelfde, alleen met een 2.0 diesel i.p.v. de 2.4 benzine (ik ga veel meer kilometers maken en dan is een auto die bij mij max 1 op 9 haalt toch niet echt handig).
Afgezien van deze lijst vind (of vond?) ik het nog steeds een zeer prettige auto, zeer goede stoelen, mooi geluid en een beste wegligging. Over de dealer ben ik ook nog steeds erg tevreden en de oplossing van een geheel nieuwe auto vanuit de leasemaatschappij/importeur is natuurlijk ook erg netjes. Hopelijk is de nieuwe diesel kwalitatief wat beter....anders voor mij geen Volvo meer (dit was mijn eerste) en terug naar de producten van onze Duitse vrienden.
Gegroet!
Van verschillende forumleden heb ik het verzoek gekregen voor een overzicht van de problemen met de "oude" auto. Helemaal precies heb ik het niet bijgehouden, maar hieronder staat een selectie voor de echte liefhebber.
28-4 Aflevering
15-5 Auto 1 dag dealer
Sinds aflevering kleppen ergens in dashboard die herrie maken. Geluid is er altijd, standen, temp, etc. maken niet uit. Aantal keren langs geweest voor opnieuw kalibreren, hielp niet.
3-7 Auto 1 dag dealer
Stelmotoren Airco vervangen, probleem blijft + schuifdak sluit niet automatisch
25-7 Uur bij dealer
Opnieuw afstellen schuifdak
17-8 Auto 2 dagen dealer
Reguliere beurt + airco verhaal. Sinds 15-8 aan bestuurderskant koude lucht uitstroom, passagier krijgt warme lucht. Wat je ook instelt, geen warme lucht bij de bestuurder te krijgen + diverse rammels o.a. in bestuurdersportier en in ophanging.
4-9 Auto 2 dagen dealer
Geen idee meer waar voor…..
5-10 30 minuten bij dealer
Software update airco
28-9 Auto 2 dagen dealer
Diverse punten, o.a. verhelpen lekkage bestuurdersportier en vervangen mattenset waar na 18.000 km een gat inzit (overigens zit er na 30.000 in de nieuwe mat ook weer een gat...)
6-11 Auto 3 dagen dealer
Gestrand bij klant, auto doet helemaal niks meer. Volvo assistance kan het niet verhelpen. Weggesleept door bergingsbedrijf. “Sleutelfout”. Iets in contactslot vervangen, probleem zou zijn verholpen.
19-12 Auto 2 dagen dealer
Wederom gestrand, auto start niet meer. ANWB krijgt auto bij dealer. Weer “sleutelfout”, complete contactslot unit vervangen
8-1 Auto 2 dagen dealer
Sinds vervangen aircokleppen, harde rammel bij snelheden >100 per uur. Probleem na bezoek niet opgelost.
29-1 Auto 5 dagen importeur
Zie hierboven, rammel wel weg.
8-2 30 minuten bij dealer
Na bezoek importeur gaan sommige portieren niet open en blijft gedeelte van de buitenverlichting branden. Zou iets met de kabelboom zijn. Voorlopig verholpen
18-2 Langs bij dealer
Buitentemperatuur meter geeft continue -40 graden aan, gevolg verwarming slaat op hol en blijft constant warme lucht blazen.
9-3 Afspraak voor reparatie kabelboom geannuleerd
Kabelboom blijkt niet te leveren.
17-3 Auto bij berger/dealer
Werderom gestrand. ANWB krijgt auto ook niet aan de praat, door
berger afgevoerd. Jawel weer "Sleutelfout""...
20-3 Einde……
Als mijn werkgever/dealer/leasemaatschappij/importeur er uitkomen, zal er een nieuwe auto voor mij besteld worden. Precies dezelfde, alleen met een 2.0 diesel i.p.v. de 2.4 benzine (ik ga veel meer kilometers maken en dan is een auto die bij mij max 1 op 9 haalt toch niet echt handig).
Afgezien van deze lijst vind (of vond?) ik het nog steeds een zeer prettige auto, zeer goede stoelen, mooi geluid en een beste wegligging. Over de dealer ben ik ook nog steeds erg tevreden en de oplossing van een geheel nieuwe auto vanuit de leasemaatschappij/importeur is natuurlijk ook erg netjes. Hopelijk is de nieuwe diesel kwalitatief wat beter....anders voor mij geen Volvo meer (dit was mijn eerste) en terug naar de producten van onze Duitse vrienden.
Gegroet!