Ik ken de storing. Heb deze zelf ook gehad en is een maand geleden verholpen. Dit kan alleen door de Volvo dealer worden gedaan daar die alleen instaat om de storing uit te lezen.
Het is de gas regelunit die niet goed werkt. Deze moet vervangen worden.
Het is de unit waar de leidingen aan zitten die naar de cilinders gaat.
De kosten die ik kwijt was waren € 590.=
Als je hem op de sloop kunt vinden en je bent een beetje handig kun je hem zelf wel vervangen
Probleem met Lpg(bi-fuel)
-
- Starter
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 31.03.2007 - 11:24
- Locatie: brabant
avstrate schreef:Hallo allen,
Ik heb een volvo s60 Bi feul. Laat je niet gek maken met al die oplossingen. Ga naar de autogasservice in Arkel. Laat je hele gasinstalatie reviseren. Gasverdeelhuis en de filters. Maak dan je gasklephuis schoon met thinner. Dat kan eenvoudig. Maak de slang los aan het gasklephuis en til de gasklep omhoog. Maak met een doekje met een beetje thinner vooral de onderkant schoon. Je weet dan niet wat je meemaakt. loopt als een gek.
Als het gasklephuis vuil is registreert die fouten. Nadat je hem schoongemaakt hebt, kan het zijn dat hij wat harder loopt staionair. Dat is tijdelijk, niet schikken. Hij regelt zichzelf in.
Ik ben in Arkel geweest. Ik rijd al 40 jaar op gas. Zij konden mij niet helpen de storing te vinden. Klaas zij heel eerlijk dat hij de bi-fuel van volvo niet uit kon lezen. Daar die in de computer van het motor managment is geintegreerd. Dat is in zo verre een nadeel dat geen enkel gasinstalatie bedrijf een storing kan uitlezen.
Ik moest dus naar een volvo dealer en ben daar netjes geholpen. € 590.= lichter
@Jan99, jammer dat je niet eerder op dit forum bent gekomen.
Met uitlezen heeft het namelijk weinig te maken. Maar kan, dat wil nog niet zeggen dat je verplicht bent om ook bij de dealer te repareren.
Revisie kan ook, kost aan onderdelen nog geen 10 euro (zo even uit mijn hoofd)
Een nieuwe kost ongeveer 200 euro bij de gasspecialist (is namelijk een Necam product).
Volvo-dealer krijgt vast meer korting.
Vervangen deed ik na enige ervaring in een 1/2 uur.
Dus feitelijk moet je klaar zijn voor ongeveer € 250,-
Kan het zijn dat je voor ruim € 300,- bent opgelicht? :?
Met uitlezen heeft het namelijk weinig te maken. Maar kan, dat wil nog niet zeggen dat je verplicht bent om ook bij de dealer te repareren.
Revisie kan ook, kost aan onderdelen nog geen 10 euro (zo even uit mijn hoofd)
Een nieuwe kost ongeveer 200 euro bij de gasspecialist (is namelijk een Necam product).
Volvo-dealer krijgt vast meer korting.
Vervangen deed ik na enige ervaring in een 1/2 uur.
Dus feitelijk moet je klaar zijn voor ongeveer € 250,-
Kan het zijn dat je voor ruim € 300,- bent opgelicht? :?
@Jan99, ik ben er vanuit gegaan dat je Gasverdeelhuis was vervangen, omdat je over uitlezen door gasspecialist had.
Je kan het evengoed over je ETM hebben gehad, dan is het een nette prijs.
Je kan het evengoed over je ETM hebben gehad, dan is het een nette prijs.
-
- Starter
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 31.03.2007 - 11:24
- Locatie: brabant
Mijn ervaring met garages is over het algemeen niet echt positief.AlexV70 schreef:@Jan99, jammer dat je niet eerder op dit forum bent gekomen.
Met uitlezen heeft het namelijk weinig te maken. Maar kan, dat wil nog niet zeggen dat je verplicht bent om ook bij de dealer te repareren.
Revisie kan ook, kost aan onderdelen nog geen 10 euro (zo even uit mijn hoofd)
Een nieuwe kost ongeveer 200 euro bij de gasspecialist (is namelijk een Necam product).
Volvo-dealer krijgt vast meer korting. :P
Vervangen deed ik na enige ervaring in een 1/2 uur.
Dus feitelijk moet je klaar zijn voor ongeveer € 250,-
Kan het zijn dat je voor ruim € 300,- bent opgelicht? :?
Wat ze heel goed kunne is rekeningen schrijven. Maar in dit geval is het probleem tot nu goed opgelost. De tijd zal het leren of het de centen waard is geweest. Wat ik in het forum wel lees dat er 2 filters vervangen hadden moeten worden. Dit is dan weer zoiets wat ik dan niet begrijp dat deze ook niet zijn vervangen als dit toekomstige storingen kan voorkomen. Ik denk dat ik deze als nog laat vervangen en regelmatiger zal laten vervang. Als dit tenminste niet te veel kost.
-
- Starter
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 31.03.2007 - 11:24
- Locatie: brabant
Nog even dit . Ik heb wel de oude verdeler mee gekregen.jan99 schreef:Mijn ervaring met garages is over het algemeen niet echt positief.AlexV70 schreef:@Jan99, jammer dat je niet eerder op dit forum bent gekomen.
Met uitlezen heeft het namelijk weinig te maken. Maar kan, dat wil nog niet zeggen dat je verplicht bent om ook bij de dealer te repareren.
Revisie kan ook, kost aan onderdelen nog geen 10 euro (zo even uit mijn hoofd)
Een nieuwe kost ongeveer 200 euro bij de gasspecialist (is namelijk een Necam product).
Volvo-dealer krijgt vast meer korting. :P
Vervangen deed ik na enige ervaring in een 1/2 uur.
Dus feitelijk moet je klaar zijn voor ongeveer € 250,-
Kan het zijn dat je voor ruim € 300,- bent opgelicht? :?
Wat ze heel goed kunne is rekeningen schrijven. Maar in dit geval is het probleem tot nu goed opgelost. De tijd zal het leren of het de centen waard is geweest. Wat ik in het forum wel lees dat er 2 filters vervangen hadden moeten worden. Dit is dan weer zoiets wat ik dan niet begrijp dat deze ook niet zijn vervangen als dit toekomstige storingen kan voorkomen. Ik denk dat ik deze als nog laat vervangen en regelmatiger zal laten vervang. Als dit tenminste niet te veel kost.
Kan ik deze nog reviseren. Dan doe ik dat en leg hem op reserve.
- avstrate
- 2nd Gear member
- Berichten: 154
- Lid geworden op: 23.12.2006 - 18:09
Hallo V70.
Je kan altijd naar de Volvogarage gaan en daar de zaak laten uitlezen. Dan weet je wat er aan de hand is. Als je een gasklephuis haalt van de sloop, zal je 99 van de 100 keer nieuwe software moeten laden. Het reinigen van het gasklephuis zonder het te demonteren is geen probleem. Doordat hij vuil is, sluit de klep niet goed af. Het mooie van de software is, dat hij dat zelf bijregelt. Maak je hem schoon, komt die niet gelijk terug. Dat gebeurt nadat hij een tijdje heeft gedraaid en dan middels de verbrandingsmengsel constateerd dat de klep te ver open staat. Daarom loopt die tijdelijk harder.
En voor een paar centen kan je zelf je auto uitlezen.
Kijk maar op www.autosoft.pl De jongens in Polen hebben daar een mooie oplossing voor. JE EIGEN VADIS> En ik ben geen specialist, maar doe alle zelf. En als je weet wat er aan de hand is, ga dan Naar ARKEL met je gas. Eerlijke prijs en vakwerk en goede koffie.
Je kan altijd naar de Volvogarage gaan en daar de zaak laten uitlezen. Dan weet je wat er aan de hand is. Als je een gasklephuis haalt van de sloop, zal je 99 van de 100 keer nieuwe software moeten laden. Het reinigen van het gasklephuis zonder het te demonteren is geen probleem. Doordat hij vuil is, sluit de klep niet goed af. Het mooie van de software is, dat hij dat zelf bijregelt. Maak je hem schoon, komt die niet gelijk terug. Dat gebeurt nadat hij een tijdje heeft gedraaid en dan middels de verbrandingsmengsel constateerd dat de klep te ver open staat. Daarom loopt die tijdelijk harder.
En voor een paar centen kan je zelf je auto uitlezen.
Kijk maar op www.autosoft.pl De jongens in Polen hebben daar een mooie oplossing voor. JE EIGEN VADIS> En ik ben geen specialist, maar doe alle zelf. En als je weet wat er aan de hand is, ga dan Naar ARKEL met je gas. Eerlijke prijs en vakwerk en goede koffie.
Ai, het verhaal van ruim € 300,- teveel!
Dit had jouw gasspecialist ook heel goed gekund, misschien wel beter.
Dit had jouw gasspecialist ook heel goed gekund, misschien wel beter.
-
- Starter
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 31.03.2007 - 11:24
- Locatie: brabant
Bedankt voor de tip. Ik zal Arkel maar weer eens met een bezoek vereren.AlexV70 schreef:Ai, het verhaal van ruim € 300,- teveel! :cry:
Dit had jouw gasspecialist ook heel goed gekund, misschien wel beter.
Zo zie je maar weer. Dealers!!!!!
Maar weet je ook of je hem kunt reviseren?
Ja zeker..........!!
Zie hier:
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=9050
Let wel goed op beschadigingen aan de zuiger en kunstofhuis.
Desnoods kan je nog een uitgang wisselen, van de 6 aansluitingen worden er maar 5 gebruikt (logisch ).
Succes.
Zie hier:
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=9050
Let wel goed op beschadigingen aan de zuiger en kunstofhuis.
Desnoods kan je nog een uitgang wisselen, van de 6 aansluitingen worden er maar 5 gebruikt (logisch ).
Succes.
-
- Starter
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 31.03.2007 - 11:24
- Locatie: brabant
Heel hartelijk dank voor de moeite.AlexV70 schreef:Ja zeker..........!!
Zie hier:
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=9050
Let wel goed op beschadigingen aan de zuiger en kunstofhuis.
Desnoods kan je nog een uitgang wisselen, van de 6 aansluitingen worden er maar 5 gebruikt (logisch :P ).
Succes.
Ik ga het proberen.
En misschien tot een volgende keer
Groeten
Jan
-
- Starter
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 01.05.2007 - 18:36
hoi,
inmiddels is de stappenmotor vervangen op advies van Volvo dealer ism gasspecialist. De auto slaat nu niet meer helemaal af, maar schakelt nu automatisch over op benzine. Oftewel: er is iets gedeeltelijk opgelost. Maar waarom de auto nog steeds automatisch overschakelt blijft vooralsnog onduidelijk, dus ga (wederom) terug naar gasspecialist.
Over die spoeltjes heb ik even nagevraagd: er schijnt zowel bij de verdamper als bij de tank een spoeltje te zitten (maar ben niet technisch onderlegd, dus meer weet ik er niet van).
groet, Marcel
inmiddels is de stappenmotor vervangen op advies van Volvo dealer ism gasspecialist. De auto slaat nu niet meer helemaal af, maar schakelt nu automatisch over op benzine. Oftewel: er is iets gedeeltelijk opgelost. Maar waarom de auto nog steeds automatisch overschakelt blijft vooralsnog onduidelijk, dus ga (wederom) terug naar gasspecialist.
Over die spoeltjes heb ik even nagevraagd: er schijnt zowel bij de verdamper als bij de tank een spoeltje te zitten (maar ben niet technisch onderlegd, dus meer weet ik er niet van).
groet, Marcel
Ohhh, je bedoelt de elektrische gasafsluiters.
In de afsluiter bij de verdamper, zit een filter. Is die nu al vervangen?
Als de gas opbrengst te laag is (bijvoorbeeld vervuild filter) zal deze automatisch overgaan op benzine.
ERVARING!!!!!
In de afsluiter bij de verdamper, zit een filter. Is die nu al vervangen?
Als de gas opbrengst te laag is (bijvoorbeeld vervuild filter) zal deze automatisch overgaan op benzine.
ERVARING!!!!!
- C 30 T5
- 4th Gear member
- Berichten: 808
- Lid geworden op: 30.12.2006 - 23:41
Een Volvo Dealer kan het niet helpen dat VNL in sommige gevallen de prijs erg hoog maakt !AlexV70 schreef:Ai, het verhaal van ruim € 300,- teveel!
Dit had jouw gasspecialist ook heel goed gekund, misschien wel beter.
Er zijn gevallen bekend dat Volvo 75%-80% duurder is als gelijke onderdelen bij andere merken
B.V ; S40 & V40 classic zit veel aan van een Japans merk (onderstel) en in sommige gevallen ook het motorblok 1,8I
bij een S/V 70 classic zit veel aan van een Duits merk (motor)
Bij andere merken zijn de onderdelen in veel gevallen veel goedkoper , en daar kan de Volvo dealer niets aan doen.
In dit geval zit het onderdeel in een Volvo doosje en direct veel duurder, maar voldoet dan wel aan de specificatie van Volvo!
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3008
- Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45
hetzelfde onderdeel dat ook in bv Mercedes of Renault gebruikt word, voldoet aan diezelfde specificaties.C 30 T5 schreef: In dit geval zit het onderdeel in een Volvo doosje en direct veel duurder, maar voldoet dan wel aan de specificatie van Volvo!
Misschien kunnen we hier een (nieuw Topic) "vervanglijst" maken van specifieke onderdelen die exact het zelfde zijn als bij andere merken. (alleen de Volvo verpakking is het verschil)
Maar VEEEEEL goedkoper.
Hoe zet je dat op, zodat je het ook nog weer kan vinden?
@Ben..........????
Maar VEEEEEL goedkoper.
Hoe zet je dat op, zodat je het ook nog weer kan vinden?
@Ben..........????